Powered By Blogger

måndag 3 mars 2014

Efterlängtad dejt, inte på 22 år & luktade nog illa

Så fick vi då äntligen till en efterlängtad träff. Jag, Sanna och han jag aldrig träffat tidigare, den nu två månader och två dagar gamle sötnosen Ebbe. En dejt som inleddes med besök på mödravården. Där selfiedåren vaknade till liv en stund. Men snabbt fick skärpa till sig då det egentligen inte var därför vi var där, utan för att någon skulle besiktigas. Och jag därmed fick göra något jag inte gjort på 22 år. Jag höll bebis. Och var livrädd. Riktigt livrädd! För att hålla fel, tappa, lukta illa så han skulle få frispel och börja gallskrika på grund av det… Men det gick, mot all förmodan, rätt okej. Kanske för att en barnmorska kom fram och tryckte ner mina axlar då hon såg min stålspända räddhållning… Att Sanna ens vågade utmana öde är stort!... men Ebbe överlevde och därför kunde vi sedan vandra vidare…


… till Espresso house för fikastund. Med två tjattrande damer som inte setts på allt för länge och en sovande lillkille. Nästan lite deckad till och med. Sövd. Kanske att jag luktade lite illa ändå… Och det slog mig nu, på tal om något helt annat, att vi aldrig avlade något besök på HM. Vilket måste ses som historiskt, som i första gången någonsin när vi ses. Lite märkligt men ekonomitekniskt bra... :o) Tjing!

7 kommentarer:

  1. Fina bilder på er alla! Kram

    SvaraRadera
  2. Förlåt att jag skrämde dig så. Eller ja Ebbe men lovar att han inte är farlig och du klarade det galant. Hade som sagt inte lämnat över mitt barn till någon jag inte litar på. Ses snart igen hoppas jag. :) Tack igen. Kramis

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på dig och Ebbe...han ser glad ut.
    Kram Titt

    SvaraRadera
  4. Han ser ju rätt nöjd ut det lilla livet så det kan inte ha varit så illa;) Kram

    SvaraRadera
  5. Ni är jättefina allihop! Kram och jag vill också krama bebis.

    SvaraRadera
  6. Åh, ni verkar ha haft en härlig stund!
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Så fin han är lille skrutten och jag blir lika livrädd när jag håller bebisar, vördnad och skräckblandad förtjusning. :)
    Massa kramar

    SvaraRadera