Powered By Blogger

fredag 7 maj 2010

Tradera reagerar

Jag hittade precis en jacka till riktigt schysst köp nu-pris på Tradera. ´
Den var utlagd bara en liten stund tidigare. Jag klickade hem den på en gång.

Men det dröjde inte mer än ett par minuter innan jag hade ett mail från Tradera i inkorgen;

”Säljaren med alias "XXX" är avstängd ifrån Tradera och vi har därmed stängt ner hans/hennes aktiva auktioner. Samtliga bud på säljarens auktioner är borttagna och vi rekommenderar dig att inte fullfölja affären med alias "XXX".”

(Jag har bytt ut aliaset för att inte peka ut någon som ändå blivit avstängd.)

Riktigt snabbt reagerat av Tradera med andra ord!

Synd bara för det var en himla fin jacka… Jag har skitsvårt att hitta jackor jag gillar…
Så är det någon som har en sådan här och vill sälja eller vet var den finns så hojta gärna.

Återkommer med en dagens i kväll. Ha det så bra så länge. Kram!

6 kommentarer:

  1. Jeg opplevde det samme. La inn bud på en fin kjole (klänning) hvorpå auktionen like etter ble avstengt (også selgerens andre annonser). Så nå skjer det noe. Bra er det. God helg:)
    Bjørk

    SvaraRadera
  2. Hmmm ok, undrar varför? eller är jag trög nu=)? För jag anmäler kopior HELa tiden och det händer verkligen ingenting, säljarna får vara kvar och sälja sin skit=(....blir så trött och uppgiven när de får fortsätta....
    Tur de varnade dig och du slapp bli nlåst!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Skönt du fick varningen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Säkert någon som inte betalt sin räkning till Tradera då brukar de vara snabba. Du kan ju fullfölja affären ändå om du vill fast du kan inte lägga omdöme på personen.

    SvaraRadera
  5. Upplever att det ofta är mycket gnäll på Tradera om huruvida de reagerar och så vidare.
    Gjorde en liten undersökning idag och såg att det klockan 21,15 fanns 5869 auktioner som gick ut inom en timme...
    Eftersom det är ungefär likadant 18timmar /dygn är det ju inte helt konstigt att de inte kan ha koll på allt, och även om vi givetvis prioriterar Odd Molly så tror jag inte att Tradera gör det.
    Tycker de får ta onödigt mycket skit rätt ofta.
    Så varför inte istället glädjas åt att de faktiskt var snabba med att skicka ut en varning denna gången så att Josanne slapp luras på en massa pengar, det visar ju att de försöker!?
    Hoppas du hittar jackan på annat håll!!!

    SvaraRadera
  6. Den där kavajen har jag haft Josanne! Den är i sammetsaktigt tyg och liten i storlek bara så du vet. Jag hade 3 på min. Kram

    SvaraRadera