Powered By Blogger

söndag 28 november 2010

Gårdagens, raggsockejakt & den ratade bioklänningen

Det finns ju absolut ingen anledning alls att längta till Kap Verde just nu… :o)



















Parka coat, grey
Scarf scarf, royal
CC jacket, almost black
Light cotton embroidered, red
Chrysalis minigown, almost black
Jaquard sleevewarmers, dark grey
Jeans från Vero Moda
svarta Primeboots

Det blir en ganska lång lista med de plagg som rycks ur garderoben när det idiotsnöar ute en hel dag. Som jag frös om fötterna, det får bli en raggsockejakt nästa vecka. Om det är någon som har tips på var sådana finns att införskaffa så får ni väldigt gärna lämna dem.

Som jag egentligen redan avslöjat i kommentarsfältet i förra inlägget så blev det Spinner silk s/s dress, almost black som fick följa med mig hem i fredags.


Yes box, den skumma och ack så Blogglandiaratade bioklänningen bor här nu. Jag blev bara precis störtförälskad när jag fick den på mig. Hade bestämt mig för att köpa en present till mig själv för att jag äntligen kläckte orden "jag vill säga upp mig". Och vad passar då bättre än den tossigaste klänningen i mannaminne... ;o).
Vad tycker ni, ärligt, har den potential eller är den mest bara galen och inte riktigt jag? För trots blixtkärlek från min sida så blev jag lite osäkert betänksam när maken dissade, så därför frågar jag er nu också.

Hoppas ni får en bra söndag därute i landets alla vrår. Var rädd om er! Kram!

15 kommentarer:

  1. Jag tycker att den ser fin ut. Lite galen passar dig för du verkar också lite galen på ett BRA sätt alltså. Raggsockor köpte jag på NoaNoa de är supersköna. Kramar från Cecilia

    SvaraRadera
  2. Visst har klänningen potential, du är jättefin i den. Om du fryser i fötterna och har plats i dina Primeboots, köp ull sulor. Jag gjorde det och nu funkar det kanon även med snö ute.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sorry. Gillar den inte..finns så mycket annat fint men det är ju vad DU tycker som är viktigt:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Godmorgon!
    Jag tycker det var ett kanonköp!! Hade knappt sett den innan, ögonen höll på trilla ur skallen på mig helt ärligt, haha. Raggsocker köpte jag häromveckan på Coop,supersöna o betydligt bättre pris om dom jag köpt tidigare år.
    Idag skall vi efter hundpromenaden baka lussekatter o pepparkakor tillsammmans.(skånskt recept från makens mormor)
    Önskar dig en fin första advent!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Cecilia: haha… galen på ett bra sätt låter väldigt bra tycker jag, gillar själv lite galna människor. :o). Tack för socktips, fick samma tips av Linggonberrie så det kommer att kollas upp i veckan. Kram!

    Hilde: japp, det finns plats över i primisarna, så ull kanske kan vara lösningen på isbitsfötterna jag fick ute i snön igår. Tack för tips. Kram!

    S*tina: ärliga åsikter uppskattas alltid! Tacktack! Kram!

    Annelie: jag såg den direkt när produktbilderna släpptes men så dissades den här i Blogglandia så då brydde jag mig inte om att försöka prova den själv. Lättperverkad? Japp ;o) Och när vi bestämde att vi skulle till AjaBaja i fredags så smygkollade jag deras webshop i förväg och bestämde mig för att nu skulle den minsann provas. Och så blev det som det blev.
    Får kanske kolla Coop, bra pris är ju aldrig fel. :o)
    Haha… jag satt precis och funderade på att dra igång ett lussekattsbak idag jag också. Får se om jag hinner. Vi har slappat alldeles för mycket från städningen och med bara 9 dagar kvar innan semestern så behövs all energi till det projektet egentligen. Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Josanne!

    Jag gillar klänningen men jag tror att man ska vara på rätt humör när man bär den, en typiskt lite kaxig sak är den. Har för mig att ryggen ser väldigt snygg ut.
    Raggsockor köper jag på Ica, ÖB eller oftast på syföreningsauktioner där man köper handstickade varma sockor för oförskämt låga priser.
    Ha en skön första advent, nu ska det gudstjänstas för fullt. Förhoppningsvis tar vi oss fram i snöovadret.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  7. Jag köpte mina raggisar på Kappahl (finns på min blogg men Kappahl hade fler färger) Lindex hade fina fätstickade med.

    SvaraRadera
  8. Eva: kaxig låter bra, precis så jag känner mig just nu med uppsägningen i ryggen. :o)
    Det har du rätt i, att jag inte tänkte på det, Röda Korset har ju superfina saker billigt. Tack för att du påminde mig!
    Ta det försiktigt i snökaoset och hoppas du får en bra dag. Kram!

    Sofia: då får jag smita in till dig och kolla ju. Tacktack för tips snälla. Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att du är skitsnygg i den! Ärligt! Som jag sa i går var ryggen extra läcker....Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  10. Linda: ja ryggen är superfin, som man kan se hos Lingonberrie. Och så tyckte jag att man såg lite smalare ut i den än vad verkligheten egentligen visar, så det gjorde ju lätt sitt till. :o) Tänkte inviga den på fredag, sista dagen på arbetsplatsen från helvetet. :o) Kram!

    SvaraRadera
  11. Den har absolut potential på en cool kvinna som dig!

    SvaraRadera
  12. Helen: haha, du är för söt. :o) Kram!

    SvaraRadera
  13. Hei, den er kjempefiin!! Har lyst på delv,hvordan er den i størrelse?

    Sissel

    SvaraRadera
  14. Sissel: den är helt normal i storlek. Jag har min vanliga storlek 2 i den. Kul du tycker den är fin. Kram!

    SvaraRadera
  15. Men Herregud...så fin du är i den !
    Ska man nu behöva ge sig iväg och prova ännu en klänning.. ;o)

    SvaraRadera