Powered By Blogger

lördag 1 maj 2010

Dagens städoutfit

Ledig och trist blött väder är som gjort för att bara slappa.
Men varför passa på när man har chansen, när man istället kan ägna sig åt sådana skojiga saker som att gå och handla mat och städa hemmet… :o)
Fast shit vad schysst sedan när det är gjort. Slappa med gott samvete och i ett rent hem slår ju det mesta.

Dessutom är maken iväg och drar in stålar till brödfödan så då tänkte jag bidra på mitt sätt.

Dagens städoutfit ser ut så här:

Tunika: Cotton Anglaise, chalk – Odd Molly
Kofta: en gammal ceriserosa sak utan namn
Under ett grått standardlinne från Gina Tricot
Jeansleggings från Vero Moda
Kängor i tyg och fuskskinn inköpta på festival i Tyskland

Nix jag går inte runt och fejar med skorna på, jag tog bilderna när jag var på väg ut med hundarna för en stund sedan.

Vad gör ni i dag?


9 kommentarer:

  1. Jisses vad snygg du är när du städar :-) där har jag något att lära mig ;-) Pelle hade städat hela huset när jag kom hem från jobbet i förmiddags :-) gissa om jag blev glad!!
    Tack för din fina kommentar, det värmer :-)
    Ha en fortsatt fin första maj !
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ingen dålig städoutfit! Funkar lika bra som Chrysalisen;) Tack för komplimanger! Blir lika glad varenda gång dom kommer från dig:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Dina dammråttor verkar ha värsta lyxen ju när du jagar dom i värsta snygga outfitten!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Värsta snyggve när hon städar! Jag borde städa men har nada ork...drar nog på det lite till. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Måste erkänna att städningen bara var i begynnelsefasen när jag skrev inlägget. Så det blev mjukisbyxor och sunkig t-shirt som fick bli mina städpolare istället.
    Jag har väldigt sällan Mollysar på mig om jag bara är hemma. Är alldeles för rädd om dem och med alla djuren här är det ju så lätt att en klo hamnar på fel ställe.
    Och städa i dem skulle jag nog aldrig våga. :o) Kram!

    SvaraRadera
  6. Jo vi fick tag på våra syrèner. Ska grävas ner i morgon. Det är kul med trädgård så länge den är lättskött! Våran börjar bli det efter 6 års slit (av S). Det var vanvårdat som f-n när vi flyttade dit. Ha en bra kväll gumman!
    Ps. Du får väl hojta till om du vill ha en bitterkrönika skriven;)

    SvaraRadera
  7. Fina Josanne, jag städade i Saloon dressen igår:) Det bara blev så...


    kramar

    SvaraRadera
  8. Schysst städoutfit, jag kan hålla med om att det är alldeles för fina kläder att ha när man fejar loss hemma. Du får gärna kolla om Magnolia dress finns i någon affär hos dig om du har tid.

    SvaraRadera
  9. Linda: lita på det!

    Fengxumamma: haha... du är för rolig!

    Efva: jag kollar!

    SvaraRadera