Powered By Blogger

söndag 9 februari 2014

Dagens stass, i vanlig ordning & på stenåldersvis

Lyckades med det föresatta konststycket att masa mig upp i ottan för att ta tag i lite datorrelaterade måsten, sådana som legat och malt som en tung ångestklump i magen i väntan på att bli gjorda. Vansinnigt trist och lite allmänt jobbigt byttes efter några timmar till en lättnadens suck, om än bara tillfälligt då mer finns att fixa tag i innan det stängs ner för natt i boningen. Men! Tillräckligt ändå för att jag skulle kosta på mig en paus, en utflykt med min mamma. Iklädd denna stass:


Blus – Odd Molly Morethanawoman busarong, chalk, svart kavaj – HM, jeans – G-star Ocean skinny, svarta stövlar – Ellos, katt – Muffin.

Muffin fick dock inte haka med på turen. Det fick däremot en något uttråkad Ajax.


Och när ni ser brickan lär ni säkerligen fatta att det bar av ut…


… till havs. I vanlig ordning. Och där pastasalladen i lika vanlig ordning åts av mig medan den giftröda korven blev vovvens båtåkarföda.


Och där satt vi sedan under nästan två timmar och pratade om andra utflykter att åka på när väl våren behagar anlända, om vad som hänt sedan sist vi sågs och så totade vi ihop en gemensam postorderbeställning. På papper, som ska skickas med posten. Snacka om att det kändes som att vara tillbaka på stenåldern, det var knappt så jag fattade hur man skulle göra ens… :o) Fast nu är pausen över, fler måsten väntar på att bli avprickade från attgöralistan, så tjing för denna gång!

4 kommentarer:

  1. Vad bra att hon fick sin korv med tanke på besvikelsen vid förra vändan! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken jättesnygg kombo!!!
    Kram från Mia

    SvaraRadera
  3. Fnissar åt bilden med söta Ajax..blir matad korven med gaffel!! Ska det vara fint så ska det! Mysig dag med mor din. Håller med om det låter lite stenålders skicka in order på ifyllt papper. Finns iallafall fortfarande..
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera