Powered By Blogger

tisdag 4 maj 2010

Dagens & en fråga i de feta spelens tecken

Det är bara att inse fakta. Denna blogg har blivit, blir och kommer fortsatt att bli lidande i veckorna.
Ett proppfullt jobbliv, utan övre gräns på antal timmar som måste läggas på bokstavskombinationer på annat håll, kommer att hålla i sig.
Men ambitionen är i alla fall att dyka upp en liten sväng om dagen.
Så ni inte hinner sakna mig alltför mycket ;o) Och då kommer ju en dagensbild väl till pass,
så får ni inte bara läsa mina kråkfötter utan även se mig. :o)

Här kommer outfiten för dagen (och jag vet; det är hög tid att putsa spegeln…):


Billion Dollar Stitch, grey - Odd Molly
Chrysalis minigown, almost black - Odd Molly
Jeansleggings från vero Moda
Tyg & skinnkängor inköpta på Wacken Open Air 2009
Och självklart min lilla trotjänare: spetssjalen

Ett av dessa plagg håller jag på att får feta spel på.
Så därför bara måste jag fråga er som är storanvändare av jeansleggings med bara gummiband i midjan och inga hällor till att hålla fast ett bälte med; hasar de ner konstant och hela tiden på er också?
För det gör de på mig. Från att de var sprillans nya för en dryg vecka sedan, till använda och därefter i tvättad kondition är det dragläge uppåt som gäller dagarna i ända.
Om så är fallet att för er också, hur har ni ”löst problemet”?
Jag funderar på att sy fast hällor i dem. Funkar det?

Big I-landsproblem = många frågor…

Vi ses i morgon! Kram!



9 kommentarer:

  1. jag känner igen det där... har tyvärr ingen bra lösning. Hängslor?? ha ha ha

    Snygg dagens oavsett! KRAM

    SvaraRadera
  2. Du får väl skaffa dig ett valk på magen som du kan hänga upp resåret på. Det har jag;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Ohhh den blusen!! den har jag letat efter som en tok i chalk. Bina hade en lagom till jag var TOK pank i julas :( Hatar du IKEA? I löööööve IKEA :D haha Ja smööög kan jag säga dig. HAr inte riktigt försonat mig med tanken på att folk skall tro att jag nyss är utsläppt från psyket som för den delen ligger 500 m från IKEA :D Ja för fan! Tar inte mer än 2 röda efter jag landat innan mjukisarna är på. Känns helt plötsligt som kläderna är minst 2 storlekar för små och de nästan kliar på kroppen hahah :D hahahahahahahahahahah Eller hur!! Brukar fråga Anil om han behöver kolla ögonen ibland när han säger att han tycker jag är snygg. Mina mjukisar till trots ;) Tänkte faktiskt på dig och din fol idag. Ta det när du känner för det sötnos. vi är här... Kram!!

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag har samma problem med jeansleggings, det känns som om det hänger en blöja i dem! Vädigt obehagligt!

    SvaraRadera
  5. Ja, du vet att jag har samma problem men som sagt inga tips. Jag blir skogstokig så just nu bara ligger de i korgen här. :/
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, samma problem här... de bara åker ner. Trist när man helt plötsligt känner att nu åker de snart ner till knäna och man är mitt i ica kön eller så....

    Snygg är du som alltid. <3

    KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Kikar in igen. Jag har blivit helt såld på din sidentunika som du har i inlägget nedan. Håller på att kika på T nu. :D Hahaha...man helt plötsligt oväntade ha begär. :D Fast monetasen är ju slut..men titta kan man ju alltid. ;)

    SvaraRadera
  8. DrMolly & Linda: Haha... Hängslor eller valk är alltså svaret ;o) Det ena har jag, det andra får jag väl se var man kan köpa ;o)

    Sanni: haha... EXAKT så är det, fattar inet hur kläderna kan vara så mycket mindre i hemmiljön. :o)

    Josefine: Klockren beskrivning!

    Tina: eller hur! Så står man där i kön och försöker låtsas som ingenting. Och trots att man vet att ingen ser, eftersom jag alltid har tunikor över, så känns det som det syns 2 mil bort...

    Jeanette: synd när de bara blir liggande. Jag känner att mina nog snart möter samma öde. Ja jag älskar den. Kan hjälpa dig att hålla ögonen öppna. :o)

    Kram alla!!!

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt! Gillar verkligen dina kombinationer massor!!! /Malin

    SvaraRadera