Powered By Blogger

söndag 5 januari 2014

Att ha en plan för hur dumheter ska bemötas

Ignorera mera! En devis ni kanske redan har läst om hos Linda idag. Vår gemensamma slogan för 2014. Hennes och min. Född ur lite för många dårskaper, inte minst på sistone. För egen del har jag bara de senaste dagarna blivit ofrivilligt indragen i ett par situationer som stulit sjukt mycket energi, helt i onödan. Och jag är jävligt trött på det, att behöva lyssna på, bli anklagad för, befatta mig med en massa dumheter. Men nu har jag alltså en plan för hur de ska bemötas. Med ren och skär ignorans. Som i syns inte finns inte.

För så länge det bara är jag som tvingas leva livet som mig så är det ta mig tusan bara jag som har rätt att bestämma vad jag vill, kan, känner för att lägga tid, energi och uppmärksamhet på. Livet är liksom för kort för det oviktiga, för kort för meningslös negativ energi. Tänker jag… Och avslutar med en klockren mening, en uppmaning stulen från ovan nämnda dam: "Ignorera mera! Lägg energi på det som betyder något och får er att må bra. Det ska jag göra :o)" Peace out!

3 kommentarer:

  1. TACK! Precis vad jag behövde höra! Ställer mig också bakom detta! Sååå Bra!!!
    Kärlek från Susanne

    SvaraRadera
  2. Vill bara typ berätta att vi lever. Har liksom lite annat för oss just nu. Hoppas allt är bra. Kramis

    SvaraRadera