Powered By Blogger

söndag 23 maj 2010

Vad tycker ni?

Det finns frågor i livet som av någon outgrundlig anledning är betydligt svårare att handskas med än man tror. Underklänningar är en sådan. I alla fall för mig.
För jag vet exakt hur jag vill att det ska se ut men att hitta den där fullträffen är ett dilemma.
Ett riktigt I-landsproblem. Som jag ju gav mig i kast med igår.
Först genom att inhandla den jag har under här:

Från Åhlens. I bomull med spets infällt lite här och där. Jag gissar på att den mer är tunika än underklänning egentligen, men allt blir ju vad man gör det till…
Dock saknade jag spets nertill så det fick fixas till med ytterligare en underklänning, min gamla trotjänare från HM.
Sedan slog jag även till på den här:

En mer ”traditionell underklänning” från Joy. Fin bred spets nertill och likaså är den garnerad med en spetskant upptill.
Däremellan är den inte direkt det mest figursmickrande men det kan man ju strunta i eftersom det partiet ändå inte syns.

Vad tycker ni? Vilket är bäst? Funkar något överhuvudtaget?

I dag ska jag dagen till ära inviga ett alldeles färskt nyköp som jag inte visat upp här.
Återkommer med det senare i eftermiddag. Ha en kanonbra söndag! Kram!


5 kommentarer:

  1. Älskar underklänningar som du och här tycker jag den från Joy ser superfin ut! Spännande vad du visar senare..håller utkik;)

    kramis
    Adela

    SvaraRadera
  2. Talking to me?

    Jag tycker att den på bild tre och fyra var snyggast - så var det sagt :)

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  3. Tycker också sista bilderna är finast! Fast 2,a bilden är fin också förstås..
    Åskan har börjat här nu, om det tyckar jag inte..kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Även jag tycker att bild tre och fyra är finast även om de andra är bra de också.
    Otto skickar en hälsning till söta Ajax, han gillar nämligen små, söta tikar och han tycker att matte är pinsam som trodde att Ajax var en han.

    Hälsningar Eva Solid

    SvaraRadera
  5. Tusen tack snälla ni! För att ni orkar med alla mina dickadejjer... :o) Kram!!!

    Eva: Ajax tycker att hennes matte är pinsam som gett henne ett killnamn. Hon hälsar till Otto med intresse i blick... ;o) Kram!

    SvaraRadera