Powered By Blogger

fredag 12 november 2010

Jag har klippt av mig håret!

Japp, ni läste rätt. Skabbkalufsen är nu ett minne blott, placerad i en soptunna hos supersöta frisören Jovana. Det var igår när jag befann mig i min fas av ”förbannad på mig själv” som jag fick värsta rycket och spontanbokade klipptid. Ja ni ser ju hur extremtrist och sjavig jag såg ut på dagensbilden igår.

Tänkte att frisören skulle få göra vad hon ville men eftersom jag har den stora förmånen att ha den coola och überärliga klippexperten Linda som vän så kastade jag ut en fråga till henne om vad hon tycker att jag ska ha för frisyr. Sedan frågade jag Jovana precis samma sak.
Och har jag fattat allt rätt så gick deras tankar helt i samma linje, och därför var det så det fick bli också. Vad säger du Linda, stämmer det här enligt dig?



















Jag gick tyvärr hem i regn så frillan hamnade lite på blötslokarsniskan och jag är inte så sur som jag ser ut. För 1: jag ser alltid sur ut på bild hur jag än gör och 2: jag koncentrerar mig å det grövsta för att lyckas plåta mig själv så frisyren kommer fram, därav att jag även poserar som en riktig holabalodåre.

Att ta bilder på nacken visade sig omöjligt för denna tant, maken får rycka ut på det uppdraget i helgen istället. Men håret slutar precis där nacken börjar, om ni fattar hur jag menar. Så vi pratar ett gäng decimeter som fick gå hädan.

Jag vet vad jag tycker, men eftersom jag är så sjukt nyfiken av mig så frågar jag er; vad tycker ni? Ärligt!!! Och eftersom jag ansåg att ett sådant steg förtjänar en belöning i Mollyform så gick jag såklart och införskaffade mig en sådan.


Eftersom jag ju älskar gissningslekar så får ni väldans gärna försöka lista ut vad det är… :o) En ledtråd är att det möjligen kan vara ett par av något mindre… Nu måste jag iväg igen. Kommentarsvar kommer senare och kanske en bättre dagensbild om jag hinner. Hoppas ni har en riktigt bra fredag. Kram på er!

35 kommentarer:

  1. Å Josanne, vad snyggt!!! Jag tycker att frisyren passar dig jättebra. Nu börjar det blir några år sedan jag jobbade som frisör, men jag tror jag ser bra än så länge, och detta var verkligen snyggt. Jag kommer i håg att du kommenterade min hårfärg, så jag tänkte tipsa om hårinpackningen jag använder för att få min rödfärg. Den är av märket Maria Nila (säljs hos frisörer)och heter berries.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gud vilken snygg frissa !!
    Passar dig perfekt .
    Kramar Anki

    SvaraRadera
  3. Verkligen supersnyggt!
    Skönt att du är tillbaka / kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hallå där snygging, visslar!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. WOW supersnygg frisyren, passar dej pefekt!:)

    SvaraRadera
  6. Helt perfekt frissa till dig tycker jag! Jättecool! Kramar

    SvaraRadera
  7. SÅÅÅ SNYGG du blev i håret! JÄTTESNYGG!
    Psst: du har en Award att hämta hos mig ;-D
    Ha en trevlig helg!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  8. Du blev supersnygg!!
    Undrar om jag passar i din frisyr man kanke ska testa!
    Marie

    SvaraRadera
  9. You look COOOL! Passar dig så bra!

    SvaraRadera
  10. Du ser precis så cool ut som du är!
    Den frisyren är du - som jag ser dig.

    SvaraRadera
  11. Hur jäkla snyggt som helst! SUPER SUPER RÄTT!
    KRAM!

    SvaraRadera
  12. Weeeeee...MODIGT och SUPERSNYGGT!! Fantastiskt tufft och snyggt på dig!

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera
  13. Så snyggt, passar dig perfekt!

    SvaraRadera
  14. Ja det är tammefan precis vad jag hade tänkt mig i min lilla skalle! Skit snyggt! Urläckert! Kram!

    SvaraRadera
  15. Shit vad snyggt!! Det där var allt ett supersmart drag..jädrar i min låda! Kul med förändringar helt klart!!
    Hmm..ett par av något mindre säger du, då gissar på dom svarta handskarna!(glömt namnet..)
    KRAM

    SvaraRadera
  16. YOU ARE GEORGEOUS,BÅDE INSIDA(DET MAN TOLKAT) O DIN UTSIDA.DU PASSAR JÄTTE BRA I DIN FINA NYA FRISYR.TESTA O TONA D MÖRKT!!!!!!SÅG EN BILD )PÅ DIG) HADE VARIT SÅÅ FINT NU....

    SvaraRadera
  17. Supersnyggt! Härligt med ny frisyr :)

    Kram från V

    SvaraRadera
  18. Nejmen åååå - skitsnyggt! Jag har velat kapa mitt långa hår till och från ett tag nu men inte vågat. Skönt att du är på banan igen!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Hej Josanne!

    Håller med övriga, supersnygg frisyr till dig.
    grattis till klippet!
    Tänker i vanlig ordning inte gissa paketinnehåll då det är min sämsta gren.

    Svar på ditt förra inlägg: be inte om ursäkt, jag fixar lite svordomar när dom är behövliga, vilket dom faktiskt var. Det är bara mina konfirmander som får skrubba sina små munnar med gammal hederlig grönsåpa i paket när dom kallar varandra för rara könsord följt av en mängd otidligheter. Är alltså inte bara en Mollytant med tantlogik utan även en Moraltant.
    Kramar från Eva som är glad att "se" dig.

    SvaraRadera
  20. Riktigt, riktigt snyggt - det klär dig väldigt bra!!! Bra beslut där : )
    Ibland lönar det sig att vara förbannad...

    SvaraRadera
  21. Tjohoooo....fasiken vad snyggt det var!!! Lovley helt enkelt!!
    Stor super mega kram

    SvaraRadera
  22. Vilket klipp ; )
    Super-slurpig frilla!
    Kram
    L8

    SvaraRadera
  23. Nice! Jag älskar kort hår och det klär dig verkligen. Riktigt snyggt :-) Och ångrar man sig växer det ju ut igen....
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  24. Wow! Det gjorde att du ser flickaktigt vuxen ut! Läckert vännen!

    SvaraRadera
  25. Coola Josanne blev ännu coolare.....
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  26. Passar dig jättebra :-)

    Tabby

    SvaraRadera
  27. Åh, det blev GRYMT snygg ! Å så jäkla läckert om det är jättekort baktill ! Men vad du än gör, så behåll din röda färg !
    Nytt hår = ny positiv framtid ! *peppar*
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  28. Glömde ju gissa på ditt paket från Zebra. Par av mindre sort ? Hm... handskarna kanske ?

    SvaraRadera
  29. Tusen miljoner jättetack för era kommentarer! Ni vet verkligen hur man gör en skånsk tant superglad. :o) KRAMAR!

    SvaraRadera
  30. Suuuuupersnyggt!

    Själv har jag lockigt hår och är jätteavis på folk som kan ha såna coola frisyrer!

    Jag har ingen frisyr... Mitt hår är bara ett "tillstånd"! Mwhahaha!

    SvaraRadera
  31. Åh min favvo frisyr :-) du blev så jäkla fin!
    Puss!

    SvaraRadera
  32. Wow, så mycket kommentarer du har fått!! Inte illa!!
    Jag ville bara skriva att jag tycker att du blev skitsnygg i håret!! Grattis!!
    Kram.

    SvaraRadera
  33. SMUKT!!!
    På dansk ville jeg sige: FEDT GARN! :))

    Kram og god lørdag aften :)

    SvaraRadera