Powered By Blogger

tisdag 2 november 2010

På prispallen denna höst…

Tokstädningen igår funkade faktiskt för att skingra mina depptankar. Men det som har allra bäst effekt är ändå att gräva ner sig i Molly-land. Så därför gjorde jag det också. Och efter en massa klurande så har jag lyckats enas med mig själv om en topp 3 lista över mina bästa köp från höstkollektionen 2010. Med motiveringar och hela skiten.
Bästa som i de jag är allra gladast för att jag har roffat åt mig, de som mest känns som trotjänare för evigt. Till döden skiljer oss åt liksom… På prispallen:


Bronsplats: Wigwam, almost black

För det första så älskar jag modellen på Wigwam och föregångaren Voile överhuvudtaget. De döljer det fluffiga fläsket runt midjan på ett ypperligt sätt, de funkar för såväl vardagliga sammanhang som partaj, de går att kombinera i oändlighet och de är en skön mix mellan tunika och klänning. Me Like! För det andra så har jag saknat svarta plagg i Molly-kollektionerna länge.


Silverplats: Art silk tunic, vintage chalk

Även den jag knipsat i dark grey faller egentligen in under samma medalj, men det var tre individuella plagg jag satt mig för att dra fram i rampljuset och därför blir det min favvo av dessa. Helt underbart material och mönster och med tanke på hur trist och menlös jag tyckte att den såg ut på produktbilderna är den en riktig juvel som gör sig i vilka sammanhang som helst, beroende på kombosar.



Guldplats: Dish blouse, almost black

Jag tror nog inte att det riktigt har framkommit här men denna var absolut blixtkärlek när produktbilderna landade. Prislappen var långt ifrån lika rolig men med träffrabatt blev den betydligt mer lättåtkomlig. Och att den har stulit förstaplatsen här handlar rakt av om att den är extremt underbar alltifrån modell och material ner till minsta lilla pärla. Den måste ses, måste upplevas. En förmodat tidlös darling som kan kläs både upp och ner.

Två ganska väntade guldkorn alltså och en helt oförmodad. Vilka är era bästa höstköp? De ni trodde från början, eller något ni inte ens tittade åt från början?

Nu kallar duschen, sedan blir det en sväng ut i verkligheten. Förhoppningsvis landar det paket här idag också. Ett vet jag ska finnas i krokarna. Enligt spårningen så kunde inte Posten dela ut det igår, skitsnack, jag var hemma, men sådär gör de jämt. Bara att hoppas att de har har vett nog att skeppa det till utlämningsstället… NU helst!!! Vi ses senare. Kram på er så länge!  

6 kommentarer:

  1. Vilka finingar som hamnat på topp 3 listan. :)

    Hoppas du får ditt paket, du har iaf med posten att göra....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggfia! Du får till allt så bra och håller med..riktiga finingar på din topp tre! Hoppas deppet försvinner och att du ser solen snart!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  3. Förstår absolut varför de är på prispallen! De är ljuvliga alla tre och disktrasan är ta mig sjutton så jävla fin!!! Roligt också att den är som du. Kvinnlig med taggtråd och spikar istället för rosa och rosetter :D KRAM!

    SvaraRadera
  4. Snygg lista du gjort! Alla dom tre är suuperfiina!!
    Hrmm mina bästa höstköp..tänker så det knakar, inte lätt minsann. Jo först o främst måste jag nog säga Eden Melton coat i vintage chalk! Såg den direkt o försökte låtsas som jag inte såg den..älskar den högt. Dish dressen i powder står högt i kurs här med, sedan måste nog även Long Lovely knit komma med. Denna långa variant är så mycket jag o jag älskar dom verkligen. (kommer nog sälja de andra tror jag..) Summa summarum dessa tre plaggen hade jag sett ut innan. Så här tänker jag nu iallafall i skrivande stund..
    Hoppas dagen blir en bra dag!!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Hej Josanne!
    Jag vann budet trots att jag var inne här och skrev för fullt och nu kommer jag minsann inte på namnet, typiskt, vit med rosor på i alla fall.
    Snygg lista du har gjort och snygg är du i alla så att de är favoriter förstår jag. Måste nog ta mig en funderare på min egen lista. Disktrasan skulle gärna få landa in här hm undrar vad Otto kan ge sin matte i julklapp.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  6. Jeanette: ja du har ju två av dem, kanske inte art silken samma färg men ändå, det räknas i alla fall, och visst är de fina! Kram!

    Adela: haha… snyggfia… kul ord, det kommer jag nog att sno av dig om det är okej? :o) Ingen sol i sikte men jag inbillar mig en i alla fall, så det känns bättre idag. Tack! Kram!

    Sanni: haha… taggtråd och spikar ;o), ja av någon underlig anöledning så dras jag ju mer till sådant… ;o) Kram!

    Annelie: jag har ju inte sett dig i LLK´n men de andra två har jag sett dig i och du är grymmesnygg i båda! Kram!

    Eva: haha… jag tyckte minsann att Otto telepaterade något om en disktrasa till sin matte i julklapp i år… kan ha varit en Molly han menade… ;o) Kram!

    SvaraRadera