Powered By Blogger

fredag 24 januari 2014

Abstinens, totaldissa & en vidsynt människa

Joråsåatt, jag fick visst en släng av svår bloggabstinens den här gången också, och sådana är det ju lika bra att ge efter för, så därför är jag tillbaka här och klottrar trams och oväsentligheter igen… :o) 
Anledningen till att min timeout uppstod överhuvudtaget handlar såväl om tråkigt som om roligt. Det negativa tänker jag totaldissa att lägga något som helst fokus på. Det positiva är att jag har blivit med jobb!!! Visserligen bara en timanställning så kniven på strupen är fortfarande obehagligt sylvass och ytterst kännbar… Men! Ändå! Ett jobb! Inom en bransch jag velat ta mig in i ett tag men inte haft en chans till då mina tidigare erfarenheter därifrån är obefintliga (och de flesta arbetsgivare verkar sakna brett tänkande...) Till jag träffade en underbart vidsynt människa som såg mig istället för att strikt stirra sig blind på meriter i ett cv… 

Så den här veckan har präglats av utbildning på nya jobbet. Tufft, extremt mycket nytt att lära men så in i bomben superkul! Och mer än så tänker jag inte gå in på vad gäller arbetet överhuvudtaget, inte just nu i alla fall, så därför är det även helt olönt att ni frågar, för ni kommer ändå inte att få några svar… :o) 
Fast lite bilder kan ni få, från trappuppgången som passeras på väg upp till jobbstället, en hel klump med dagens stassar (som jag plåtat på någonslags omedveten rutin, kanske lite peppad av att jag haft nya speglar att tillgå...), spanad kudde på Hemtex, där jag reashoppade tokbilligaste gardinen ever (som dock icke hamnade i fotofokus men kanske gör till helgen då jag tänkte haka på Lingons roliga fotoutmaning ”8 snabba hemma hos mig”) och Ajax som till sist kom på att hon nog ändå gillar snö och gav sig i kast med snöänglar a la hund. Typ… Helt enkelt en liten del av det som präglat min vecka… Peace out & god natt!

17 kommentarer:

  1. STÖRSTA GRATTIS TILL JOBBET!!! OCH TACK UNDERBARA FÖR ATT DU ÄR TILLBAKA!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Så himla kul med nytt jobb! Jag kan tänk mig att du är trött i kväll :-)
    Kul att höra av dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Största grattiset, hur kul är inte det. Kramar
    Ps Ajax är galant på snöhundängelsgörande.

    SvaraRadera
  4. Sååååå kul! Grattis till jobbet! Timanst är en bra start. Snart ser de vad du går för och du blir full sketen med jobb ;-) Kramar

    SvaraRadera
  5. Stort GRATTIS till jobbet! Snart kommer det säkert mer:)
    Älskar bilden med jycken i snön!'
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men hallå! Vilken tur du e tillbaka för jag höll på att lägga ner!! ;) stort grattis till jobbet och tack för härliga bilder! Kraaam

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till jobbet! Otroligt söt hundängel :)

    SvaraRadera
  8. Grattis - väldigt mycket grattis <3
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Massa grattis till jobbet! Otroligt glad för din skull. Nu tror jag att det kommer rulla på för dig. <3
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
  10. GRATTIS!, vad kul!!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  11. Men det var väl verkligen på tiden, stort GRATTIS!! Älskar snöängelsvovvebilden ;) Kram

    SvaraRadera
  12. Supergrattis och äntligen. :) Samma här, älskar snöängelvovvebildern.
    kramar!

    SvaraRadera
  13. Härligt med jobb....lycka till.
    Kram till dig och allra sötaste vovven.
    Titti

    SvaraRadera
  14. Härligt att du är tillbaka och lycka till med jobbet!!

    SvaraRadera
  15. Man mår nog ta mig f*n bäst av att inte lägga för mycket energi på knäppisar! kan nog vara så svårt ibland men livet blir så mycket lättare med positiv energi!! Stort Grattis till jobbet! <3
    Puss!

    SvaraRadera