Powered By Blogger

måndag 15 november 2010

Oslagbart stirrande & pre-spring att förboka

Tusen tack för alla kommentarer om mitt inlägg om Freja hunds kläder igår! Jag fick ett motmail om varför jag i så fall inte bara kunde använda ett neutralt hundtäcke istället för färgglada tröjor. Hade det funnits att få tag på till en så liten hund så kanske hon hade haft det istället. Men troligast inte eftersom varför måste det vara trist bara för att det ska värma en hund.
Dessutom är det ganska oslagbart skitkul att se folks reaktioner och stirrande när mr Hårdrockmake kommer gående med sin rosaklädda vovve…

Och med det sagt så lämnar jag detta ämne för gott. Och går över till något roligare. För jag läste hos Annette som har bloggen Inspire Me Today att man kan förhandsboka pre-spring hos Lisen.dk.
Självklart var jag tvungen att knalla in där och spana. Jag äger inte ett enda velour-plagg men snacka om att jag blev lite sugen på att bryta den avsaknaden när dessa fantastiskt oemotståndliga färger uppenbarade sig:













Ka-ching wrap, vintage berry och Ka-ching plain dress, dark pink. Jag måste nog in och spana en liten sväng till innan verkligheten kallar.

UPPDATERAT kl 8.10: Såg precis att prespring även finns hos DeepFling nu.

Hoppas ni får en bra dag, trots att det är måndag… :o) Vi ses senare. Kram!

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Om jag säger så här, allt skulle kunna få komma hem till mig...men det går ju inte. Ingen ordning på värmen än så ett klick för varje dag som går kanske?
    Kramar till er från Eva

    SvaraRadera
  2. Åh jag måste införa köpstopp nu för att jag ska kunna handla när prespring kommer. Jag är en verkligen sucker för velourplagg för jag är en mysis helt enkelt som tycker om att sitta uppkrupen i en fåtölj med en filt över mig och då måste plaggen vara mjuka och sköna. Med OM's velourplagg kan jag ju både vara mysis och vacker samtidigt, det gillar jag. ;-)

    Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Tänkte på dej i morse när jag fick på mig en kombo som inte kändes helt 100. Bet ihop och drog till jobbet utan att riva ut halva garderoben och byta kläder - jäkligt befriande måste jag säga :-D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja den rosa kommer absolut att flytta hit!
    Velour vore önskvärt idag då det stormar ute och jag tentapluggar (iaf snart)=)

    SvaraRadera
  5. Ååååh, men det var ju massor av plagg i helt underbara färger! :D Det kan bli en dyr vinter/vår..... *tittar åt ett annat håll*

    Och jösses vad folk orkar störa sig på vad andra gör. Jag hade gett mycket för att få se mr hårdrockmake med tillhörande rosa vovve :p Klart vovven ska ha schyssta kläder. Trist om alla går runt som beiga Svenssons...

    SvaraRadera
  6. Här är en till som stirrar sig blind! Så himla fina..o jag som är helt galen i velourplaggen..suuck! Dubbelsuckar..
    Ha en bra dag vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. jag gillar velour men det får inte bli för pastelligt då jag tycker det hör vår/sommar till och då klarar jag inte av att gå omkring i velour...Håller mig till de lite dovare färgerna jag. Har en blå kaching undanstoppad. Den utan tyll på kjoldelen.

    snygg snygg SNYGG båtoutfit! Det är så jag gillar OM bäst!

    kramis

    SvaraRadera
  8. Eva: haha… ja ett klick om dagen låter ju som ett välbehövligt drag… du måste ju hålla dig varm på något sätt. Och eftersom det ryktas om en vinter som den förra så krävs det ju en hel hop av Mollysar för att klara den uppgiften… tantlogik rakt av alltså… :o) Kram!

    Maria: till stor del har jag skippat velouren med tanke på våra hundar och katter, känner att jag kommer att se ut som en vandrande luddboll på nolltid i velour här… Fast visst är det helt underbart skönt at ha på sig… Och vackra på samma gång… kan nog bli att jag struntar i luddbollsfaktumet och slår till i vår… :o) Kram!

    Anne: haha… min kombo idag var definitivt inte 100 den heller. En enda röra av färger… fast som vanligt låtsades jag som ingenting. Visst är det rätt skönt att skita i att bry sig? Befriande precis som du skriver tycker jag. Och stackars alla andra om man skulle var aperfekt jämt… ;o) Kram!

    Helen: lycka till med pluggandet! Tycker absolut att du är värd en massa velour i vår som du ligger i. Kram!

    Nina: haha.. beiga Svenssons… som jag skrattade, det uttrycket används en hel del här… ;o) Det finns faktiskt en bild med make och vovve klädd i rosa här i bloggen: http://oddjosanne.blogspot.com/2010/10/det-lag-ett-paket-i-brevladan.html Omaka par minst sagt. .o) Ja dyr vår, ojoj… vågar inte heller titta mer nu. Kram!

    Annelie: ja visst finns det hur mycket fint som helst. Så mycket har jag nog aldrig känt sug efter redan innan kollektionen är släppt. Och då vet man ju hur det blir sen… att man blir kär i hur mycket som helst till när plaggen finns i butiker. Detta bådar INTE gått för ekonomin… vojne, vojne :o) Kram!

    Evalena: de dova är också superfina… tyvärr… för det finns åt skogen för mycket att sukta efter denna vår… Galet mycket tycker jag! Tack för komplimang, jag trivdes riktigt bra i den stassen. Kram!

    SvaraRadera