Powered By Blogger

torsdag 6 februari 2014

Gårdag med charmoffensiv, tråkigt lagd & investering

Gårdagen drog inte bara med sig soldränkt långvovvenad och dubbelspel i träningsland för den innehöll även en rekryteringsträff på köpcentrat strax utanför min by. Dit jag begav mig med kamrat Jeanette. För att försöka charmoffensiva in oss hos de arbetsgivare som fanns på plats. Och spontanluncha. Fast varför prova något nytt när man kan vara så extremt tråkigt lagd att man äter exakt samma som alltid, det vill säga bakad potatis med räkor och keso, resonerade jag.


Och så tänkte jag även att det var lika bra att passa på att avlägga besök på Ikea när jag ändå befann mig i krokarna. Det för att investera i en lampskärm till en fot som skrek efter sådan att få sällskapa med. Jag hårdföll dock egentligen mer för några hängande glittersaker, fast de fick nöja sig med att hamna på önskelistan. Och den tänkta följa med hem. Dagens önskemål rör sig mest om att hinna med, allt jag vill, behöver… Fast först ett gäng timmar i arbetsland. Take care därute! 

4 kommentarer:

  1. Visst har din kompis Odd Molly men vad heter den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en Molly, en äldre wrap, men har dock helt tappat vad den kan tänkas heta...

      Radera
  2. Intensiv dag m a o. Lätt 'köra fast' på något man tycker om, inte fel alls. Plötsligt har du någon annan favorit som lunchrätt.. Kul med Ikea! Fast lite konstigt ställe egentligen, jag kan gå in där o inte ha något särskilt på handlingslistan. Så står man där i kassan o undrar hur det gick till..ofta en drös varor som inte alls var tänkt. Skumt.
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja precis så är det. Igår fick jag förutom lampskärmen med mig fyra filtar till djuren, försvarar mig med att de var galet billiga, ynka 9:- styck och då hade det ju snarare varit korkat att inte köpa dem, tänker jag... :o) Kram!

      Radera