Powered By Blogger

fredag 26 februari 2010

Dagens & middagstips

Friday, lovely Friday! Har inte varit utsatt för exakt samma tokstress den här veckan som jag är van vid, nästa vecka kommer den däremot att slå till igen.
MEN däremellan kommer ju en helg och nu är den här! Tjohooo!

Håller på att fixa ihop fredagsmiddagen så därför blir det bara ett snabbt inlägg.
Vi har som standard att göra samma sak varje fredag, med minimalt få undantag.
Och för er som inte testat så kan jag definitivt rekommendera tonfiskkotlett, som vi grillar i grillpanna på spisen. Till det fullkornspasta, smörstekta & whiskeyflamberade champinjoner och hollandaisesås.
Och såklart ett stort glas rött. Moebius till exempel.

Vilket är precis vad jag kommer att kasta mig över nu. Vinet alltså. Och få klart maten, och samtidigt lyssna på Kent och lite smått planera sommarens festivaler…
Vad gör ni ikväll?

Dumpar av en dagens outfit på vägen ut. Tagen på en restaurangtoalett klockan 13.34 i dag.



Två äldre Mollysar – vet inte så mycket mer om dem, men i kombination ingår de i skaran av mina absoluta favoriter.

Önskar alla en kanonbra kväll! Ses imorgon!

6 kommentarer:

  1. wow det där lät riktigt gott! Gör du hollandaisen själv också? Hur gör du champinjonerna? Är inte tonfisk rödlistad? Så många frågor...

    Snygg outfit!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Tunikan du har över med broderierna på är såååå fin. Vill oxå ha! Ingen dålig fredagsmiddag! Jag älskar champinjoner men dom andra gnällspikarna här hemma käkar inte svamp, så det blir inte så ofta. Moa hälsar och tackar för gratulationer! Mega kram!

    SvaraRadera
  3. Jag äger inga sådana rariteter, jag får njuta av att se dem på Er andra istället.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. DrMolly: som du själv skrev: många frågor... svar kommer. Promise!

    Linda: hoppas ni båda haft en bra dag med kalas!

    Ingrid: båda är köpta det senaste året. På Tradera. Precis som de flesta av min kläder... Men säg det inte till någon ;o)

    SvaraRadera
  5. Du vinner minigown-frosseriet! Kommer inte att köpa nån lila, nu får det fan vara nog!!Finns annat jag vill lägga tassarna på i stället;)Skit samma om du skriver lite blattespråk i bland, jag förstår ju vad du menar! Kram igen!

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg kombo!!
    Avis på din fina tunika..
    Lyssnar du på Kent??
    Bra val!
    KRAM

    SvaraRadera