Powered By Blogger

fredag 14 maj 2010

Dagens – i skuldkänslornas tecken

Vissa plagg har jag lite skuldkänslor till. Plagg som jag egentligen tycker om men som ändå får se dagsljus rysligt sällan.

De blir liksom bara sist valda till laget hela tiden, trots att de egentligen förtjänar ett bättre öde.
Någon som känner igen sig?

För mig är Hearted tunic ett sådant plagg. Både den jag har i lite liliac och den i almost black.
Så i dag bestämde jag mig för att ge den sistnämnda lite revansch.




Den fick sitta framför en dator i tidningsfabrik, vara med på stendött möte, träffa en ung ambitiös konstpluggartjej och en tossig Sverige-runt-cyklist.
Rasta hundar, besöka banken och bli tillfälligt bespottad av regndroppar. Bland annat.

Det i sällskap av Mollysläktingarna Private embroidered dress, rose och Chrysalis minigown, almost black.
Dessutom var en lågpriskofta i skrikrosa och ljusgrå jeansleggings från Vero Moda med på färden. Och en ängel som jag gärna skulle vilja hitta en till av för att ge en galen halvsyster...
Tyvärr är den slut där jag köpte den, någon som sett den till salu någonstans så får ni gärna hojta!

Nu tar både den och jag en välbehövlig vila. Den på en galge. Jag nyss uppkrupen framför både tv´n (där det mest är skit) och datorn (med en hägrande bloggvärld). Fredagen till ära med ett glas rött i högst hugg.

Vi ses imorgon! Kram!

torsdag 13 maj 2010

Dagens, dyrt och disklödder

Jag och make klarade av vår båtburna inköpstur runt lunch. Och en massa handlat blev det som ni ser.




Maken och hans kollega ska åka till Norge i morgonbitti för att jobba på tatueringsmässa över helgen, Oslo Tattoo Convention, så en del ska de ha med sig dit. Öl är tydligen snordyrt där…

Det som är till mig – som inte dricker öl – befinner sig i kassen, en box rödvin och en flaska rosé.

Mollysarna som fick följa med på Kristi-vattenflygarfärden var Voile short dress, rose och Emb bikette denim jacket som egentligen inte syns här eftersom den döljer sig under den svarta jackan.

Nu är maken på jobbet och jag fejar och donar… i slowmotionversion.
För emellanåt måste man ju slänga ett par blickar på tv´n och samtidigt kräver datorn att den hålls varm för att inte surna till…

Men nu är det nog dags att ge disken en omgång. Och eftersom make inte är hemma så kan jag använda precis hur mycket diskmedel jag vill…
Han verkar lite allergisk mot lödder när det nästan bubblar upp till taket. Vilket jag inte fattar, för disklödder är kul…

See you!

En första hint om träff

Jag tänker tota ihop en träff i Skåne den 15 juli. Galet långt fram jag vet och en torsdag mitt i sommaren och semestertider.
Mitt emellan lön dessutom men fantastico Linda är i de skånska faggorna då så jag tänkte passa på att få träffa henne igen och förhoppningsvis en massa av er andra också.

Det här är bara en första hint för jag tänkte att om någon vill komma med förslag och önskemål på var och hur så tar jag tacksamt emot sådana.
Malmö eller Köpenhamn?
Finns även ett förslag på Helsingborg men det är ju en pyttig byhåla i jämförelse.

Tanken är lite shopping, något att äta, helt opretentiöst. Men som sagt ännu är det öppet för allt.
Så om någon är intresserad av att haka på eller komma med idéer så skriv en kommentar eller maila mig på oddjosanne@gmail.com.

Jag är ledig i dag, välkomna extratimmar jag tänkte spendera på städning och lite jobbplanerande.
Men först ska jag och maken bege oss ut på havet för att investera i lite öl och vin, sådant som är bra att ha hemma när suget faller på.

Vi ses senare. Kram!

onsdag 12 maj 2010

Som fläckarna på 1001 dalmatiner

I dag har jag inte ett enda vettigt ord att bidra med. Som om jag någonsin har det… :o)
Men just nu är min hjärna mer urlakad än någonsin.

Om ni tar 1001 dalmatiner och räknar ihop samtliga hundars fläckar så får ni fram exakt hur många hjärnceller jag bränt på jobbet de senaste veckorna…

Så därför tänker jag inte ens försöka vara smart och omdömesgill här och nu. Jag nöjer mig med att svischa ut en dagensbild.


Som ärligt talat inte ens är tagen i dag, utan en annan dag. Men eftersom jag hade precis samma stass på mig denna dag så tänkte jag att jag kunde komma undan med ett gammalt foto, men med sanningen i behåll i alla fall.

HelenaS: jag har skrivit till dig under din kommentar. Stor kram till dig!

Och självklart till er andra där ute. Var rädda om er själva. Och varandra. :o)

tisdag 11 maj 2010

Dagens – i behov av stylinghjälp

Det blir bara ett kort och snabbt inlägg i dag. Och det i form av en premiär. För jag kunde inte hålla mig från att inviga 9th sweater, trots att jag inte lyckats klura ut bästa partner för nykomlingen. Så det blev improviserat hitte-på.
Som enligt min smak blev lite för matchat – fast det egentligen inte matchar alls om man ser plaggen i dagsljus.
Men definitivt alldeles för beigt för att vara jag. Ja ni kan ju se själva:




















En liten sjal kanske bryter av det enformiga tänkte jag så därför blev även den inblandad i leken.

Men helt ärligt; jag kände mig inte så värst mycket som mig själv i dag. Om ni fattar vad jag menar…
So I need help; någon som har förslag på hur jag ska styla?
Söta Bina hade ett tips på militärgrönt. Den köper jag absolut rakt av, problemet är bara att jag inte har något militärgrönt… Inte än i alla fall.
Så alla idéer mottages med yttersta tacksamhet.

Ha en bra kväll! Vi ses imorgon! Kram!

måndag 10 maj 2010

Ett paket och ett tröstklick …

… det var vad som behövdes för att vända extrem surtant till läge a la normalt.
Jag bara älskar 9th sweater som kom hem i dag!!!


Och då var jag ändå lite småskeptisk till färgen om jag ska vara helt ärlig.
Har sett den i chalk, i rosa och i något som liknar en ypperligt lyckad korsning mellan royal och mörklila (har ingen aning om vad den färgen heter med andra ord) och alla de tre kulörerna faller mig mer i smaken rent medfött.
Men eftersom jag samtidigt sett tröjan så himla kanonfin i modellen på bland annat supersöta Tina och lovely Mia (deras är dock i chalk) så blundade jag för färgen och klickade.

Ett val jag inte ångrar en sekund. Så himla skön att ha på sig och underbar passform.
Ja, jag har provat den. Men bara lite snabbt och med mjukisbyxor till eftersom det är vad jag hojtar runt i här hemma just nu.
Fast det lär bli invigning inom de närmsta dagarna så ni får se den på snart i alla fall.

Men humörhöjningen inleddes redan med ett tröstklick runt lunchtid. Jag har nämligen tranformerats till en Traderastalker i dag, för som jag sa igår, jag SKA ha ”rostunikan”… och då krävs en massiv bevakning. Därför har jag häckat fett på just den sidan. Men tittade även inom min minneslista och fann de här:



Bilderna är lånade från säljaren.

Ett förträffligt tröstpris till en missad tunika. Tyckte jag. Fin modell, fin färg. Vill ha!
Speciellt som jag såg texten baktill och kände att den kan få statuera påminnelse att man kan inte bli bindgalen och låta det g ut över hela världen för att man missar en Mollyauktion...



Så för att sluta med begynnelsen av berättelsen så var det där humörpendeln inledde sin svängning uppåt!

Nu har söta maken fixat kvällsmaten så jag säger hej och god natt för i dag. Vi ses imorgon. Kram!

Strejkande Internet, upp över öronen & dagens

Som om det inte var nog med skitväder och missad auktion i går så gick Internetuppkopplingen ut i vild strejk.
Här ska minsann inte kopplas upp något gallskrek den och så var det liksom med det.

Så ni kan ju försöka gissa hur surförbannad jag var resten av kvällen i går… :o)
För att citera Filippa i hennes underbara och så sjukt passande kommentar nedan; ”som en PISSUR 2åring som är skitdryg en hel dag…”
Som jag garvade nu när läste den. :o)
Och miljoner tack för era andra kommentarer också! De hjälpte! För i dag är jag bara lite sur… Nja, kanske lite mer än lite men inte som igår i alla fall...

Ska försöka svara er bättre senare. Kanske inte i dag för jag sitter på jobbet nu med saker långt upp över öronen och sedan kommer jag att vara ute på jobb hela kvällen. Är hemma klockan 21 med lite tur…
Survarning på det också kan jag lova… :o( Trött på att jobba jämt…

Så ses vi inte mer i dag så är det för att tanten har deckat. Eller för att vi inte har lyckas få rätt på Internetuppkopplingen. Droppar av en dagensbild på vägen ut. Som går i ljusa färger i ett försöka att muntra upp mig själv... Effekten av det kanske kommer senare...
Hoppas ni får en bra dag! Kram!

söndag 9 maj 2010

Skitsur – skitdag!

Vilken skitdag! Grått, trist och kyligt ute. Tillika har jag gått runt och varit skitförbannad på mig själv hela eftermiddagen. Vilket bidragit till det mesta som ligger bakom skitdag.

Jag missade nämligen en auktion med 1 minut! EN minut!

En tunika jag bara drömt och suktat efter hur länge som helst. När jag hittat den tidigare har den alltid blivit för dyr så jag har varit tvungen att backa. Nu var den inte det.
Och dessutom skulle jag få den i present när jag fyller år om två veckor så jag hade inte ens behövt betala en krona själv. Och då MISSAR jag!!!

När jag dessutom har gått och haft auktionen i huvudet hela dagen. Hur jävla dum får man bli? Speciellt som söta Javabönan skrev en kommentar hos mig som jag läste i morse att hon missat en auktion med 2 minuter. Jag led som en gnu med henne och tänkte att det hade ju varit en mardröm om jag gjort det i dag.
Nu ÄR mardrömmen ett faktum!

Nu finns det säkert en hel hop som sitter och tycker att jag är en stor bortskämd, egotrippad idiot som prioriterar kläder och går och surar över något så ytligt. Speciellt som jag redan har en garderob full av Mollysar.
Och ni har säkert rätt! Men jag har varit så förbannat deppig det senaste och det här blev liksom droppen. Hur psykopat det än låter!

Och nu har jag bara gett mig fan på att jag SKA ha tag på den där tunikan!!! Jakten är inledd…
Jag kastar strax ut en efterlysning i sidan här så ni vet vilken det är om ni skulle springa på den och vilja hjälpa en butter Skånetant i nöd… :o)

Trots nederlag blev det taget några dagensbilder när vi gick ut på en lång vovvenad i skitvädret. Dock besparar jag er surmulsansiktet.




Nu ska vi käka mat som precis blivit klar och förmodligen ska jag även sura vidare... Genom att kolla på tv och reta mig på allt och alla till exempel... :o)
Hoppas ni andra är lite gladare. Kram!


Maken listar sina fem favoriter

Katinka hade ett roligt inlägg i fredags, ”Om sambon fick välja”, ni hittar det här.
Trots att jag tror mig ha hyfsad koll på vad maken gillar så lät jag honom lista sina fem favoriter ur de plagg som kvalat in i min garderob.

Om inte annat kan det vara bra att veta vad man ska slå till på nästa gång shoppingsuget blir övermäktigt men plånboken är tom. För satsar man då på något han gillar så är ju chansen betydligt större att han bidrar med en slant eller två...

På plats nummer 5:
Artology silk dress

Ett val som faktiskt förvånade mig en hel del. Känns inte som den skulle vara något som faller honom i smaken. Lite för snäll trodde jag. Men fel av mig alltså.

Plats 4:

Prairie short strap dress

En nykomling i min ägo som redan hunnit yngla av sig och blivit två. En i almost black och en i white. Båda färgerna ingår i makens fjärdeval. Vilket kanske även en grön skulle göra… för som jag vill ha den i den färgen också…

Plats 3
Livingloving dress

Den här har han köpt åt mig, tur då att jag lyckas vara så snygg i den att den slog sig in på bronsplats. En röd står grymt högt upp på min önskelista. Och den dagen den kommer på bra rea, vi pratar 40-50 procent så kommer jag att slå till. Vet en till som resonerar likadant, så Linda, vi kan ju kanske hjälpa varandra att hålla koll på reafronten?

Plats 2

X-stiches

Även här handlar det om delad placering. Jag har tre stycken och alla kvalar in eftersom det handlar om modell före någon speciell färgsättning. Den han gillar allra bäst är dock den rosalila på bilden här. Hade han fått välja hade jag haft fler. Och inte mig emot ;o)


Plats 1
Wrapar

Av alla olika sorter och slag. För även här är det själva prototypen som gör att den här typen av plagg får hans guldmedalj. Främst av en enda anledning, som även sätter standarden för hela hans favoritlista.

För när jag bad honom motivera sina val fick jag en enda mening som svar, nämligen den här; ”det är ju bara att kolla vilka plagg som har snyggast och mest urringning”.
Så var det med det alltså!

Vilka är era respektives favoritplagg?

Gårdagens & ett ännu tidigare klick

Jag var sjukligt trött och somnade innan jag hann lägga ut gårdagens utlovade outfitbild. Den utan vidare tanke på utseende utan som sattes ihop i ett försök att slippa frysa.
Ett försök som misslyckades men i alla fall. Så här såg jag ut:


När jag avslöjade Traderaklick igår så var det en som inte kom med. Ett tidigare klick som visade sig tillhöra en annan Mollybloggerska. Den är skickad och jag hade hoppats på att få den i fredags. Förhoppningsvis uppenbarar den sig i morgon istället.
Och den lär komma väl till pass så här i svinkalla majtider.


9th sweater, dark powder

Nu ska jag ta tag i lite jobb. Har tidigare deadline nästa vecka eftersom torsdag är en röd dag så då får helgledigheten ge vika en smula.

Ska försöka hitta på något lite senare i dag så det inte bara blir jobb. Vad vet vi inte än, kan stanna vid en långpromenad med hundarna. Vilket är ganska okej trots att det är lika gråmulet och trist i dag som i går.

Önskar alla en bra söndag! Vi ses sen! Kram!

lördag 8 maj 2010

Kortläsare borta men 2 klick istället

Jag har varit iväg och jobbat några timmar i dag. Utomhus! I regnet. Shit vad kallt! Fryser fortfarande.
Och ändå prackade jag på mig lager som var tänkta att funka som värmare snarare än som snyggingar.
Tog en dagensbild, bara för att liksom, när jag kom hem nyss men nu hittar tant Slarv inte kortläsaren.
Så därför kan jag inte visa den på stört. Planen är dock att leta upp kortläsareländet och droppa av dagens lite senare.

Men så länge kan jag istället bjussa på mina senaste två Tradera-klick.
Jag är ju egentligen fånigt vidskeplig och brukar inte ”våga” visa upp plagg innan de flyttat in.
För jag tror i min skadade lilla hjärna att visa i förskott är lika med att det strular fett och jag aldrig får dem.
Men det funkar för darling Linda så nu har jag bestämt mig för att tuffa till mig och göra det i alla fall.
Om inte annat så för att bevisa för mig själv att jag är just psykopatlöjlig.

Det började i gårkväll med den här:


Jag har spanat in den väldigt länge. Har hittat den på Tradera några gånger men för det mesta har den blivit alldeles för dyr.
Eller så har jag blivit överbjuden och missat när auktionen gått ut.
Så var det nu också, överbjuden.
Men ännu fanns chansen att knipsa hem den när jag gick in på T i gårkväll. Så då gjorde jag det. Till ett drömpris!
Bara längtar tills den kommer!

Ett litet dilemma är dock vad jag ska ha under. Vill hitta någon fin vit underklänning som är rak upptill och med spets och grejer.
Tror ni det hade funkat med en sådan under?
Och någon som vet var det finns en underklänning i den stilen som jag efterlyser?
När jag nu ändå är inne på frågestund; någon som vet vad wrapen heter?

Men hur lycklig jag än må vara över att den snart bor här (om inga katastrofer kommer emellan vill säga…) så kunde jag inte låta bli att placera ett klick på T i morse också.
Den här gången på den här:


Älskar min röda och eftersom lila är min grej ännu lite mer så blev jag överlycklig när jag hittade den på rea hos Ajabaja i veckan.
Hann inte klicka hem den därifrån på direkten. Några timmar senare fanns tiden till det. Men dock inte toppen i min storlek.
Slutsåld!
Fy fan vad surt det kändes!
Snacka om lyckochock när den plötsligt fanns tillgänglig mitt framför mina ögon på T istället.
Inte fan kan man hålla fingrarna i styr då…

Hur tänker ni? Visa innan man har sina klick hemma eller inte?

Hoppas ni har en bra lördag. Nu ska jag och make knalla iväg på en mathandlingstripp. Ses senare! Kram!




fredag 7 maj 2010

Matlagning, make och massa djur

Jag hade planerat att skriva ett längre inlägg här och nu. Om mitt humör a la mordhotat bi igår, om Tradera och två OM-plagg på ingång.

Men mitt liv som orealistisk tidsoptimist fick ännu en gång ge vika för verkligheten.
Som just nu är matlagning, make och massa djur.
Och eftersom jag inte är speciellt sugen på att bränna något av det så hoppar jag ut härifrån igen.

Men om ni trodde att ni slapp se mig bara för det så har ni fel. Här kommer nämligen my outfit of today.

Och en kram som avslutning.



Tradera reagerar

Jag hittade precis en jacka till riktigt schysst köp nu-pris på Tradera. ´
Den var utlagd bara en liten stund tidigare. Jag klickade hem den på en gång.

Men det dröjde inte mer än ett par minuter innan jag hade ett mail från Tradera i inkorgen;

”Säljaren med alias "XXX" är avstängd ifrån Tradera och vi har därmed stängt ner hans/hennes aktiva auktioner. Samtliga bud på säljarens auktioner är borttagna och vi rekommenderar dig att inte fullfölja affären med alias "XXX".”

(Jag har bytt ut aliaset för att inte peka ut någon som ändå blivit avstängd.)

Riktigt snabbt reagerat av Tradera med andra ord!

Synd bara för det var en himla fin jacka… Jag har skitsvårt att hitta jackor jag gillar…
Så är det någon som har en sådan här och vill sälja eller vet var den finns så hojta gärna.

Återkommer med en dagens i kväll. Ha det så bra så länge. Kram!

torsdag 6 maj 2010

Om konsten att vara sig själv

Anledningen till att jag klär mig som jag gör är för att det är så jag trivs bäst med mig själv.

Jag går på egen känsla. Ingenting annat!

Ibland tycker jag att jag lyckas med mina klädkombinationer. Ibland inte.
Och när det mest ser för taskigt ut så kommer man längre på att skratta än att gråta.

Att våga testa är det viktiga, i alla fall för mig som sätter mod före högmod.
Jag har aldrig utgett mig för att vara någonslags modeinspiratör eller Mollyguru.

Så det så! Kram!

I bara underklänningarna & svar på frågor

Jag fick två, egentligen tre frågor på mailen i går. Den första var om jag kunde visa hur min outfit såg ut med bara underklänningarna.
Visst kan jag det. Strippade loss koftan och sjalen och tog en bild.
Eftersom jag var mindre smart och lyckades radera mailet innan jag hann skicka över bilden till den undrande tjejen så kommer den här nu istället:



Den andra (och tredje) frågan var hur jag tänker när jag klär mig, och om det tar lång tid.
Ja vad ska man svara på det…
Ibland känner jag för vissa saker och då är det ju enkelt. Bara att ta på det och gå ut liksom.

Ibland har jag ingen aning alls, hur mycket jag än glor in i garderoben så hittar inget jag känner för. Eller rättare sagt så ju mer jag stirrar desto mindre hittar jag. Och då leker jag oftast blindbock; blundar och rycker ett plagg. Och så får det bli som det blir.
Oftast inte så bra (exempel på det är dagens, har inte hunnit ta någon bild ännu men det kommer i kväll) men någon gång har jag faktiskt hittat kombinationer jag aldrig tänkt på med den metoden.

Andra gånger har jag fått ett plagg på hjärnan. Så var fallet i går till exempel. Jag ville ha koftan på mig. Eftersom jag ofta haft den lila chrysalisen som bas till den så åkte den på.
De som tidigare fått trängas däremellan är Fields of lace, chalk och Alchemistry tunic, white.
Färgmixar jag trivs i men nu fick jag för mig att frångå de beprövade korten.
Så då kastade jag ögonen på annat i chalk och vips var underklänningen ett faktum.

När jag vaknar på morgonen så är datorn det första jag greppar. Jag jobbar någon timme och har väl lite i bakhuvudet vad jag ska ha på mig. Men när det väl är dags att klä sig så blir det panik nio gånger av tio. Så svaret på om det tar lång tid är nix.

Hur gör ni andra? Planerar i förväg eller kör samma varianter som mig?

Vi ses i kväll! Kram!