Powered By Blogger

torsdag 13 maj 2010

Dagens, dyrt och disklödder

Jag och make klarade av vår båtburna inköpstur runt lunch. Och en massa handlat blev det som ni ser.




Maken och hans kollega ska åka till Norge i morgonbitti för att jobba på tatueringsmässa över helgen, Oslo Tattoo Convention, så en del ska de ha med sig dit. Öl är tydligen snordyrt där…

Det som är till mig – som inte dricker öl – befinner sig i kassen, en box rödvin och en flaska rosé.

Mollysarna som fick följa med på Kristi-vattenflygarfärden var Voile short dress, rose och Emb bikette denim jacket som egentligen inte syns här eftersom den döljer sig under den svarta jackan.

Nu är maken på jobbet och jag fejar och donar… i slowmotionversion.
För emellanåt måste man ju slänga ett par blickar på tv´n och samtidigt kräver datorn att den hålls varm för att inte surna till…

Men nu är det nog dags att ge disken en omgång. Och eftersom make inte är hemma så kan jag använda precis hur mycket diskmedel jag vill…
Han verkar lite allergisk mot lödder när det nästan bubblar upp till taket. Vilket jag inte fattar, för disklödder är kul…

See you!

6 kommentarer:

  1. Lyckad tripp! Trodde allt var stängt i Danmark idag. Lika snygg som alltid!

    SvaraRadera
  2. Öl ÄR snordyrt i Norge! Det var väl en jävla tur att jag tatuerade mig i Norrköping och inte i Oslo om han ska dricka allt det där;) Du är snygg som satan som vanligt:) Kram gumman!

    SvaraRadera
  3. haha :D Diskmedel is the shit ;) Men vad jag får hemlängtan när jag läser att ni varit över pölen och köpt bärs! Ohh Jag dricker inte heller öl, men fick en orimlig känsla av att jag måste åka till Danmark och köpa öl haha :D Kram

    SvaraRadera
  4. Hej snygging! ;-)

    Du öl är inte det enda som är snordyrt i Norge, säg något som inte är det?!

    Mat är också snordyrt men han kan väl vara fastande medans han åker dit. *haha*

    Lika fin som alltid i klädväg är du ser jag. Själv sitter jag i t-shirt och byxor med målarfärg på, inte för att jag målat men för att jag pysslat inne i dag.(Ute står det som spön i backen)

    Hoppas du får en mysig helg som gräsänka!

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  5. Visste väl att du var en sund brutta - gillar inte öl, det är mina takter det.
    Jag har aldrig förstått mig på öl (elle så tycker jag helt enkelt att det smakar s k i t).
    Däremot så är det en ganska lukrativ branch att åka till Tyskand och handla öl och sälja till giriga svenskar (å kanske norrmän :)

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  6. Öl, inte gott men resten kan jag skåla med dig på.:)

    Du är sååå snygg!

    Diskmedel är ju såååå kul!

    Kramar

    SvaraRadera