Powered By Blogger

måndag 10 februari 2014

Träning - dagens utförda och den som mest förträngs


Vad den där pilskylten har med träning att göra kan man ju kanske undra… Svaret är alldeles åt helsike för mycket… För så här exakt på dagen tre månader till det där milslånga loppet jag och Gunnarsson ska ge oss på blev skylten, som jag tragiskt nog råkade snudd på snubbla över på väg hem från jobbet... just påminnelsen om det. För jag vet hur supermegalångt det är till Mariastaden, och det är enligt just den pilen bara hälften av sträckan vi ska kuta. Så dit och tillbaka med andra ord… Halle-fucking-luja!... 
Och jag som ännu inte ens börjat träna än… Kanske lite dags för det nu. Tänkte jag, och förträngde snabbt igen då det idag istället blev träning med störst fokus på balans, och minst på kondition… Joråsåatt, kanske läge att sluta förtränga också… Fast nu blir det matlagning och sedan slappning framför tv´n. Gokväll!

2 kommentarer:

  1. Är det dags så snart? Oj, vad fort tiden går :-)
    All träning är bra träning! Balans är också bra när man ska springa...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja herregud! Måste ta tag i det där på allvar jag med. För runt ska vi! Kram

    SvaraRadera