Powered By Blogger

lördag 22 maj 2010

”Today I´m wearing this”

Datorn ville inte alls med mig igårkväll. Fläkten som har brakat ihop trodde de i datorbutiken. Det var liksom bara det som fattades efter veckan från helvetet…

Men söta fantastiska Maken kom till undsättning och lånade fram en ny som jag kan ha i helgen. Dock så sent igår att jag hunnit somna. Men nu kan jag inte hålla mig från att äntligen få knappa på tangenter igen. :o)

Min vecka vill ni inte höra talas om för den sammanfattas bäst i orden komplett misär. Så den hoppar vi över. Den enda backspegelblick jag bjuder på är bilder på gårdagens outfit:


Emb bikette denim jacket
Linne av märket Avanna
Chrysalis minigown, almost black
Jeansleggings Vero Moda
Tyg & skinnkängor inköpta på Wacken Open Air 2009
Sjal från Roberto Cavallis kollektion för HM


Jag hittade linnet på Tradera för några dagar sedan och kunde bara inte låta bli att klicka hem det för en femtiolapp. Blir ju lite knas när man plåtar genom en spegel men det står ”Today I´m wearing this”.
Som ett litet hån mot bloggvärlden där det läggs ut outfitbilder i parti och minut.
Som ett litet hån mot mig själv med andra ord och ironi är alltid kul! Älskar att driva med mig själv.

Och så blev det här ett slags lågprissubstitut till Odd Mollys vackra linnen som jag blir så sjukt sugen på så fort vackra halvsyster Linda visar sig i sina.
Att jag inte skaffat något själv handlar mest om att min vill-ha-lista fortfarande är alldeles för lång… och siffrorna på bankkontot för få… Den vanliga visan alltså.

Idag tänkte jag dock försöka minska lite ytterligare på min bankkontostatus. Behöver en fin underklänning/ långt linne att ha under wrapen jag klickade hem från Tradera nyligen.
Tänker mig något vitt med massa spets och grejer. Någon som har tips på var man hittar sådana?

Men först blir det kaffe och sedan hundpromenad. Vi ses senare! Kram!

4 kommentarer:

  1. Samma rutiner, kaffe nu o sedan hundpromenader på alvaret. Redan varmt ute.
    Du har mail förresten.
    Ha en skön dag, kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt linne! Snygg hela du förresten:)Ha en himla bra lördag gumman! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Här blir det mängder av the istället, hundpromenad och konfirmation så det är kaftanen som gäller idag. Måste se lite hyfsat prydlig ut. Du ser lysande ut måste jag säga och visst är det skönt att dra ett streck över vissa veckor i livet.

    Allt gott från Eva Solid

    SvaraRadera
  4. Annelie: och nu har du också mail :o) Kram!

    Linda: detsamma gumman. Både vad gäller snygg och att ha det bra. Hoppas din jobbdag går snabbt! Kram!

    Eva: spännande med konfirmation! Kommer ihåg min egen som om det var förra veckan. En speciell dag.
    Tror nog du ser prydlig ut privat också, vet ju vilka kläder du tycker om. :o)
    Ja det blir ett tjockt streck för den här veckan, lika bra så. Fick bland annat veta att en vän gått bort så det blir svårt att släppa men resten är överkryssat. Ha en bra dag! Kram till dig och Otto!

    SvaraRadera