Powered By Blogger

måndag 28 juni 2010

Jag ska inte gå till den lokala "Mollybutiken"...

Jag ska inte gå till den lokala "Mollybutiken"... jag ska inte gå till den lokala "Mollybutiken"...
Jag gick till den lokala "Mollybutiken".

Men såklart bara för att titta. Jag var ju ändå i krokarna. Och inte en chans att det ändå skulle finnas något jag vill ha där... Jaja, man kan ju alltid försöka lura sig själv....

För självklart fanns det Mollysar jag spanat på och vill ha. Två stycken. Och då var jag ju liksom bara tvungen att prova... För det fanns ju inte en chans att de skulle passa i storlek, eller vara snygga på mig.
De passade. De var snygga. Skitsnygga! Båda två...

Efter en snabb glädjekalkyl i huvudet bestämde jag att ett plagg kunde få följa med hem. Kunde dock inte välja så det gjorde butiksinnehavaren. Och det roliga var att när jag precis plockat fram just den och lagt på ett bord medan jag kollade vidare så sa hon att hon visste precis vilken hon tyckte att jag skulle ha.
Så det blev den i slutändan. Den =


Magnolia dress, multi

Som jag reajagat i webbshopar utan att hitta i min size. Som jag blev småförälskad i redan när "plastsyrra" Linda testade den första gången för sisådär 100 år sedan. Och som sedan växt sig till något som liknar kärlek. Nu är den min!!! Tjohoo!!!

Ja där var ju ett plagg till. Som jag har skitsvårt att släppa. Aldrig nöjd - va? vem?... Plåtade det också i provrummet men jag vågar inte visa eftersom det i så fall föreligger en överhängande risk att jag rusar dit i morgon. Köper. Och sedan står där med bara nudelpengar kvar i en månad.

Jag ska inte gå till den lokala "Mollybutiken"... jag ska inte gå till den lokala "Mollybutiken"...

8 kommentarer:

  1. Hej!

    Lyckliga du som har den lokala Mollybutiken att (inte) gå till. Fin är du i Magnolian som även hänger i min garderob, min lokala Mollybutik att inte gå till är mitt bångstyriga pekfinger framför datorn och nu är det köp eller inte köp som gäller, så ska den svarta Präire dressen hamna här eller inte?
    Blir nyfiken på det du inte vågar visa och tänk på att nudlar är inte att förakta.

    Kram från Eva Solid

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Den Magnolian är jättefin på dig! Roligt att ha en lokal Odd Molly butik att gå till även om det slutar med nudlar..
    Men jag blir lite nyfiken vad ni valde bort :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha..du är ju för underbar!! Det gick ju näästan iallafall!
    Du är jättesnygg i den! Såklart! Vill också ha..fniss..KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej, du klär i den!
    Även jag har en Magnolia. Var inte överförtjust från början men den har blivit en riktig favorit. Den verkar tilltala alla, även de som inte vanligen uppskattar Odd Mollys stil. Ta det coolt i Roskilde!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad jag tycker den är snygg!!!
    Vilken tur du har som har en butik i närheten.
    Det är ju så mycket lättare att prova och kolla storlekar och klämma och känna!!
    Jag vill också ha en butik nära!! Har blivit en del fel tycker jag, när man beställt via nätet. / Carro

    SvaraRadera
  6. Klart att du skulle ha en Magnolia;) Ursnygg på dig. Vad fan ratade du då?! Vill faktist veta;) Jag ska sniffa lite i morgon på Mollysar i Örebro, till skillnad från nätshoppingen. Ska bara titta, inte köpa:) Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Super snyggt! o jag vill veta vad du ej köpte nu ju!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Den klänningen var perfekt på dig!!! :) Klart den skulle hänga med hem. Men precis som de andra blir jag väldigt nyfiken på vad du lämnade kvar.....

    Kram

    SvaraRadera