Powered By Blogger

lördag 20 februari 2010

Livingloving live

Maken fick önska klädsel i dag. Och blixtsnabbt föll då valet på Livingloving dress lite powder. Som jag fått av honom men inte använt eftersom jag har velat med vad jag kan ha under. Och tyckt att ingenting av det jag äger har funkat.
Men en önskan är en önskan så det var bara att börja gräva i skåpet med linnen. Igen.
Och en bortglömd liten sak fick plötsligt en chans att komma ut och andas efter säkert ett år i garderobsfängelset.
Skulle plåtat när vi var i matbutiken och handlade. Det glömde vi bort eftersom vi fick köra ett hårt slalompass bland kundvagnar i stora horder istället.


Men en bild på vägen hem blev det. Som inte visade så mycket av klänningen. Så därför blev det uppställning i hemmet också.


Och ja, Angora Long Mix Cardigan royal har växt fast på min kropp…


Det jag hade under var den här, från Living Tenfold-kollektionen. Inte helt perfekt eftersom den bylsade sig lite under klänningen men över det genomskinliga partiet över tuttarna såg den skaplig ut.
Någon som har bättre tips på underklänning till den här?

Nu har det blivit dags att ta i tu med lördagsmiddagen, hemgjorda fiskburgare som vi hittade recept på i morse. Spännande eftersom vi aldrig gjort någonting ens i närheten av denna rätt.

Sedan blir det film; Män som hatar kvinnor eller Twilight… har fått båda filmerna. Av filmbolaget på grund av en artikel jag skrev som de gillade. Måste ju skryta lite om det. För sådant händer egentligen aldrig någonsin! Så jag är både chockad och så glad för det.
Vad ska ni göra i kväll?

11 kommentarer:

  1. Åh jävlar vilket sug jag får efter en Livingloving nu! Funderade ju på en röd...Vi får se! Snygg väska har du köpt med. Det är ett annat stilla begär hos mig, väskor:) Har en hyfsad samling till S stora förtvivlan. Dom tar plats....Båda filmerna är bra. Jag är ju lite svag för den unga vampyren Edward;) Ha en underbar lördagkväll. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har börjat plocka kilon igen efter ett uppehåll. Kul att höra att det syns! Det är svårt att se sånt själv. Nu får jag lite kraft att fortsätta. Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Vad tror du om den nya Chrysalis under i powder? Jag har en NotTheSame tunika i vitt ganska lång som jag visat på bloggen förut. Under den har jag en ljust rosa spoiler underdress och det är så fint.

    Den är fin den klänningen, jag gillar att du dressar ner den med kofta. Så skulle jag också göra om jag ägde en.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Va fin du är!

    Ha en fin kväll, här tittar vi på melodifestivalen.

    SvaraRadera
  5. Linda: jag är också sugen på den röda, stod och klämde lite på den i Malmö förra helgen. Det genomskinliga är rosa, faktiskt finare än vad det låter och finare än på produktbilden.
    Fast jag tycker inte du behöver gå ner något mer i vikt för du är skitfin nu, men sådant känner man bäst själv, det är inget som någonannan kan bestämma. See you! Kram!

    Ingrid: precis min tanke också, om den nu bara passar... tjat tjat... Jag har väldigt ont om spoilers, 2 mönstrade och en royal bara och det känns helt fel. Smiter in hos dig och tittar, nyfiken nu ju. Kram!

    SvaraRadera
  6. Tina: tack söta! och jag tänker fortfarande...
    försöker titta på Melodifestivalen, premiär för i år, men efter de två låtar jag sett känner jag mest panik. Elin någonting men nog den fulaste dress jag någonsin sett, inget Molly där inte, och nu en sliskig kille... hmmm... hoppas det blir bättre! Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Hei!
    Så fint livingloving sitter på deg! Jeg tror jeg ville hatt et vitt linne under, ett som er skåret rett over (ikke v-hals eller rund hals, om du forstår)
    Syns det ser fint ut som du har det også!
    Hilsen Ingrid

    SvaraRadera
  8. Jo vi säljer Mailegs kaniner i butiken. Det finns mängder av olika och alla är lika fina.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  9. Jäkligt snyggt! Jag hade ju äntligen bestämt mig för att INTE köpa Livingloving men nu måste jag ta mig ännu en funderare!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Kalasfin den var!! WOW! Har du hudfärgad BH under som de rekommenderar eller går det ändå? Och hur är den i strl??
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Ingrid 1: Tack! Jag provade med vitt rakt skuret, som du föreslår men tyckte att det vita syntes igenom för mycket. Kram!

    Ingrid 2: hmmm... synd det är så långt från Skåne.. blev ju lite kär :o) Kram!

    Ninna: Sorry om jag sabbar dina planer ;o) men det är verkligen underskattad, tror den blir precis hur snygg som helst som klänning till sommaren. Ganska rak i modellen vilket jag gillar. Kram!

    Filippa: jag har faktiskt en svart bh under det grå linnet som döljer bh´n helt. Men som sagt ska jag hitta något bättre att ha under. Jag tycker den är helt som den ska i storlek, har 2 i allt och så även i livinglovingen. Den är lite stretchig upptill så större tuttar hade inte heller haft problem att få plats. Kram!

    SvaraRadera