Powered By Blogger

söndag 9 maj 2010

Skitsur – skitdag!

Vilken skitdag! Grått, trist och kyligt ute. Tillika har jag gått runt och varit skitförbannad på mig själv hela eftermiddagen. Vilket bidragit till det mesta som ligger bakom skitdag.

Jag missade nämligen en auktion med 1 minut! EN minut!

En tunika jag bara drömt och suktat efter hur länge som helst. När jag hittat den tidigare har den alltid blivit för dyr så jag har varit tvungen att backa. Nu var den inte det.
Och dessutom skulle jag få den i present när jag fyller år om två veckor så jag hade inte ens behövt betala en krona själv. Och då MISSAR jag!!!

När jag dessutom har gått och haft auktionen i huvudet hela dagen. Hur jävla dum får man bli? Speciellt som söta Javabönan skrev en kommentar hos mig som jag läste i morse att hon missat en auktion med 2 minuter. Jag led som en gnu med henne och tänkte att det hade ju varit en mardröm om jag gjort det i dag.
Nu ÄR mardrömmen ett faktum!

Nu finns det säkert en hel hop som sitter och tycker att jag är en stor bortskämd, egotrippad idiot som prioriterar kläder och går och surar över något så ytligt. Speciellt som jag redan har en garderob full av Mollysar.
Och ni har säkert rätt! Men jag har varit så förbannat deppig det senaste och det här blev liksom droppen. Hur psykopat det än låter!

Och nu har jag bara gett mig fan på att jag SKA ha tag på den där tunikan!!! Jakten är inledd…
Jag kastar strax ut en efterlysning i sidan här så ni vet vilken det är om ni skulle springa på den och vilja hjälpa en butter Skånetant i nöd… :o)

Trots nederlag blev det taget några dagensbilder när vi gick ut på en lång vovvenad i skitvädret. Dock besparar jag er surmulsansiktet.




Nu ska vi käka mat som precis blivit klar och förmodligen ska jag även sura vidare... Genom att kolla på tv och reta mig på allt och alla till exempel... :o)
Hoppas ni andra är lite gladare. Kram!


10 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du får tag i tunikan till slut! En liten fråga, vad använder du under din Livingloveing klänning (tror den heter så), eftersom det bara är spets upptill? Ha en bra kväll / Maria

    SvaraRadera
  2. Nej, menar du det?! Jag vet ju precis vilken det är och hade lite koll i fall du skulle slå till. Trodde att du struntade i den. Skit också! Kram

    SvaraRadera
  3. Näääää usch så retligt. Har hänt mig med, jag blir som en PISSUR 2åring som är skitdryg en hel dag typ. DU är inte ensam iaf om detta omogna beteende.
    Hoppas du får tag på den snart!!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. japp man får sura, men den kommer igen. Har varit några sådana.
    Tycker nog den lille kollar in dig extra undrande idag;)

    kramar

    SvaraRadera
  5. Ohhh så surt! Förstår dig helt och fullt! Jag missade också en auktion idag, jag slängde in mitt bud som blev vinnande i...30 sekunder, så nu missade jag min drömblus igen!!!

    SvaraRadera
  6. Nej men fasiken var surt! :( Sånt får en till att tappa allt så jag förstår att du är pissesur.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Visst är det förargligt när man glömmer.... Snällt av dig att du kollat efter Magnolian dress men jag lyckade faktiskt köpa en på Tradera idag så nu är jag glad. Jag var inte hemma men hade lagt ett bra bud innan i veckan så jag hoppades att det skulle stå sig och det gjorde det. Dessutom blev det en likadan klänning till i rouge så nu har jag snart två Magnolian på väg hem till mig. Hoppas de passar bara.....

    SvaraRadera
  8. Nej, fy så surt. Har gjort precis detsamma och man tror ju inte det är sant!!! Hur går det till liksom. Har nyligen missat ett plagg tre ggr (ja inte samma plagg då...) för dyrt, för dyrt och sen till rätt pris och jag glömmer... precis som du slämgde jag mig in med andan i halsen och missade precis. Usch!
    Joppas du hittar den! Jag har denna och den är verkligen värd att leta efter. Håller tummarna för dig!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oj va trist! Jag ska hålla koll för dig och tipsar så fort jag hittar blusen någomstans.

    SvaraRadera
  10. Nej du är inte alls ytlig och på det stora hela hade du naturligtvis satt annat framför detta plagget och det ställts i ett annat perspektiv eller hur! Jag vet precis vad du menar och man blir tokig på sig själv då man missar så klantigt. Har varit med om det själv flera gånger. Vet att jag nästan grät vid något tillfälle av besvikelse... Låter helt knäppt så här i efterhand ju. Det finns ju olika sorters lycka, stor och liten.
    Jag hoppas du snart hittar det du söker!
    Du vad roligt att lista mannens favoriter så där som du gjort nedan, det måste jag be min man att göra också!!:-)
    Kram på dig!
    Ina

    SvaraRadera