Powered By Blogger

måndag 10 maj 2010

Ett paket och ett tröstklick …

… det var vad som behövdes för att vända extrem surtant till läge a la normalt.
Jag bara älskar 9th sweater som kom hem i dag!!!


Och då var jag ändå lite småskeptisk till färgen om jag ska vara helt ärlig.
Har sett den i chalk, i rosa och i något som liknar en ypperligt lyckad korsning mellan royal och mörklila (har ingen aning om vad den färgen heter med andra ord) och alla de tre kulörerna faller mig mer i smaken rent medfött.
Men eftersom jag samtidigt sett tröjan så himla kanonfin i modellen på bland annat supersöta Tina och lovely Mia (deras är dock i chalk) så blundade jag för färgen och klickade.

Ett val jag inte ångrar en sekund. Så himla skön att ha på sig och underbar passform.
Ja, jag har provat den. Men bara lite snabbt och med mjukisbyxor till eftersom det är vad jag hojtar runt i här hemma just nu.
Fast det lär bli invigning inom de närmsta dagarna så ni får se den på snart i alla fall.

Men humörhöjningen inleddes redan med ett tröstklick runt lunchtid. Jag har nämligen tranformerats till en Traderastalker i dag, för som jag sa igår, jag SKA ha ”rostunikan”… och då krävs en massiv bevakning. Därför har jag häckat fett på just den sidan. Men tittade även inom min minneslista och fann de här:



Bilderna är lånade från säljaren.

Ett förträffligt tröstpris till en missad tunika. Tyckte jag. Fin modell, fin färg. Vill ha!
Speciellt som jag såg texten baktill och kände att den kan få statuera påminnelse att man kan inte bli bindgalen och låta det g ut över hela världen för att man missar en Mollyauktion...



Så för att sluta med begynnelsen av berättelsen så var det där humörpendeln inledde sin svängning uppåt!

Nu har söta maken fixat kvällsmaten så jag säger hej och god natt för i dag. Vi ses imorgon. Kram!

8 kommentarer:

  1. Grattis till fina köpet! Skulle mycket väl kunna tänka mig en 9th Sweater i lila. Mums!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Älskar dark powder - jag såg en tjej på ica med den (när jag hade chalk) och hon hade kombinerat med armygrönt.. SÅ URLÄCKERT!! (jag har själv inte hittat bra armygröna brallor att ha till min dark powder..som jag förövrigt fick leta land och rike efter via telefon samtidigt som jag sålde min chalk)

    GRATTIS till fina kap!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Grattis till fint köp. Är själv på jakt efter en 9th sweater i vilken färg som helst, gärna lila. Den verkar superskön.
    kram

    SvaraRadera
  4. Den är fin! Jag har en i chalk, och tycker mycket om den.

    Tack för tips i min blogg, jag köpte den, inte åt mig själv, men till min bästa väninna, som har letat efter en Berry i pink. Kunde inte väcka henne, bara klickade på objekten utan att dröja, och hoppas nu, att hon blir glad när hon vaknar och ser min post ;-)

    SvaraRadera
  5. Kanon-köp! Är sjukt sugen på en jag med! Span pågår...
    Ha det bra i dag gumman! Kram

    SvaraRadera
  6. KUL! Jag vill me ha en sån men de blir alltid så dyra o jag ogillar att Ninja på Tradera...helst KÖPNU bara=)

    Såg att du budat hem mjukisbrallorna hihi. Hade dem i min minneslista, jag älskar galet mycket OMs mjukisbrallor, bra köp!
    KRAM!

    SvaraRadera
  7. F´låt...det var jag som lyckades sno åt mig rostunikan :(
    Om den skulle vara för stor eller inte passa på mig så lovar jag att du har första tjing, OK? En väninna till mig lyckades köpa en på REA förra året så jag vet att den är helt fabulous!

    SvaraRadera
  8. Jeanette: ja en lila står överst på min önskelista över 9th. Synd vi har samma storlek, för då kan vi ju liksom inte hjälpa varandra att hålla koll... och att hitta 2 är nog dömt att misslyckas... Kram!

    Bina: militärgrönt låter som a perfect match... ska se om jag hittar något i den färgen. Kram!

    Septemberflikka: hittar du en så lär du nog inte bli besviken, så fin och så skön att ha på sig. Kram!

    Tarleena: tro inte att jag glömt den röda som du vill ha, jag har span åt dig! Kram!

    Linda: maila färg, storlek & vad du är villig att ge så kollar jag. Har ju superspan på T för tillfället :o) Kram!

    Filippa: hoppas att jag inte snodde dem för dig!?... Mjukisbyxor is da king! Kram!

    Helena: du ska ju absolut INTE be om ursäkt! Faktiskt superkul att du skrev här, det hjälpte att känna att den kom till en schysst tjej! Hoppas för din skull att den passar! (och det menar jag verkligen!) För den är verkligen superfin! Men om den inte skulle göra det mot all förmodan så står jag först i kön som köpare. Tack snälla söta för din omtanke!!! Kram!

    SvaraRadera