Powered By Blogger

lördag 15 februari 2014

En stor och vansinnigt viktig del av mitt liv…

… är träning. Det är det som i min allt för ofta vilt stormande tillvaro ger balans och energi, glädje och andningsutrymme. Nej jag berättar knappt ett dugg av det där berg-och-dalbaniga, för det är för jobbigt, för privat, däremot drar jag mig inte för att halka in på ämnet träning. Till stor förtret för en del, de som låter mig veta att jag skryter, är träningsnarkoman, anorektiker… Och det kan man ju kanske tycka, för att döva sitt eget dåliga samvete… ;o) Vad tycker ni andra; vill ni läsa om träning här eller inte? Och om ni svarar ja på det, vad vill ni då läsa om?... 

Det jag fått en fråga om är vilket mitt favoritpass är och varför. Svaret på det blir ganska tveklöst cirkelfys. Ett funktionellt och utmanande pass i högt tempo. En form som tränar hela kroppen och sätter sprätt på uthållighet, styrka, kondition, balans, rörlighet, koordination. Tio stationer, 45 sekunder på varje, tre varv per pass. Förbannat jobbigt, otroligt megakul. Och kan se ut till exempel lite så här:

Foto tagna av den excellenta instruktören som har en blogg ni hittar HÄR.

Idag blir det dock inget cirkelfys för min del utan jag tänker ge mig på något jag dragit mig för hur länge som helst, något jag aldrig någonsin tidigare provat, inte alls tror är min grej, vilket jag ju inte kan veta förrän jag testat… så fortsättning kan mycket väl följa lite senare... Till dess: peace out och var rädda om er därute!

6 kommentarer:

  1. Träningsbloggande JA! För det peppar mig att välja gymet istället för soffan vilket har hänt flera gånger efter att du lagt ut någon bild så snälla fortsätt med det! Precis så som du gör idag!
    Visst är det du på första (och sista) bilden? Grym bild!!!
    Trevlig helg och kram!
    Ylva

    SvaraRadera
  2. Foetsätt precis som du gör med både bloggandet och träningen tycker jag :) Intressant att folk -anonyma? - har så mycket åsikter om hur du tränar. Själv är jag inne i en rejäl svacka men vet ju hur bra jag mår när kroppen får jobba i stället för att bara sitta på en stol hela dagarna
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ser jävligt roligt ut! Och gärna träningsblogg! Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker det är roligt läsa o se bilder från dina träningspass. Även om jag själv numer nöjer mig med dagliga promenader. Vet ju hur kul det var på den tiden då träning av div olika slag ingick i min vardag. Kan erkänna jag ibland längtar tillbaka dit. Framförallt om jag vågar..
    Ha en skön lördag!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  5. Du är en sann inspiration när det kommer till träning! Jätteroligt att läsa om. Själv försöker jag komma iväg 3-4 ggr/veckan och kör mest spinning, men ska nog försöka att variera min träning mer.
    Ha en härlig helg!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  6. Du borde förstora upp och rama in och hänga upp den första bilden för den är GRYMT SKITBRA!!!

    SvaraRadera