Powered By Blogger

söndag 16 mars 2014

Ett gårdagskalas med vänner sedan förr & några nymöten


Så hade även Lingon passerat fyra nolla-gränsen och bjöd därför in till damkalas i sin hood något söderöver. Först på plats var jag, Sanna och Ebbe. 


Lingon fick hälsa på någon hon sett en del på bild med aldrig träffat tidigare, och jag fick göra exakt detsamma med någon annan...


... supercoola mr Misse på en bedårande hundfilt. Två saker som direkt och var och en fick mig på gillafall. Lite samma känsla som den här väckte...


... hos mig, men kanske ännu lite mer för andra av de anlända gästerna, som...


... till exempel Christina. Och en klockren matchning var född. Och firades med...


...pojkvänsdrinkar i allra coolaste retroglasen. Lika goda som Ebbe var populär, inte minst...


... hos Flippis. Och eftersom den här texten är mer krystad och rörig än något annat så byter jag tvärt riktning igen och övergår till att flasha godaste förrätten:


Som intogs mellan sådantdär mingel med en himla massa prat som det lätt blir med sådana man gillar men inte träffat på alltför länge. Och här ser man då att även Fiona var på plats:


Och Jeanette och för mig nya bekantskapen, supersköna Cecilia. Två som dock inte riktigt orkade med allt tjattar var dels herrn i huset som därför återfanns i lugnet en våning upp och dels...


... Ebbe som sov sig igenom det allra mesta av uppståndelsen. Även middagen...


... där jag fick en alldeles egen (baconbefriad) skål med gröna ärtor. 


Ja lite så var det. Fast då betydligt mycket schysstare än vad min text lyckats förmedla... En skittext. Till en helt underbar eftermiddag och kväll... Tjing!

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Det ser ut som ett mysigt kalas med fina tjejer :-) Och så Mr Misse och Ebbe så klart. Vilken underbar sovstil han har :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en välbehövlig energikick. Och båda herrarna hade ganska sköna sovstilar :o) Kram!

      Radera
  2. Ni ser ut att ha haft det alldeles perfekt. Synd jag inte kunde vara med, det hade varit roligt att få träffa dig med.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var trist, hade sett fram emot att äntligen få träffa dig... :o( Kram!

      Radera
  3. Så fint det är hemma hos mig? Fniss. Tusen tack för en finfin kväll och ursköna bilder. Misse hälsar att han gillade godiset massor och matte borde ge honom allt på en enda gång.
    Kramar och ha en fin söndagkväll

    SvaraRadera