Powered By Blogger

tisdag 16 november 2010

Samtal, tomten läser bloggar & galet Mollyköpsmöte

Yes box. Humörspendeln pekar en bra bit mer uppåt nu. För en konversation med en myndighet fick mig i lite bättre sinnesstämning.
Vilket ju inte brukar höra till vanligheterna, snarare har samtal med maktbefogenheter en tendens att inverka tvärtom. Så när man då får ett positivt bemötande så kickar lyckocellerna igång igen efter sin dvala.


Att det sedan kan ändras blixtsnabbt är en annan historia. För jag är så van att saker går åt helsefyr att jag har lärt mig att ta vara på glädjestunderna, hur fjuttiga de än blir. För annars hade jag nog varit riktigt kocko, och inte bara kvasipsykopat som nu, vid det här laget… :o)

Men nu skiter vi i det, och pratar Mollysar istället. Fick veta att tomten läser DrMollys blogg och där har han snappat önskelistade plagg som han lagt i säcken. Såklart känner man ju då att det är läge för att flasha sin egen önskelista till allmän (läs; tomtens) beskådan.

Och där tog det tvärstopp. För med undantag av de två Early spring tunic som jag visade i morse så är denna velourdissare helt nöjd vad gäller pre-spring. Jaja, jag vet att det lär ändras ordentligt vad det lider men nu håller vi oss till realtid. Och då finns det bara en goding till att puffa fram på en önskelista för min del…


Tri knit scarf, almost black a la vinter 2010

Slutsåld, slutsåld och fetslut… :o( så tomten måste vara en jäkel på att virka om den någonsin ska hitta hit… Däremot har jag, om allt går enligt Sj´s tidtabell, en annan hett efterlängtad sjal att bädda till ro i min Mollyrob imorgonkväll. Troligast det galnaste och samtidigt det roligaste Mollyköpsmötet någonsin. Men mer om det om det blir av. Vilket jag vet först i efterhand…

Och därmed får det vara punkt för kvällens tokbabbel… Kramar till er alla!

6 kommentarer:

  1. Grattis! Jag tror nog jag vet vad du lagt vantarna på:) Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad roligt!! Grattis x 2 vännen! Tänk vad det kan vända när man hör något positivt ändå!
    Gav upp mitt försök med förhandsbokning, orkar inte hålla på..ja jag vet, tråkmåns men nu är det så.
    Ha en bättre dag idag stumpan!
    KRAAM

    SvaraRadera
  3. Sötnosen.. gissar att du sett hos Katinka om Timeless?

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Skönt med possitivt bemötande, sådant värmer.
    Sjalen stog jag och höll i på Mathilde hårt men la tillbaka den, velade fram och tillbaka. Men underbart vacker är den.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  5. Testing Testing om jag kan skriva kommentarer från mobilen. Sitter på en buss nu svar på kommentarer här och i förra inlägget kommer senare när jag sitter framför dator istället. Kram!/ Josanne

    SvaraRadera