Powered By Blogger

lördag 11 januari 2014

Om varför bakisträning var en bra idé idag

Att vakna bakis och inse att det ligger ett inbokat träningspass och väntar endast en timme bort är inte vad jag kallar drömscenario direkt. Men likväl min verklighet denna morgon. Fast istället för att ge efter för den spontana, och bekväma impulsen att dra täcket över huvudet och ljuga ihop en minnesförlust så gjorde jag det motsatta: kastade mig ur sängen, drog på la träningsstass och tog en snabb regnpromenad till gymet. Främst av en anledning...


... helt enkelt den att testa passet bakis. För jag fick för mig att bakis nog lite kan jämställas med nybörjare. Och eftersom jag kommer att släpa med mig just en sådan, en jag ska tvinga på passpremiär på just exakt samma pass om tre veckor så offrade jag mig på en slags känna-av-sejour. Som kan utvärderas som rätt jäkla tuff men absolut genomförbar, speciellt för en envis tant med stålvilja. Och då hon kommer att ha en likadan sådan vid sin sida så kommer det att bli riktigt jäkla bra. Och förbannat skoj... :-) Och eftersom dagens pass adrenalinkickade bort bakisheten så blir det någonslags stadstur för mig strax. Så kram för nu!

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Det var bra gjort! Kan säga att denna tanten valde alt 1...

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!
    Jag hade valt den bekväma vägen och blir imponerad över din energi!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är lite smått skräckslagen faktist. Får väl tacka för att du utsatte dig för detta;) Kram!

    SvaraRadera