Powered By Blogger

fredag 14 februari 2014

Hur jäkla taskigt mår inte de en dag som denna?


Jag har aldrig gillat dagar som skiljer på människor, dagar som pekar ut lyckad från loser. Dagar då vi förväntas vara fett lyckliga eftersom vi ska vara omringade av nära och kära, och är vi inte det faller vi utanför den perfekta mallen och det är något fel på oss. Typ… Som med julhelvetet. Och som med denna vidriga dag. 

Nej, jag är inte ett spår bitter för att jag är singel, jag vill vara singel, jag vill ordna mitt liv, få det i närheten av som jag skulle vilja ha det innan jag ens vill tänka tanken att titta åt någon ny. Så! Jag bryr mig inte om det så kallat speciella i den här dagen, trivs med att vara utan relation. Har ju trots allt de som älskar mig precis som jag är, mina superfina djur… Men jag kan ändå inte låta bli att påverkas en smula av allt överdrivet allahjärtansdagstjat precis överallt. Känna mig en aningens misslyckad. Och då kan jag inte låta bli att tänka på dem som är ofrivilligt ensamma, hur jäkla taskigt mår inte de en dag som denna?... Så som ett tips till er som sitter och surar över att ni inte fick det där fina armbandet eller maffiga röda rosor istället för tulpaner av er partner, ni kanske borde börja fundera över hur ni ska lägga er till med lite empati istället och sedan inse att ni kanske har det rätt bra, trots allt. Och att otacksamhet är väldigt oattraktivt… ;o) 

Och på tal om låga tal på attraktionskurvan så menade jag inte att alla snubbar i min ålder är gubbar (i mitt förra inlägg), fast tyvärr alldeles för många. För min smak! Lika bra att klargöra det eftersom jag fått ett mail av en som var väldans sur för att jag kallade hennes man för farbror… och det kanske jag hade gjort också om jag vetat vem det är men nu vet jag inte det… :o) Peace out från tant obstinat!

5 kommentarer:

  1. <3 Fniss. Man kan vara gubbe när man är 18 eller 55. Det har liksom inget med ålder att göra. Själv blev jag kallad tant första gången när jag var 21.
    Kramar och hoppas du har det bra!

    SvaraRadera
  2. Djur är toppen! Så fina dina är.
    Stor kram Titti

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om Alla hjärtans dag. Alla är ju faktist inte två! Och mailet var ju lite komiskt;) Stor kram från två vrålhungriga Bergslagsbor som fortfarande inte fått nåt thaikäk efter nästan en timme😡

    SvaraRadera
  4. Försök att inte känna så, ok? Jag blir galen på all hets kring denna dag så jag nästan kräks. Om vi måste ha en egen dag för att uppskatta andra, då vet inte jag. Heller en riktig överraskning en dag då inget förväntas.

    Men hur är det fatt med folk? Förstår jag rätt om jag borde mailat dig för att du skrivit att min make är gubbe? Jag tjuter i skratt och tackar för dagens bästa.
    kram

    SvaraRadera
  5. Själv anser jag ( o maken ) det är rena rama jippo hysteri med dessa helger. Vi båda anser, finns kärleken finns den året runt alla dagar. Punkt. Nu råkar jag vara i ett äktenskap som är bra, året runt. Vi mår bra tillsammans vilken dag det nu må vara. Svävar inte på några moln men vi är lite som 'Stig-Helmer' tillsammans om du förstår. Vi trivs ihop o respekterar o älskar varandra.
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera