Powered By Blogger

måndag 8 november 2010

Hur barnslig får man lov att vara?...

Klick klick sa det, och innan jag ens hann reagera själv så satt jag med ett vinnande bud. Hur tänkte jag där egentligen? Eller hur barnslig får man lov att vara, kan man ju också fråga sig… Jag pratar om den här:



















Bilderna är lånade av säljaren

Odd Molly dockan. Så sjukt söt, så oemotståndligt cool. Men att jag skulle klicka hem den har ändå aldrig slagit mig förut. Vad jag ska ha den till? Det är här barnsligheten kommer in i bilden, för flera gånger förut har jag haft små fotoprojekt för mig där tygskapelser har fått agera huvudrollen.
Jule-T har till exempel varit med om både det ena och det andra. Här är han på hårdrockfestival i Wacken i Tyskland för ett par år sedan…



















Och nu har jag alltså en liten tanke om att låta miss Molly få upptäcka världen ur diverse perspektiv. Eller borde jag inse att jag har passerat åldern för när det är tillåtet att hålla på med sådant trams? För hur barnslig får man egentligen lov att vara utan att det bara blir patetiskt?... Vad säger ni?

Idag blir det träff med Mollysyster, eller systrar… Någonslags rapport kommer sen. Hoppas ni får en riktigt bra dag därute. Var rädda om er! Kram!

7 kommentarer:

  1. Man får vara hur barnslig som helst, så länge glimten i ögat finns med. Vilket den är på dig eller hur?
    Hoppas dagen blir härlig, själv vabbar vi idag ( med)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Precis hur barnslig som helst..så länge man tycker det är roligt! Den dockan är så himla söt,har också velat ha en sådan! Nästa blir min hoppas jag..om det kommer ut nån vill säga.
    Ha en ljuvlig dag med Mollysystrarna!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Fengxumamma: ja man hoppas ju att man har den där glimten, fast det ser ju andra och kan avgöra bättre... Hoppas er dag också bli bra trots vab. Kram vackra!

    Annelie: ja roligt är det! Så sjukt kul när vi fick en massa okända människor att posera med Jule-T som på bilderna jag visade.
    Jag har mailat dig!
    Hoppas du också får en bra dag! Kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Hahahaha...härligt! Jag ser fram emot att följa dockans resa här framöver.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det är bara nyttigt att vara barnslig och dockan får väl följa med till Kap Verde?

    SvaraRadera
  6. Jeanette: haha... ja det kan ju hända att det slinker in ett eller annat sådant inslag av den barnsligare sorten. ;o) Kram!

    Eva: nyttigt - den tar jag till mig direkt, tack! :o) Japp, det lär nog bli en liten ekvatortur för miss Molly... ;o) Kram!

    SvaraRadera
  7. Hihi jag har två stycken såna dockor med olika färg på kläderna och tycker det är heeeelt normalt :-)

    KRAM

    SvaraRadera