Powered By Blogger

lördag 22 mars 2014

Anledningen till att jag inte visar dagens stassar så ofta

Jag har fått en kommentar som uttrycker saknad av mina dagens stassar. Och det finns en enkel förklaring till att de inte syns här så ofta just för tillfället. De är helt enkelt alldeles för menlösa och tråkiga för att visas upp. För jag har noll lust, intresse, ork att piffa till mig. Alls. Och ser därför mestadels ut så här för tillfället:


Munkjacka är min trognaste uniform. Lite då och då åker det dock på något annat, men i samma grad av mjukhet och tristess. Som till exempel dessa plagg:


Nej, inte så värst spännande, innovativt, inspirationsbjudande... Kanske ska ta mig en aning i kragen under nästa vecka. Klädfixa till mig lite, åtminstone någon dag… För hur ytligt det än må vara så känner sig mitt inre lite roligare när det yttre har en mer ombrydd fasad. Och så är det ju lite kul att känna sig en smula fin... Ikväll är det dock idel mysdress som gäller. Framför tv´n. Nu med vegetariska burgare, oboy och Gladiatorerna som perfekt tillpiffning på tillvaron... Trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker inte du klär dig tråkigt du är alltid cool och visst det inspirerande.
    Tina

    SvaraRadera
  2. Du är alltid fin tycker jag. Det låter platt men det är nog din hållning och inre stil som lyser igenom oavsett stass. :) :) Men jag känner precis som du att det går i vågor det där med hur mycket man vill eller orkar se sig själv.
    Massa kram och hoppas att du har en fin söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad glad jag blir! ja de där vågorna, upp och ner, som livet :o) Kram!

      Radera