Powered By Blogger

fredag 19 november 2010

Övernattning på sängbordet & litet tacktal

När jag var liten och fick något nytt så tog jag oftast med mig det till sängen. Där det gavs den stora äran att tillbringa natten med mig. Nalle, tröja eller cykel spelade liksom ingen roll. Vi hade det inte så fett så allt man fick betydde mycket… tänk vad saker kan ändras eller hur?
Säger jag med Mollyroben i tankarna… :o) Men även om de inte fick spendera tid i sängen så har den lilla väskan och berlocken faktiskt övernattat på mitt sängbord. Shit vad glad jag är för dem! Eftersom det råder komplett beckmörkt i sovrummet nu så har jag ingen bild på det, så får ni det här istället:


Med ett stort tack för att ni finns! Nix, jag är vare sig full eller påtänd, jag är bara så sjukt glad och tacksam för allt ert stöd, all er uppmuntran. Så sorry om jag tjatar om det…
Jag har varit sjukt dålig på att bloggenada på sista tiden. Hoppas kunna ta igen en del och lämna avtryck hos er andra i helgen. För idag är det fredag! Tjohooooo!!! Om några timmar är vecka nummer 1 från helvetet över…
Vi ses då igen. Hoppas ni får en bra dag därute. Var rädda om er! Kram!

12 kommentarer:

  1. Godmorgon hjärtat!
    Vad jag känner igen det..att ta det till sängen för att ha brevid sig! Man behöver ju faktiskt vare sig var full eller påtänd för att visa sin tacksamhet!! Känna glädje är något vi alla behöver.
    Ha en bra fredag vännen!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Annelie: godmorgon vännen! Jag kanske känner att jag bloir lite patetisk ibland som är så där tacksam hela tiden... dumt kanske. Men så är jag ju också lite psykopat haha... Äh, du vet vad jag menar. Hoppas du får en bra dag! Massa kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Josanne!

    Först ett litet förlåt till dig, jag hoppas att du förstog att jag ironiserade. Din arbetsplats verkar vara helt och hållet vidrig. Min förra arbetsplats var gräslig med flera som slutade pga mobbing och den som alltid ledde mobben var fackligt aktiv, ingen bra kombination. När det var som värst tänkte jag att nu rätar jag på ryggen, gör ett perfekt jobb, bakar tårta och bara är ständigt leende. Det kostade på men någonstans stärkte det mig också sedan hade jag turen att bli erbjuden ett par nya arbeten och kom ur det hela. Jag önskar verkligen att det löser sig för dig.
    Presenter i sängen även här och fortfarande läggs paket om inte i sängen så snudd på.
    Kramar till dig från Eva

    SvaraRadera
  4. Eva: haha... jag fattade absolut att du var ironisk! Tog inte det minsta illa upp! Jag har försökt med leende grejen, dock glömde jag baka tårta så det är kanske därför jag fått höra att jag är sur och gnällig och därmed gör skit för mina kollegor. :o) Så min approach nu är att vara glad men hålla mig jäkligt mycket i bakgrunden. För det är där jag har blivit placerad. Just nu känns det bäst. Även om det inte går att komma ifrån att ordet förnedring sitter som fastmurat i skallen... Men nästa vecka ska jag se till att det händer grejer... ;o) Ha en bra dag vännen! Massa kram!

    SvaraRadera
  5. Du är ju för härlig ! Din blogg ger alltid mig ett gott skratt. Tack för det behövde jag just nu med en knäpp chef som precis spytt sin attityd över mig. Önskar dig en bra dag också. Kram pernilla

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det är fint och visar på styrka och livsglädje att kunna uttrycka tacksamhet!
    Jag önskar fler kunde bajaka livet genom att komma ihåg det som är positivt och bra.
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Ja, den väskan du vann stod jag & drog i på TamTam.... Uberläcker ! Å fy fan vad jag är avundsjuk hehe.
    Å du, jag ser fram emot dina förändringar ! har nog avläst den ganska bra ;-)
    Ska närma dej på måndag, så OM du har tid så ses vi en liten strax tycker jag :-) ha en finfin helg & hälsa MR make !
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  8. Du får tjata hur mycket du vill!=) Jag tror jag förstår din situation mer än väl och jag HOPPAS du får en öppning någonstans som leder dig till ett annat jobb där de uppskattar dig för den du är och det du gör! Jag har tagit steget...känns bara skönt, en månad kvar....!=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  9. rara du=) Sträck på dej,håll huvudet högt ta in all positiv energi du kan,håll kvar....
    ~ och tänk att det som är BRA är f.n så mycket bättre än det som är dåligt...energivampyrer ...det är vad alla missunsamma människor är...små och ynkliga!!
    japp...sen stoor kram från mej :)
    Kraam..

    SvaraRadera
  10. Åh, det är väl underbart att ha saker brevid sig vid sängen. När jag var liten sydde min mamma söta kläder till mig på nätterna, sen brukade hon hänga upp dom brevid sängen så jag fick en överraskning på morgonen:-)
    Nu kan det väl hända att jag hänger fram en vakcer klänning som jag blir glad av att se på.

    Nu är det fredag! Så om en stund kan du lämna veckan bakom dig och övergå i fredagsmys. Det har jag bestämt! Många kramar och energipuffar så det ryker mot dig.
    Kramar och må så gott!

    SvaraRadera
  11. Vissa saker fårn barndomen ska man helt klart hålla fast vid; detta är en sån!

    Skönt att veckan är över! Så är även tentan from hell som jag alldeles säkert gör om i december...

    SvaraRadera
  12. Pernilla: ja du, jag vet alltför väl hur det är med knäppa chefer… lider med dig! Vad jag inte kan fatta är hur människor som behandlar andra som skit kan stå ut med sig själva. Jävla egosvin är vad de är!... Vi får peppa varandra. Kram!

    Lindiloo: fast det är svårt att bejaka det positiva när man känner att man sitter fast i helvetet… kul om det funkar, för man mår ju bättre själv också om man kan förmedla lite positivitet mellan varven. Beträffande din kommentar i förra inlägget så ska du ha en stor applåd och en ordentlig kram för att du vågade. Nästa gång är det min tur att säga upp mig… ;o) Kram!

    Johanssonskan: ah, då är det ju säkert där jag har sett den, för jag vet att jag sett och dregglat över den tidigare. Fattar att du gjorde detsamma, I love it!!! Ja för tusan klart vi försöker klämma till på en liten strax på måndag. Jag är ledig från 12. Ska bli kul att höra din ”diagnos” på mig… hehe… ;o) Kram!

    Adela: Grattis!!! Jag är myrstepp från att ta steget jag också… :o) Jag är dock superledsen för jag har letat som en tok i min mail och jag kan för mitt liv inte hitta något mail från dig… sorry :o(. Kram!

    Lite odd: energivampyrer… ett klockrent ord! Jag älskar det och kommer att sno det rakt av. Och du, jag sa ifrån idag när jag var på god väg att få skit! Är så jäkla stolt för jag gjorde det med huvudet högt! :o) Tack för att du bidragit till det med uppmuntran och stöd. Du är bäst! :o) Kram!

    Lingonberrie: åhhh vilken underbar mamma! Jag kan faktiskt också hänga fram ett vacker plagg, läs; Odd Molly, för att bli glad men oftast hamnar de i köket så att jag kan se dem när jag kommer hem (från en pissig jobbdag till exempel…) istället. Fredagsmys låter underbart. Ska ta till det greppet jag också, fast först en smula städ. Kram!

    Helen: men nej gumman, var det så jäkligt?... Hoppas verkligen att du fixat den trots att det inte känns så. Håller tummarna stenhårt! Kram!

    SvaraRadera