Powered By Blogger

söndag 2 maj 2010

Vad tror ni?

I fredagskväll kom en kompis på snabbvisit, samtalet kom in på Mollysar och ett plagg hon sett och gärna vill ha.
Vi dundrade in på Tradera och där fanns den, med tagg och allt!
Eftersom hon själv inte har Tradera så la hon ett bud i mitt namn.

När jag sedan tittade efter igår så upptäckte jag att taggen tillhör våren 2010 kollektionen men det gör inte klänningen!
Här är bild från auktionen:


Jag mailade säljaren och fick svar. Det här:

"Den här köptes faktiskt utomlands för en försvarlig peng i en mycket pålitlig affär som importerar andra märken också, såsom Desigual och därför har jag ingen anledning att tro att denna inte skulle vara äkta. Jag har aldrig sålt oäkta saker(se på mina omdömen på tradera) och jag tänker inte börja nu. Om din kompis eller du inte känner er bekväma med denna affär, kan jag göra ett undantag och släppa den för er del. Låt mig veta i så fall."

Hon har en ansenlig mängd omdömen, alla positiva. Jag hatar att misstro folk och jag tror faktiskt hon talar sanning.
Och känner mig egentligen elak som hänger ut auktionen så här men alla kopior som florerar på Tradera har gjort mig stennojjig, så känner att jag vill ha er hjälp, era åsikter.
Vad tror ni? Hur hade ni gjort?

Ses senare! Kram!

16 kommentarer:

  1. Ärligt talat så verkar det lite skumt. Varför skulle en 2 år gammal klänning ha en ny tag? Tittar man på omdömena så verkar det ha sålts annat än OM förut. Jag skulle dra mig ur. Finns flera såna på T nu....
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fråga vilken webbshop klänningen är köpt på förresten....

    SvaraRadera
  3. jag hade också dragit mig ur! Något är ju helt klart skumt eftersom det är en ny tag på ett gammalt plagg. Varför skulle en äkta klänning ha det??

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Just nu med alla kopior, skulle jag inte våga chansa. Samtidigt har jag har inte hört att den modellen har kopierats?! Svårt!!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Kanske hon försöker får bättre pris med tagsen...? har också inte hört att denna modell har kopierats...

    SvaraRadera
  6. Det är konstigt med de här tagsen. Jag köpte nyss en Crochet Lovely knit från Tradera. Säljaren påstod att den var ny, oanvänd och tagsen kvar. När jag fick den hem, kollade jag koftan och
    - Ju, den hade tagsen, som tillhörde till en duvet tunic!
    - kunde lätt se, att den var tvättad
    - och fickorna var ihopsydda , men med en helt olik garn, som jackan var.

    Jag hade ju en likadan kofta i chalk, som jag köpte från Country Dreams, och det var lätt att jämföra. Jag är säker att koftan är äkta, men inte i denna skick, som säljaren påstod.

    Det är lätt att säga, att tagsen finns, då måste man bara komma ihåg att fråga, tillhör dem till produkten.

    Jag var lite besviken med min affär. Kontaktade säljaren, som påstod, att hon hade köpt koftan som ny just i denna skick. Vem vet. Jag kan ju berätta, vem säljaren var om någon vill veta. Hon har väldigt många plagg i försäljning på Tradera just nu.

    Ursäkta min lång uppsats.

    SvaraRadera
  7. Tarleena skicka mig e-mail...jag vill gärna veta... trotts jag har min aning hor denna säljare kan vara...:-0

    SvaraRadera
  8. Tack för alla kommentarer! Min kompis vet varken ut eller in, hon ska fundera över dagen, auktionen går ju inte ut förrän på fredag så än finns det betänketid...
    Själv har jag hunnit bli ordentligt nyfiken på vad det står på taggen...

    Tarleena: shit vad trist!!! Jag har också råkar uut för en liknande sak en gång. Maila gärna vem det är om du vill. Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag hittar inte den här auktionen på Tradera....

    SvaraRadera
  10. http://www.tradera.com/-Ny-Odd-Molly-Spets-Palette-tunika-620-stl-2-NY--auktion_162403_111633987

    SvaraRadera
  11. Hej hej!! Tycker oxå det verkar skumt.Och om du tittar på det sydda smocket framtill så sitter det väldigt snett.Säljer själv en sådan på Tradera just nu och jag tycker inte färgen på blommorna stämmer riktigt heller.Trist att det börjar säljas kopior.
    Mvh Laila

    SvaraRadera
  12. Det finns en annan exakt likadan klänning i Tradera också. Ser den äktare/bättre ut? Priset är ju lägre.

    http://www.tradera.com/Odd-Molly-Tunika-Klanning-auktion_162403_111455612

    SvaraRadera
  13. Glömde, den andra är också i stl 2.

    SvaraRadera
  14. Tarleena, tack gumman! Jag har sett den också men tyvärr efter att C - min kompis la budet på den första...
    Laila: är det du som säljer den andra i storlek 2?
    Här försöker man vara snäll mot en kompis... eller kanske snarare leda in henne också i Mollyfördärvet ;o) och så blir det så här...

    SvaraRadera
  15. Hej hej !! Nej tyvärr så är den i storlek 1.Jag tänkte oxå på att den ni har lagt bud på är för vit.Den ska va i chalk ju.Sen fanns den väl även i en ljus lila färg.Handlar själv en del mollisar på Tradera,men nu vete sjutton om man vågar.Tråkigt att inte Tradera gör något,men de stängde ner en utav mina auktioner på en spoiler,bara för jag nämnde i annonsen att det fanns mer OM och converse ibland mina auktioner.

    SvaraRadera
  16. Lite skumt att det hänger nya tags..
    Jag köpte en kofta på Tradera en gång med fel tags..
    Koftan var helt ok fast det var fel tags.
    Hoppas det ordnar sig med klänningen.

    Kram

    SvaraRadera