Powered By Blogger

torsdag 20 mars 2014

Ett mystiskt försvinnande blir andligt storprojekt

Jag ”träffade dem” första gången då jag passerade den lilla dammen för 2,5 veckor sedan. Kände mig småtaskig att jag inte hade med något bröd åt dem då de kom framfarandes och pep efter mat på direkten. Så då fick de det dagen efter istället. Sedan har vi, jag och Ajax, hälsat på dem ett par gånger då vi förlagt en av våra vovvenader förbi dammen. Som i måndags då dessa bilder blev tagna:


Idag var det dags för ännu en visit. Som nästan blev en slags chock, för istället för att mötas av det lilla paret var det tre bråkiga hanar som simmade fram till oss.


Och jag kan inte låta bli att fundera över vad som hänt. Trots att jag aldrig lär få veta... Men jag tänker i alla fall försöka få en inblick i andbeteende. Genom att skaffa mig kunskap, genom googling. Ett projekt som inletts nu ikväll. Och genast slog mig något som jag inte tänkt på förrän idag, nämligen att den ena av de första är svart, inte sådär brunspräcklig som honor brukar vara… Finns det olika raser? Är det någon av er som vet?... Det känns som detta blir ett betydligt större projekt än tänkt. Snacka om att bli andligt besatt… Peace out för idag! God natt!

1 kommentar:

  1. Andligt besatt Haha Underbart! Jag kan dock inget om änder tyvärr men önskar dig lycka till och förstår att du undrar och saknar dem. <3 M

    SvaraRadera