Powered By Blogger

lördag 6 november 2010

Annie och jag = snyggdress möter köttbulle

Så har jag då äntligen lyckats prova och ta bilder på mig och Annie Oakley strap dress, lilac. Det blev ett fall av snyggdress möter köttbulle i kraftigt lysrörssken:



















Ni får låtsas att min gulsotsliknande hud egentligen är en solbränna, att den mindre lattjo köksmiljön är en strand på Kap Verde och att jag har fått till ett snyggare knyt på de lila banden som hänger ner. För det är på detta, betydligt mer smickrande sätt som jag har tänkt oss tillsammans. Om en månad. Cylinderkroppen får ni väl helt enkelt inte låtsas om alls…

Det verkar bli en regning lördag här i min lilla del av världen. Får se vad vi hittar på, har inget bestämt än. Hoppas ni får en riktigt bra dag. See you sen. Kram!

fredag 5 november 2010

Ni slapp inte den här veckan heller…

Det är fredag och klockan är över 20.00. Pust tänkte kanske ni, för tiden är passerad och då slipper vi äntligen stentrista Skånetantens evinnerliga tjat om den där Jay Smith och Idol och hela den skiten. Fel! Det kommer här. Veckans inlägg. Om Idol som just nu rullar på i tv4 och veckans kärlekstema och framförallt om Jay Smith. The man, the bästa sångare jag vet! Missa inte! ;o)


Dagens med provning & magsjuk vovve

När jag, allt som oftast, klipper till med två fotoflugor på smällen så brukar det betyda hundpromenad och dagens i ett gemensamt bylte. Idag gjorde jag det på ett annat sätt. Innan ni hetsar upp er över att få se något kul så måste jag utbringa en varning, om att det är lika trist som vanligt…

Och nog ändå lite tråkigare ändå… för dagens koncept mixar inget mer spännande än outfit och provning i ett. Det föll sig nämligen så att innehållet i mitt senaste paket, det från igår, fick agera en av dagens Mollysar:



















The kofta = the nykomling
Light cotton embroided - 327, dark blue
Chrysalis minigown, dark indigo
Jeans från Gina Tricot

Jag har inte den minsta aning om vad koftan heter. Den kommer i alla fall från höstkollektionen 2008 eftersom den har Maestress Selectif-loggan på ena ärmen, men där tar mina kunskaper tvärslut. Någon som vet namnet på den? Och någon som har en produktbild på den? Hade blivit überglad och evigt tacksam om ni har lust att skeppa över det till mig i så fall. :o)

Och nix, jag är inte gravid. Bara tjock. Och det i en något för stor kofta dessutom...

För övrigt så har min dag mest handlat om sjuk hund. Igen. :o( Rejält magsjuk hund, en helt deckad sådan. För när hon till och med gick med på det här…


… att låta en katt ligga tryckt intill henne i mitt knä så vet man att det inte är ett helt normalfriskt tillstånd för fröken Kattkiller. Att dessutom la katt Smilla var märkbart bekymrad över henne fick matte att freaka ut och koppla på sin värsta orosnojja ännu mer. Allt annat sköts på framtiden för att säkra Ajax överlevnad… Just nu känns läget nedstämt och medtaget men stabilt, jag har dock konstant övervakning på lilla vovve, som sover för tillfället.

Önskar alla en kanonbra fredagskväll. Kanske ses vi senare idag, annars imorgon. Var rädd om er själva och varandra! Kram på er!

En glimt av multifärgat nyförvärv

Paketet jag satt och suktade och hoppade efter igår landade samtidigt med mr Make sent på kvällen. Tog en liten glimtbild men utmattad av allt tv-tittande deckade jag innan den hann äntra datorn. Så ni får den här och nu istället.



Provbilder live på mig i den kommer under dagen. Känner mig inte ett spår piggare idag men tänkte försöka låtsas som att jag är det. Har en del sådant där nödvändigt men stentråkigt fix att ta tag i och det kräver en smula energi, påhittad eller ej… Hoppas ni får en bra dag. Vi ses senare. Kram på er!

torsdag 4 november 2010

Dagens, gravt återfall och i väntan på hemlighetspaket

Idag tvingades jag kasta av mig Stålkvinnanmanteln. För ett gravt återfall rakt ner i trötthetsträsket är vad jag vaknade till idag. Och det har inte gått över heller, tvärtom. Går som en zombie och tänker ungefär lika snabbt och smart som en nerknarkad betongvägg.

Det enda jag har lyckats tvinga mig till att orka med hitintills är vovvenader. Och det har ju varit bra tillfällen att slå två flugor på smällen tidigare så varför inte vara lika trist idag; och kombinera hundutflykt med dagensfotografering...


Parka coat, grey
Scarf scar, royal
327 – Light cotton embroided, pink
Chrysalis minigown, cabaret
Jeans från Vero Moda
svarta Primeboots

Yes box, jag är helt medveten om att royal och cabaret inte är helt överens på matchningsfronten, men jag gör som jag brukar när jag fått på mig något som inte klickar speciellt bra; jag låtsas som ingenting. För katastrof ena dagen vägs upp av kanon någon annan dag… så det är liksom inte hela världen… ;o)

Nu ska jag kasta mig i sängen igen, insupa lite tv-atmosfär, och likt ett barn på julaftonsmorgonen vänta på paketet som mr Make förhoppningsvis hinner plocka upp på väg hem från jobb idag.
Joråsåatt… tanten har minsann Traderaklickat i största hemlighet... Ett plagg som jag tror härstammar från hösten 2008. Relativt nyupptäckt för mig, en wow-upplevelse på stört och nu håller jag andan för att den håller i sig när jag får plagget på min kropp. Gissa om ni har lust. Annars visar jag ikväll eller imorgon.

Ni ska få se Annie Oakley strap dress, lilac också, för jag har inte glömt, jag är som sagt bara en väldigt slagen hjälte just denna dag. Kram på er därute!

Förbryllad & förgrymmad över disktrasan…

Jag är lite konfunderad över min Dish blouse, vintage chalk. Direkt när jag packade upp den så blev jag lite småförvånad att den var så mörk i färgen. Fick för mig att den jag provade på Factory i Malmö var betydligt ljusare. Men tänkte att det var mörkt och kanske därför bara ljuset som spelade mig ett spratt.

Fast även sedan dagen efter (som var igår) anlänt dröjde sig känslan kvar. Rotade fram provbilderna från Factory, hade chrysalis i cabaret under när jag testade den då så för att få det rätt åkte den på under nu också.



















Visst är det superskillnad? Det ska vara vintage chalk båda två men det känns ju som helt olika färger… Någon som vet något om detta mysterium?
Det känns ju bisarrt att det skulle vara en annan färgnyans när man beställt från en webbutik i USA, lite väl långsökt liksom…

Ni som har den, är er mer vitaktig eller mer beige? Nu kan man ju säkert få den att åtminstone en smula ljusare ut genom att ha något vitt under – får testa det idag – men jag känner mig ändå förgrymmat besviken och lite smått ”lurad” för det var ju den ljusare färgen jag blev förälskad i… Snyft!...

onsdag 3 november 2010

Dagens andra stass & en adopterad mjukisälg…

Eftersom jag hade flaxat in och ut mellan hemmets elementvärme och utemiljöns oförutsägbara svängningar mellan skit och fint så kände jag mig lite för sunksvettig för att vilja ge mig ut för fjärde gången denna dag i samma stass. Så det blev en tur inom duschen och en, i alla fall till största delarna, ny uppsättning Mollysar inför min och mr Makes träff med kompisar.



















Sidentunika som jag inte vet namnet på
Livingloving dress, rouge
Scarf scarf, royal
jeans från Vero Moda
svarta Primeboots
halsband från Rock by Sweden & Unica

Om någon undrar över den något överdådiga mjukisälgen så får ni maila mr Make på ozzy-tattoo@live.se och fråga för jag har helt ärligt ingen aning om hur den hux flux blev hemadopterad… kanske var det på precis samma sätt som han inte fattar hur en massa Mollysar plötsligt har hittat in i just min garderob… Olika prioriteringar, olika intressen, men samma känsla för att vilja rädda det vi tycker om och känner habegär efter kanske…

Nu tackar jag för mig för ikväll. Hoppas vi ses imorgon. Sov gott & kram!

Pakethämtningen som blev en nostalgitripp

På med vinterjackan för att knalla iväg i regnet och hämta paket långt bort i förorten. Jag hade knappt hunnit mer än 10 meter förrän solen tittar fram. Najs! Så jag tog en omväg när stegen styrde hemåt igen.
Det blev lite av en nostalgitripp när jag gick förbi ställen där jag bott förut och snurrade runt på en av de platser på jorden som jag finner mest rogivande och samtidigt i högsta grad inspirerande; kyrkogården. Där gjorde jag en Lingonberrie och okynnesfotograferade. :o) Som en tok. Tänker inte tråka er med alla bilder jag tog, det känns liksom som att det får räcka med de här:




































Paketemballaget omslöt min Annie Oakley strap dress, lilac, som jag skrev om precis efter att jag hade klickat hem den i inlägget här. Jag så mycket love it! Den hänger på paradplats här nu och väntar på att jag ska föreviga den på bild. Fast det får bli imorgon.
För jag ska faktiskt ut och valsa i verkligheten en gång till idag. Med mr Make och vänner. Alldeles snart. Det kan hända att jag tittar in här ikväll igen om jag hinner innan jag slocknar, jag är ju liksom inte så van att fara som en skottspole med eld i baken, längre. :o) Ni får ha en bra kväll! Sköt om er! Kram!

Dagens – myrsteppar framåt & långt bort i stan

Jag har fortsatt på projekt ta tag i mitt liv idag. (Ni får veta tids nog, just nu vill jag ligga lågt med exakt vad det handlar om av rent verklighetstekniska skäl…) Men det har blivit ännu ett myrstepp framåt. Miljarder kvar känns det som men eftersom detta skulle vara min positiva vecka när det gäller det så fokuserar jag bara på det braiga just för tillfället. Och det gör jag klädd så här:


Emb bikette denim jacket, vintage denim
Scarf scarf, royal
Tutu T88, lite pink
Chrysalis minigown, dark indigo
Jeansleggings från Vila
svarta Primeboots
Freja phaléne i jeansjacka East Side

Det var riktigt schysst väder, lite sol bland allt det grå och till och med jeansjackstemperatur. Fast det var tidigare idag när jag var ute i min tjocka vinterjacka också. När jag plockade av den för vovvenad nyss så hade blåst, kyla och regn hunnit parkerat sig över stan. Typiskt eller hur?

Så nu blir det vinterjacka igen. För det har blivit dags att plocka upp ännu ett paket. I andra ändan av stan. Igen!!! Den här gången är det posten som skickat till en långt bort i förorten adress. Har faktiskt aldrig varit med om att de gjort det tidigare så det ska bli intressant att se om paketet verkligen är där… Återkommer med en rapport i fallet lite senare idag. Kram på er så länge!

tisdag 2 november 2010

Disktrasa nummer 2 is in the building



















Så var den här, disktrasa nummer 2. Almost black har fått sällskap av vintage chalk. Idiotiskt att ha två? Ja förmodligen med tanke på att det finns en hel hop med annat snyggt att utöka Mollyroben med.

Men det är så jag tänker, är och gör. När rejält tycke uppstår så säkrar jag upp med fler i andra färger också. För då vet jag att plaggen blir använda. Och det har funkat. Förutom med ett par ynka munderingar som var fel i färg eller storlek och som därför har fått nya hem istället.

Det är faktiskt en hel del Mollysar som jag har just fler än en av. Och jag har en liten bloggtanke med dem. Ett koncept som jag funderar på att sno rakt av från Helene som har bloggen Art of Non Sense. Hon har nämligen i ett par inlägg presenterat plagg som hon har just mer än en av samma.
Vad tror ni om det? Kan det vara något av intresse att läsa? Bilder på plaggen och någon liten story om dem. Vilka, hur, när och varför ungefär… Och är det fler som vill haka på så får ni ju såklart göra det, bara kul!

Nu över till matlagning, ”mitt i natten” som vanligt i det här huset, och så undrar jag varför jag sväller hela tiden… hmmm… Jaja...
Hoppas ni har en bra kväll därute i landet. Vi ses imorgon. Kram på er!

Dagens – skiter i deppet & ska hämta paket

Idag skiter jag i deppet och kör på den positiva linjen istället. Har faktiskt till och med tagit ett första steg mot projekt livsförändring nu på förmiddagen. Ja, ett minimalt är väl snarare den korrekta termen, för det kan identifieras i stil med snigeltramp. Men i alla fall… Framåt it is! Stassen som är ute och luftas idag är:



















Parka coat, chalk
Scarf scarf, royal
Art silk tunic, dark grey
Chrysalis minigown, cabaret
Jeansleggings från Vila
svarta Primeboots

Inget nytt under gråtäcket alltså eftersom jag burit den här kombon förr, men den är skön och lite snygg och det var så jag ville känna mig idag. :o)

Nu ska jag iväg och hämta paket. Japp, den efterlängtade USA-leveransen har landat hos mitt postombud. Och även om jag visat det för er tidigare så är det nog troligt att jag demonstrerar innehållet i det en gång till i alla fall. See you!

På prispallen denna höst…

Tokstädningen igår funkade faktiskt för att skingra mina depptankar. Men det som har allra bäst effekt är ändå att gräva ner sig i Molly-land. Så därför gjorde jag det också. Och efter en massa klurande så har jag lyckats enas med mig själv om en topp 3 lista över mina bästa köp från höstkollektionen 2010. Med motiveringar och hela skiten.
Bästa som i de jag är allra gladast för att jag har roffat åt mig, de som mest känns som trotjänare för evigt. Till döden skiljer oss åt liksom… På prispallen:


Bronsplats: Wigwam, almost black

För det första så älskar jag modellen på Wigwam och föregångaren Voile överhuvudtaget. De döljer det fluffiga fläsket runt midjan på ett ypperligt sätt, de funkar för såväl vardagliga sammanhang som partaj, de går att kombinera i oändlighet och de är en skön mix mellan tunika och klänning. Me Like! För det andra så har jag saknat svarta plagg i Molly-kollektionerna länge.


Silverplats: Art silk tunic, vintage chalk

Även den jag knipsat i dark grey faller egentligen in under samma medalj, men det var tre individuella plagg jag satt mig för att dra fram i rampljuset och därför blir det min favvo av dessa. Helt underbart material och mönster och med tanke på hur trist och menlös jag tyckte att den såg ut på produktbilderna är den en riktig juvel som gör sig i vilka sammanhang som helst, beroende på kombosar.



Guldplats: Dish blouse, almost black

Jag tror nog inte att det riktigt har framkommit här men denna var absolut blixtkärlek när produktbilderna landade. Prislappen var långt ifrån lika rolig men med träffrabatt blev den betydligt mer lättåtkomlig. Och att den har stulit förstaplatsen här handlar rakt av om att den är extremt underbar alltifrån modell och material ner till minsta lilla pärla. Den måste ses, måste upplevas. En förmodat tidlös darling som kan kläs både upp och ner.

Två ganska väntade guldkorn alltså och en helt oförmodad. Vilka är era bästa höstköp? De ni trodde från början, eller något ni inte ens tittade åt från början?

Nu kallar duschen, sedan blir det en sväng ut i verkligheten. Förhoppningsvis landar det paket här idag också. Ett vet jag ska finnas i krokarna. Enligt spårningen så kunde inte Posten dela ut det igår, skitsnack, jag var hemma, men sådär gör de jämt. Bara att hoppas att de har har vett nog att skeppa det till utlämningsstället… NU helst!!! Vi ses senare. Kram på er så länge!  

måndag 1 november 2010

Upprop för att få slut på Traderaskiten…

Eftersom jag redan är på mitt värsta aggrohumör så hakar jag självklart och omedelbums på fabolous Sanni bus uppmaning och kanonbraiga initiativ att städa Tradera.
Så har du också fått nog av all skit som florerar där i kubik och minut så kolla in hennes inlägg här. Det är fan dags att vi gör något brudar, eller hur?...

Dagen som inte var gjord för mig…

Joråsåatt… ta tag i sitt liv var det ja. Jag hann knappt mer än att knäppa in de orden här förrän allt började strula… Vissa dagar är helt enkelt inte gjorda för en och den här var definitivt inte för mig…
Jag är mest bara sur och deppad nu så jag orkar inte ens mala om allt i huvudet genom att gå in på detaljer här. Dessutom vill jag inte smitta er med mina neggotankar så ni får nöja er med en tråkig dagensbild så länge.



Parka coat, chalk
stickad sjal från Minzo
Alchemistry s/s blouse, lilac
Chrysalis minigown, lite lilac
jeansleggings från Vila
svarta Primeboots

Nu ska jag diska, golvsanera och röja i den gigantiska tvätthögen för att försöka mota bort min härskna nedstämdhet. Och går den över innan sovdags så kan det hända att jag dyker upp här igen. Om inte så får ni ha en bra kväll. Kram!

Hög tid att ta tag i sitt liv...

Ny dag, ny vecka, ny månad. Och hög tid att ta tag i sitt liv känner jag. Problemet är att jag inte riktigt vet var jag ska börja för det känns som det är Mount Everest som ligger framför mig.
Och hur forcerar man ett berg när man är riktigt kass på att klättra?…


Det får bli dagens projekt att klura ut. Listor är ju kul, så en lista med viktiga punkter och prioriteringar kanske kan vara något att börja med?… Jag vet att jag är kryptisk med vad det handlar om, vi kan väl säga att en gigantisk livsförändring vore på sin plats, och allt vad det innebär…

Stora frågor som man inte svarar på hur som helst men jag kan ändå inte låta bli att kasta ut en liten fråga; nämligen om det är någon som har några generella tips på hur man kommer igång med att ta tag i sitt liv?

Hoppas ni får en bra måndag därute i höstlandkapen. Vi ses senare igen. Kram!