Powered By Blogger

tisdag 25 maj 2010

Dagens, packfunderingar & paket i antågande

Jag vet inte hur många gånger jag har gått och jobbat trots att jag mått riktigt skitdåligt. I dag kunde ha blivit ytterligare en sådan till samlingen.
Men det blev det inte.
I alla fall inte mer än i två timmar för sedan gick jag hem. Vet att det handlar om grov stress men vad gör man när enda sättet att tagga ner är att säga upp sig…

Dagens blev detta hopkok:

En mer lättklädd innevariant och en med fler komponenter för utomhusvistelser. Tillsammans:

Summer of 2007 – Odd Molly
Chrysalis minigown rouge - Odd Molly
Emb bikette denim jacket – Odd Molly
Jeansleggings - Vero Moda
Sjal av märket Klara från Lisa H i Höganäs

Det är otroligt flackigt väder här. Moln, regn och tillfälligt framtittande solglimtar slåss konstant om utrymmet.
Hamnade mitt i värsta ösregnet ute på jobb igår. Halvtimmen senare sken solen och temperaturen rusade upp tio grader på en gång. Skumt. Och svårt att klä sig.

I övermorgon bär det av till London för mig och Mr Make. Ska bli underbart att komma bort men tyvärr verkar vädret hålla samma status där.
Kollade precis en prognos och det pendlar från allt mellan sol och regn. Gradmässigt pratar vi hela skalan från 10 till 17 grader.
Så på tal om att jag tycker att det är svårt att klä sig så lär det bli ångesthysteri på mig när det kommer till packningsmomentet.
Ska INTE ha med mig halva garderoben den här gången… Det handlar ju faktiskt bara om fyra dagar…
Ni lär förmodligen få läsa om hur det går (för desperat tant) imorgon….

Fast innan dess tänkte jag avslöja det otroligt jagade och hett efterlängtade innehållet i paketet som har landat hos mitt postombud i dag. Snacka om att jag är nervös nu...
Maken hämtar med sig det på vägen hem ikväll så är den så fin på mig som jag hoppas så ska jag bjuda på en provbild.

Men det blir då. Nu ska jag istället försöka sova bort i alla fall några av mina zombiesymtom… Kram!

9 kommentarer:

  1. Åh så vacker du är i min favvofärg rött ;-)

    Vår i London låter underbart, se till att du har stor plånbok bara....där finns nog massor som man bara måste ha.

    Ha nu det riktigt mysigt med gubben!

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Maria: rött är absolut en av mina favvofärger också. Har alldeles för lite rött egentligen... :o)
    Tyvärr är plånboken ganska urtömd redan, får väl undvika butiker... hur nu det ska gå till.. Har lite jag vill hitta så vi får se hur det slutar.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Bra du gick hem..
    Jag är minst lika nyfiken som du! Viiila dig nu.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha en underbar tripp till London och vila upp dig. Man måste försöka lyssna på kroppen men vet att det är skitsvårt, man måste ju jobba så är det bara.

    SvaraRadera
  5. Blev ett ganska schysst hopkok tycker jag :)

    Alla verkar gilla rött och framförallt passa i rött - för mit är rött en jätteantifärg.

    Ha det alldeles suveränt i London
    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Läckert med Chrysalisen och dom röda broderierna. Ja, nu måste du visa hur underverket blev sen:) Du har mail(snart)!Kram gumman!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du/ni har en bra resa! Vet du, att det är billigare att shoppa i London, än att äta där. Shoppa i all lugn och ro och äta i McDonalds, det kallar jag att spara ;DDD

    Fin outfit, igen. 2007- tunikan är ljuvlig, fick min hem idag, och tycker så mycket om den.

    SvaraRadera
  8. Tjena pinglan! Jag har en fråga, Tarleena trodde att du har handlat från en Monocaolo på Tradera - stämmer det? Hon har en klänning som jag sååå gärna vill köpa men jag har blivit aningen livrädd för traderasäljarna. Ifall du har någon koll på denna, dra gärna en kommentar! :-) Passar på att önska dig en fortsatt fin vecka.

    SvaraRadera
  9. Ohh så fint! Så fint med minigownen till plockar verkligen upp det röda i tunikan. Ha en uuunderbar semester i London! vem vet.. Kanske springer ni på talibanen hahahah ;)

    SvaraRadera