Powered By Blogger

måndag 31 maj 2010

London tur och retur – i raketfart

Hann packa. Kom iväg. Och så var man plötsligt hemma igen. Alldeles för snabbt.
För vad som i mitt huvud var fyra dagar slutade egentligen vid hälften.

Torsdagen = resdagen dit gick åt till just resande.
Båt, tåg, flyg och mest av allt; tunnelbana – blev lurade till helt fel station av killen i informationsdisken på Heathrow så det blev nästan tre timmar fram och tillbaka under jord = den dagen borta. Så här såg jag ut:


Nyss incheckad på hotellet, vilket firades med vin och cigarett.
Efter det blev det lite mat och läsa bok i sängen.

I går var det bara att packa och ge sig av så den dagen = också borta.
Återstår fredag och lördag. Som felplanerades kraftigt.

Fredag skulle bli shopping och shopping blev det. I Camden. Det var länge sedan jag handlade annat än Mollysar så det kändes lite skumt i början. Men sedan gick det av bara farten.
Stövlar, en klänning, favoritrökelserna, ett halsband, en väska…
Kassar som växte i händerna. Det blev denna klädsel som var med på färden:


Lördagen var tänkt att vigas åt att äventyrsstrosa omkring och ha picknick i någon park.
En plan som regnade inne. Ösregnade inne för att vara exakt.
Så då fick det bli tillbaka till Camden och lite mer shopping istället.
En kappa, sandaler och en sjal blev upplockat den här gången.
Billigt är kul! Maken shoppade också en hel del så jag slapp känna att jag spenderade reskassan helt själv.
Dagens outfit blev den här:


Kvällen som skulle avslutas lugnt och sansat gick ganska mycket överstyr.
Lite mat och ett glas vin på en lokal pub slutade med att vi festade till ordentligt, och alldeles för länge, med lokalbefolkningen. Riktigt kul blev kraftig baksmälla.
I ett försök att pigga upp mig själv blev detta vad som fick sitta på under hemresan:


Nu vill vi bara tillbaka för att ta igen det vi missade under resan som gick i raketfart.
Men det får bli en annan gång för nu ska jag packa upp. Har semester i dag också så det blir städ och tvätt och ut och shoppa med min mamma, till henne.
Ha en bra dag! Kram!



10 kommentarer:

  1. Vad kul att få se lite bilder! Snygg har du varit, men det skulle du ju vara iklädd en sop-säck också:) Ha en bra sista semesterdag! Vi hörs! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt med shopping i London!!
    Snygg är du också som bara den men som Linda säger, det skulle du vara i allt;-)
    Men visst är det så att när man gör något roligt så går alltid tiden för snabbt:-(
    Min kusin med familj bor i London Bath och någon gång måste vi åka och hälsa på...
    Har aldrig varit i London tyvärr men jag som inte flyger kan ju faktiskt bila dit:-))
    Kram sötis

    SvaraRadera
  3. aaah vad roligt, hoppas ni hade det bra!!
    SChyssta outfits hade du hela helgen lång ser jag=)
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Hej och välkommen hem!

    Visst är det så att man kommer hem aldeles för fort men det låter som om ni hann med en hel del, skoj med en oplanerad utekväll.
    Så får jag bara hålla med övriga att du ser hur snygg ut som helst.

    Vänliga hälsningar från Eva Solid

    SvaraRadera
  5. Tack snälla!!!
    Jag känner mig långt ifrån speciellt snygg just nu. Är mest bara trött och sliten... Behöver sommar, precis som fler av er också känner. Kram!!!

    SvaraRadera
  6. Hej! Gillar verkligen din stil.
    Du "rockar" till det ljuvliga och söta Odd Molly. Skulle vilja se likadan ut men istället blir det bara "sött" när jag tar på mig mina Oddisar. Måste inföskaffa mig någon underkjol och tuffa till mig ser jag./ Carina

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem!! Ser ut som en härlig semesterresa. Blir inte alltid som man planerat men det är väl lite av tjusningen. ;)
    Skönt med en semester dag idag.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem igen! Roligt ni fick shoppat lite också..ovanligt! (fnissar här) Skönt vara ledig en dag när man varit iväg en sväng. Hoppas du kan ägna dig åt bara slappa/vila idag då..kram

    SvaraRadera
  9. Carina: jag använder väldigt ofta Odd Mollys chrysalis minigown, från den här vårens kollektion, som underklänningar. De passar till det allra mesta. Rätt slutsålda överallt men skulle du få tag på en sådan så är det mitt tips. Kram!

    Jeanette: stor kram vännen! saknar dig! 4

    Annelie: eller hur - ovanligt med shopping ;o) inte ett dugg här heller. fast öite skumt att det var annat en Mollysar för en gång skull. Kollade inte ens om det finns någon i London som säljer Mollysar. Ångrade det lite när jag var där men men, nu blev det annat kul istället. Kram!

    SvaraRadera
  10. Jeanette: en katt trampade dit 4:an sekunden innan jag tryckte på skicka kommentar. Så katt hälsar också, på sitt eget sätt :o)

    SvaraRadera