Powered By Blogger

tisdag 7 januari 2014

Om att ha fått en idé till hur jag ska förvandla galen till glad

Tackar och bugar för era kommentarer i förra inlägget! Och mail och sms. Det betyder förbannat mycket! Jag är alldeles för bloggfixerad, eller om man ska benämna det bloggkåt, för att lägga ner, i alla fall just nu. Har däremot funderat på om en paus kanske är på sin plats. Det är inte riktigt färdigklurat på den punkten så vi får se… Det är så att det finns en del i mitt liv som jag inte kan skriva om här. Saker som snor tid, energi, glädje… 
Prylar som håller på att göra mig en aningens galen, då början känns som för en evighet sedan och jag inte ser något som ens bär svaga konturer av något slut… Det är ganska tärande att konstant kämpa, att hela tiden slungas mellan hopp och förtvivlan… Vilket gör att det känns rätt krystat, jobbigt, tungt att hitta vettiga prylar att plita här. Nu mer än någonsin. Och därav paustankarna… 

Men! Eftersom jag har hört något om att det heter nytt år, nya tankar, nya idéer, så har jag ägnat en del av denna dag till att mentalt försöka hitta något frö som kan få livslusten att börja gro tillbaka igen. Och eftersom jag tycker mig känna mig själv hyfsat bra vid det här laget så tror jag faktiskt att denna…


… är klockren som en slags hjälp på vägen för mig. Så! ”Bara” att jaga projekt alltså… :o) Stora som små, meningslösa som i-längden-hållbara... Allt för att försöka bli glad istället för galen... ;o) Peace out! Kärlek & Respekt!

4 kommentarer:

  1. Jag beundrar din styrka och envishet! Jag hade inte klarat hälften utan att bryta ihop. Det hade de flesta gjort - brytit ihop. All min Kärlek och Respekt från en som träffar dig irl!

    SvaraRadera
  2. Ja, fram för mer projekt, stora som små!! Kramar

    SvaraRadera
  3. All pepp och kärlek till dig!
    kram

    SvaraRadera