Powered By Blogger

söndag 5 januari 2014

En gårdagsutflykt med sexualundervisning & brutalsug


Laddade med koffein på pappmugg blev det busstur till köpcentrat strax utanför staden. För min "hemliga" kompis Anna och mig. Igår. Och för span i lite största allmänhet sådär. Något som även visade sig väcka en hel del frågor. Exempelvis vad det var som fick centrumledningen att ge sig i kast med sexualundervisning, för varför försöker isbjörnen annars sätta på granen…



... varför jag alltid faller mest för det som inte är på rea och att det kanske egentligen inte är så konstigt för vem orkar egentligen försöka finna något i kaosiga klädberg? 


Varför jag aldrig kan lära mig att sluta steppa in i butiker där det finns saker jag vill ha men inte riktigt har råd med? Som jeans till exempel. Eller ett av de absolut coolaste halsband jag någonsin sett.


Hur det på ett helt gigantcentrum är mer regel än undantag att utseende går långt före ett trevligt kundbemötande vad gäller personal? Och vad det är som gör att...


... jag kan få brutalsug på bakad potatis med räkor så fort äta ute kommer på tal.


Andra mycket viktiga frågor denna dag blev varför en av oss plötsligt fann sig djupt förälskade i röda läppstift och varför den andra av oss snudd på vägrade att ta av sig de leopardmönstrade pjuxen igen... Det var med andra ord det stora tunga frågornas dag igår. Bland annat... Peace out! Kärlek & Respekt!

3 kommentarer:

  1. Aningens bisarrt med björn och gran;) Och visst är det jobbigt när reagrejorna liksom slängs ut på det där viset. Orkar aldrig rota i såna högar.....Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är lagen om allts djävlighet att man alltid dras till det dyraste...känner igen det där. F ö verkar det varit en mys dag med sjukt goda räkor? Kram

    SvaraRadera
  3. Det är det där med att ha mer smak än pengar; vilket egentligen är bättre än tvärtom. =)

    SvaraRadera