Powered By Blogger

tisdag 29 april 2014

Min dyra, lite jobbiga men nödvändiga utflykt…


… denna kväll hade Ajax i fokus och Djursjukhuset som mål. Där vi fick kollat hennes vikt och därmed kunde konstatera att ja hon är för tjock men inte riktigt lika tjock som för ett år sedan då hon trots allt tappat tre hekto sedan dess.


Och hon fick även en slags spontandejt med en ung snygging i papillonen Max. Men! Det var trots allt inte därför vi var där, huvudanledningen var istället…


… vaccination. En spruta mot rabies och en mot något som jag tror kan ha varit kennelhosta. Ja jag har kass koll, vad jag dock vet är att hennes pass nu är giltigt ännu ett år. Och att det inte blev riktigt så dyrt som jag befarade, inte var lika jobbigt heller då vovve inte alls reagerade på sticken och uppförde sig ytterst exemplariskt för övrigt också. Som en väluppfostrad hund :o)... Kram & god natt!

2 kommentarer:

  1. Han är så söt din hund. Vad är han för ras nu igen? K

    SvaraRadera
  2. Duktiga Ajax <3

    SvaraRadera