Powered By Blogger

tisdag 4 februari 2014

Lite på samma sätt som man känner sig när man är full

Tittar på En resa för livet på tv4 och minns tillbaka. Till gettot, misären, människorna som jag mötte i ett annat fattigpräglat land för en massa år sedan. Då när jag lovade mig själv att aldrig glömma, att vara tacksam över det jag har istället för att I-landstjura över det jag inte får och att ta till mig av deras förmåga att kunna glädjas och känna lycka av det lilla, ofta minimala. Det blev inte så. Jag glömde, jag tjurade och missade det där med glädjen. Men på grund av all skit som hänt det senaste året, egentligen åren, men allra mest det senaste… så har jag på sistone kommit på mig själv med att se saker så mycket annorlunda. Jag hänger inte upp mig på struntsaker, väljer hellre att se det positiva. Det är till stor del ren överlevnadsinstinkt men ändå… Fast det kan bli bättre, jag kan bli bättre, i mina egna ögon, för min egen skull. Mot att inte se mig som misslyckad värdelös.

Ja det är lite sådant jag funderar på denna kväll. En kväll när extremtröttheten har mig fast i sitt grepp, när två dagar av very mucho arbete, stress och krav från en hop olika håll liksom tar ut sin rätt… Och sjukt nog är det då, när jag är på gränsen att tippa omkull av matthet som jag tycker att jag tänker som bäst… förmodligen lite på samma sätt som man känner sig så mycket snyggare när man är full… ;o) Och på tal om det ter sig min stass of nu sig så här snygg och sexig:


Och nej jag är inte full, bara redo att falla ner bland kuddarna i bädden... Tjing!

4 kommentarer:

  1. Det programmet får en verkligen att tänka till. Hur bra vi har det utan att uppskatta det, det är så man skäms med rätta!!!
    Trevlig onsdag!
    Kram!
    Ylva

    SvaraRadera
  2. TACK!!! För text som lämnar eftertanke bland allt genomtrist komersiellt skit om svindyrt smink och hudvård som så många andra fastnat att skriva om!!!

    SvaraRadera
  3. Så sant! Och du är ju störtläcker! Sådär ser nog 99,9% av alla ut när dom kommit hem efter jobbet! Av med behå och annat skit. Kram!

    SvaraRadera
  4. Du är bara så duktig och bra som orkar tänka positivt och kämpar på. Vi har det verkligen bra, men det där med att känna för de små sakerna glömmer jag själv bort alldeles för ofta. Massa kramar och hälsningar

    SvaraRadera