Powered By Blogger

måndag 15 november 2010

Dagens har återgått i arbete & produktbildstankar

Japp, efter två månader av utmattningsdepression är jag tillbaka på brottsplatsen… jobbet :o). Kluvet minst sagt… Och efter bara 2,5 timme (= dagens arbetstid) där är jag helt utsjasad… Vet att jag låter som en riktig klenismupp och det är så jag känner mig också… Det var i alla fall denna ogenomtänkta mischmaschstass som fick haka på till arbetsplatsen:



















Kettle coat, dark powder
invigning av grå 327:an
Chrysalis minigown, cabaret
jeans från Vero Moda
svarta Primebootsen

Sisådär lyckat… eller olyckat snarare… Shit happens liksom… :o) Är det förresten någon som har produktbild på 327:an? Jag saknar en del produktbilder på plagg jag har. Samtidigt har jag en del produktbilder jag sparat ner på Mollysar jag inte har men som jag tycker är snygga. De ligger i en Eventuellt senare-mapp.
Och där ligger de bra, MEN det kanske är någon som vill ha något av det jag har. Och som samtidigt har något av det jag söker. Så vi som är på produktbildsjakt kanske skulle kunna göra inlägg med egna bilder på de plagg vi saknar och förhoppningsvis kan vi hjälpa varandra så. Vad tror ni om det?

Nu håller jag på att trilla ur stolen av trötthet, ska ta en liten vilotur i sängen. Vi ses förmodligen lite senare igen. Kram på er så länge!

19 kommentarer:

  1. Fy din stackare! Vila är säkert ett smart drag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Men gumman. Skall du verkligen tillbaka redan? Känns som om du skulle ta det lite lugnt. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Men oj är du redan tillbaka på jobbet!
    Det kändes som en kort vila i sammanhanget.
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  4. A ha och vilka professionella förståsigpåare tycker att du är redo för jobb igen?!

    kram snygging!!!

    SvaraRadera
  5. Hallå favvobruttor! Håller med er, jag vet ju hur det är där, krav och stress och jag är livrädd att hamna tillbaka i dvalan jag befann mig idag. Så dåligt vill jag aldrig mer må igen. Och mår inte bra än, men psykiatrikern tycker att jag klarar att jobba 25% nu så vad gör man?... Kram på er!!!

    SvaraRadera
  6. Nu blev det förvirratv från mig här visst...
    Dvalan jag befann mig i när jag mådde som sämst = den första 1,5 månaden. Så dåligt vill jag aldrig må igen. Så skulle det stå! Sorry... my brain is i uppror... :o)

    SvaraRadera
  7. Att vara på jobbet 25 % är kanske OK om du kan sätta gränser, minska dina egna måsten och lägga dom 25 % när du tycket det känns bäst.
    Bra ide det där med produktbilderna - typ ett webbalbum - picasa kanske - går ju att lägga en gadget i bloggen./K

    SvaraRadera
  8. Försök att inte jobba mer än 25% heller, risken är att man jobbar fortare för att hinna med mer. Hoppas det går bra och försök ta det så lugnt du kan.

    SvaraRadera
  9. Har tänkt på dig hela dan o undrat hur det gått..Förstår inte hur din läkare tänker där!? Inte så konstigt du är trött nu, vilken påfrestning det måste varit..usch!
    Själv har jag varit hos sjukgymnasten idag, ska börja med varmbad så småningom..med pensionärerna! Närmre gymet än så kommer jag inte längre, haha..
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Mimmi: det är gränserna som är det svåra. Jag har ett jobb som innebär mycket krav, hög stressfaktor. Det kanske låter dumt och slött av mig men bara 25% innebär mycket krav. Men man kan inte säga något efter bara en dag så vi får se hur det går.
    Smart med ett Picasa webalbum, ska försöka få till ett sådant snart. Kram!

    Efva: fortare tillåter inte hjärnan så det blir nog snarare mer än 25%... men som jag skrev till Mimmi; man kan inte säga något efter bara en dag så vi får se hur det går. Tack för omtanke. Kram!

    Annelie: jodå tanten överlevde. Nu ska det dras igång avstämningsmöte med Försäkringskassa, arbetsgivare, läkare o.s.v… Vi får väl se hur allt slutar.. Jag har ju min plan som jag långt ifrån har övergett. :o) Skönt att bada med pensionärer då slipper man försöka hålla in valkar, har gjort det själv i Stockholm så jag vet. :o) Kram!

    SvaraRadera
  11. Haha, ja det är ju en stor fördel! Hade jag inte tänkt på..då kan jag fortsätta växa i lugn o ro! Du, jag kom på att en baddräkt är ju bra, började rota fram o jösses amalia.. Vad har hänt undrade jag, baddräkterna var vääldigt väldigt små!! Har jag verkligen haft dom..?! Så sällskapet kommer passa mig utmärkt!
    Avstämningsmöte är faktiskt inte så dumt..förhoppningsvis.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Annelie: shit där blev jag ju riktigt tagen på sängen... baddräkter och bikinis har ju en tendens att krympa en hel del på ett år och jag som ska till Kap Verde snart... ajaja... dags att kolla upp hur små mina är kanske... tack för tips, trots att det är ett plågsamt ett, prova bikinis och baddräkter ör plågeri på hög nivå! :o) Kram vännen!

    SvaraRadera
  13. Jag tycker du ser helt härlig ut - som en glad smällkaramell! Och japp jag har överlevt dagens lilla missmatch och ska i morgon medvetet missa lite så att jag vänjer mig haha. Tänk så jädra skönt att bara kunna dra iväg utan att byta om 18 gånger om det inte blev riktigt bra.
    Stor kram
    P.s ropade du hem nåt litet kul i royal i går? Spanade själv men fastnade i telefonen och vips var de borta. Grattis i så fall ;-)

    SvaraRadera
  14. Men usch du låter ju inte alls redo för arbete ännu.
    Ta det nu lugn och tänk främst på dig själv!

    Kram från V

    SvaraRadera
  15. Här är en som har badat med pensionärerna en hel termin i våras. Varmt å skönt i bassängen:-) Kan faktiskt tänka mig en omgång till. Hihi.

    Skönt att du är hemma igen efter en dags vedermödor. Hoppas att vi kan ses snart igen. Vi måste börja skriva vårt manus:-)
    Kramar och trevlig kväll!

    och ta det lugnt på jobbet, sakta och lugnt..så gott det går.

    SvaraRadera
  16. Hejsa
    Jeg har tildelt dig en Award.
    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  17. Hoppas du lyckas hittad någon balans på dina 25% arbete. Jag jobbar nära försäkringskassan och ett avstämningsmöte kanske inte är så tokigt. Kom i håg att sätta gränser tjejen.
    Kramar!

    SvaraRadera
  18. Anne: haha… vad kul att ha fått en syster i ”illa klädsel utan att bry sig”. Go for it girl! :o)
    Ja de där sleevsen… jag budade för länge sedan, glömde bort det, köpte multina i fredags och upptäckte i morse att jag vunnit auktionen. Och första tanken var att jag kan ju inte ha 3 (har redan ett par grå också) så jag funderar faktiskt på att sälja dem, innan de ens hunnit hit.... Som om du är intresserad så har du förstatjing och får de för vad jag gav. (Hade varit kul om de hamnade hos dig ju) Hör av dig i så fall. Kram!

    Viola: tack gumman för din omtanke! Svårt svårt att tänka på sig själv men jag försöker i alla fall… :o) Kram!

    Lingonberrie: ja visst är det najs att bada med pensionärer, ”mina” var så himla söta och glada så jag saknar dem faktiskt. :o) Manus a la Odde & Modde måste vi absolut ta tag i å det snaraste… ;o) Miss you! Kram!

    Annette: tack söta! Lovar att ta upp tråden, snart. Kram!

    Hilde: gränser har jag försökt med, inte funkat men med dina ord i skallen ska det nog gå bättre. Så tacktack söta du!!! Kram!

    SvaraRadera
  19. Jag har produktbilden :-)
    Mailar över den till dig!
    Ta väl hand om dig!
    STOR KRAM

    SvaraRadera