Powered By Blogger

torsdag 25 november 2010

Yes!!! I did it! Äntligen!!! & en dagens

Ibland kommer man till en punkt när det är nog. En förnedring för mycket och man känner att man har tagit så mycket skit så bägaren inte bara har runnit över, den är på väg att fullständigt förintas av all dynga. Idag drabbade det mig. Så jag gjorde det enda som kan rädda mig och min hälsa.
Jag sa upp mig från mitt jobb! Yes!!! I fucking did it! Äntligen!!! Och det iklädd:



















Wigwam dress, dark pink
Livingloving dress, rouge
stickad sjal från Minzo
Jacquard sleevewarmers, multi
jeans från Vero Moda
svarta Primeboots

Nu ska jag försöka smälta mitt beslut. Har inte hunnit det eftersom jag tvärsomnade när jag kom hem, efter mer än dubbelt upp med timmar mot vad jag ska jobba. Fast idiotkravens tid är snart förbi... :o)
Önskar er en superbra kväll. Ses vi inte mer idag gör vi det imorgon. Kram!

32 kommentarer:

  1. Grattis till ett bra beslut. Vad du har skrivit och vad jag har läst mellan raderna, så var det ett bra och rätt beslut. Har du nytt jobb i kikaren eller blir det fullt jobb sökande nu?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hilde: tack vännen! Det blir rakt ut i kalla arbetslösheten med 40 + innanför västen. Skak, skak... skitnervöst egentligen, men jag var tvungen så det får bli som det blir. Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis- det verkar vara ett klokt beslut!! Den arbetsplatsen verkar inte särskilt sund. Och så grym som du är lär du hitta ett nytt jobb på nolltid=)!!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Wooooohaaaa!!! Äntligen, at last osv!! Fan vad skönt för dig att slippa dårhuset, starkt som fan att ta steget! I bland måste det till radikala saker helt enkelt. Du är min idol gumman:) KRAM!

    SvaraRadera
  5. Bra gjort!
    Nu kan du se framåt och ta hand om dig själv.
    Stolt över dig kära mollysyster!

    SvaraRadera
  6. Grattis Josanne!!! Jag vet ju vad det innebär och visst är det läskigt! Som fan faktiskt! Men jag kom också till en punkt där det började handla om min hälsa eller jobbet och hälsan är ett för högt pris att betala. Med risk för att låta överentusiastisk så Ordnar sig framtiden alltid! Men visst behövs det smältas. Jag drömde om mitt jobb och mina chefer under lång tid efter jag sagt upp mig så det är inte gjort i en handvändning. Modigt och väldig bra gjort!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  7. Åh, YES ! Kanon att få veta det innan jag drar :-)
    Du fixar det, du är BÄST !
    Sköt om dej så hörs vi av när vi båda är tillbaka igen :-)

    SvaraRadera
  8. Så otroligt starkt och modigt! Du kommer fixa det galant vad du än tar dig för! KRAMAR

    SvaraRadera
  9. Strongt! Det blir tufft en tid, men säkert värt det sedan!

    Kam.

    SvaraRadera
  10. Cred till dig för ditt mod! kram

    SvaraRadera
  11. Ohhh fy fan! Du är fan så jävla bäst som vågar ta ett sådant steg. Men det kanske känns motigt när du väl har "landat" men kom då ihåg att livet är för kort för att man skall gå runt och må dåligt!!! Rock on babe!!!!

    SvaraRadera
  12. BRA GJORT!!!!
    Jag har varit i exakt samma situation, två gånger dessutom, och sagt upp mig så jag vet vad du går igenom. Allt löser sig, som någon skrev ovan... det viktigaste är att må bra! Att ha ett jobb som bryter ned en (och de runt omkring) är aldrig värt en egen hälsa och förstånd!
    STORA KRAMAR

    SvaraRadera
  13. Modigt gjort att prioritera dig själv! Och helt rätt. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  14. Bra gjort!!!
    Jag har också gjort det en gång och livet vände bara till det bättre. Tufft ett tag, men sen föll saker och ting på plats.
    Lycka till nu vännen! Du fixar detta!

    Kram från V

    SvaraRadera
  15. Starkt av dig. Håller tummarna att allt går vägen för dig nu.

    Tabby

    SvaraRadera
  16. YES! Du gjorde det, hurra vad bra!! GRATTIS HJÄRTAT!! Ingenting kan egentligen bli sämre..än vad den arbetsplatsen gav. Ditt mående är viktigast, åren rullar på.. Det ordnar sig förr eller senare.
    Vad glad jag blir för din skull! Du skall inte behöva ta en massa skit!
    Ha en skööön kväll,
    KRAM!

    SvaraRadera
  17. Jaa, nu kan det bara gå framåt:) Vad skönt för dej att få det gjort. Att kasta sej ut... cred till dej.Jag är övertygad om att du kommer att landa bra./K

    SvaraRadera
  18. Det är lätt att skriva BRA GJORT men jag vet själv hur mycket det krävs för att göra en sådan sak, att stå upp för sig själv, lämna ett skyddsnät även om det är dåligt. Man är så trött, det tar energi MEN nu ska du ta nya kraft tag, NU kommer du att se(känna) hur mycket BÄTTRE detta beslut faktiskt är, det får ta den tid det tar men du kommer att må såååå mycket bättre!! En JÄTTEKRAAAAM från mej :)

    SvaraRadera
  19. Åh så glad jag blir för din skull!!!!! Strongt av dig och som du själv skriver " Äntligen".

    Massor med kramar

    SvaraRadera
  20. Oiiiiiii! Åh vad bra gjort!
    Grattis, grattis, grattis!!
    Du är bara så bästbra att nytt jobb dyker upp snart, vänta bara...

    Ses vi imorgon? Jag har mailat dig..

    Massor med kramar och åhhhh vad bra gjort!!!

    SvaraRadera
  21. Braaaaaaaaaaaaa Josanne!! Som du vet har jag redan gjort det med...från mitt ena jobb som trycker ner mig i skoskaften! Visst, det är darrigt men man känner sig stolt! Hurra för dig tjejen och det kommer att ordna sig!!;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  22. Bra gjort det ordnar sig alltid, Har gjort samma sak men valde att göra det i första steget när jag egentligen kanske borde ha sjukskrivit mig... DU förtjänar ett trevligare arbetsklimat! Kram!

    SvaraRadera
  23. Har förstått att detta varit på g en längre tid. Det löser sig säkert med nytt jobb och det viktigaste är att man mår bra, man har bara ett liv. Jag har kompisar som gjort samma sak och visst kan det vara tufft men det blir säkert till det bättre så småningom.

    SvaraRadera
  24. Åh vännen...
    Ja, det var det bästa i denna situationen du kunde ha gjort...
    Du ska ju inte utsätta dig med att gå tillbaka dit igen..
    Allt annat löser sig med tiden ska du se;-)
    Och nu slipper du ju också pressen med att ha det hängades över dig utan kan koncentrera dig på att må bättre igen<3

    Måste träffas snart!!!
    Idag fick jag en goding som jag blev kär i så fort jag såg vackra dig i den:-)
    Kram hjärtat,
    du är så snygg idag!!

    SvaraRadera
  25. Hej Josanne!

    Bra beslut, ibland är det dags att bränna lite broar och dra vidare. Sedan är det inte OK att andras skitbeteende gör så att man tvingas lämna.
    Alla kramar i världen till dig från Eva

    SvaraRadera
  26. Go Girl <3 Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  27. Vad otroligt modigt gjort!
    Hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig nu och att du hittar rätt plats i livet.

    SvaraRadera
  28. Tusen miljoner tack - massa KÄRLEK till er, underbara tjejer!!! Ni är bäst!!!

    SvaraRadera
  29. Hej, Bra och modigt gjort. Livet är på tok för kort för att slösas bort på fel ställe! Kram Carina

    SvaraRadera
  30. Åh vad ser jag....härligt att du tagit detta steget. Nu kan det bara bli bättre!!! Och det kommer det bli!

    Stor bamsekram

    SvaraRadera
  31. YES!!!! Alla tummar upp i hela världen!! Helt rätt väg att gå även om det är jätteläskigt!
    Kram på dig!

    SvaraRadera