Powered By Blogger

söndag 14 februari 2010

Massproducerat skräp?

På träffen i Malmö igår dök vårens 4 continent x-stich och dess fel upp på samtalslistan.
Jag är inte den som synar plaggen innan jag använder dem. Och levde därför lyckligt ovetande om att jag gått runt med en feldimensionerad tunika i veckan.
Tills jag kom hem igårkväll alltså. Så sjukt besviken jag blev! För 1900 kronor förväntar man sig inte att man ska behöva detaljstudera plaggen innan man använder dem.
Och nu har jag ju använt den och då är det ju kört att skicka tillbaka. Grrr… vad jag känner mig lurad. Och dum för att jag inte såg det direkt.
Mia har gjort ett exakt likadant inslag som mitt HÄR och jag citerar henne eftersom jag håller med henne till fullo:
"Har Odd molly börjat massproducera skräp numera? Dessa problem hade man aldrig förr med odd mollys kläder men nu är det något man ser mer och mer av.."

Önskar alla en superbra alla hjärtans dag! Kram!

11 kommentarer:

  1. Trist, kläderna är ju direkt inte billiga!!! Min x-stich från Living Tenfold kollektionen ser likadan ut.

    Tack för en inspirerade blogg! Inspirerad av alla ni kunniga och intresserade Mollyfans har jag skaffat en egen blogg och undrar därför om det Ok att jag länkar till dig?

    SvaraRadera
  2. Anna: ja visst är det trist man känner sig ju lurad...
    Klart du får länka! Jag länkar till dig också. Välkommen till bloggland! När det gäller kunnig är det nog inte något som jag direkt kan skriva under på men intresserad räcker det också, inbillar jag mig i alla fall :o) Kram!

    SvaraRadera
  3. Josanne! det gör inget att du använt den, du kan fortfarande reklamera den, så gör det tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Men det spelar ju ingen roll att du använt den när det rör sig om reklamation!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker inte du ska bry dig om att du har använt den, gå tillbaka och reklamera ändå. Det är inte alltid man tänker på sådana saker och det är bara att säga det till butiksinnehavaren. Precis som du skriver så ska man verkligen kunna förvänta sig mer av ett plagg för nästan tvåtusen kronor. Dåligt är vad det är och skräp är väl ett bra ord att beskriva den på.
    Lyck till och hoppas att det ordnar sig!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  6. Filippa & Maria: aha, jag fattar inte sånt... tusen tack för tipset! Kram!

    SvaraRadera
  7. Ina: såg inte ditt inlägg innan jag svarade. Jag köpte den i webbutik men det kanske funka att skicka tillbaka den dit i alla fall?... Känner mig verkligen urbota dum som inte fattar hur det funkar... tack! Kram!

    SvaraRadera
  8. Josanne: Det är en felaktig vara så då kan du reklamera även om du använt den. Butiken får sen ta det med OM.

    Usch vad trist det är att det är så mycket negativt kring OM just nu. Plagg som inte kommer, olika bud om vilka plagg som kommer, dålig kvalitet etc.

    Hoppas att det reder sig med din tunika i alla fall!

    Kramar
    Erika

    SvaraRadera
  9. Grrr, det verkar gå inflation i felsydda Mollysar.
    Uppmanar alla att kontakta Odd Mollys huvudkontor och göra dem uppmärksamma på detta, annars kommer ingen ändring ske

    /Carina

    SvaraRadera
  10. Skicka tillbaka på en gång! Tack för tipset, ska hålla ett getöga:) Var in på Fashion-Sectrets i går och dom har ju den tokrosa i 1:a. Tror du inte att du kan ha det?! Dom är ju rätt rymliga. Ha en jättemysig Alla hjärtans dag! Kram!

    SvaraRadera
  11. Ja det är nog slarv på gång i stora lass...jag har lämnat tillbaka 3 st plagg på det senaste halvåret som var snett och vint, SYNA ordentligt ....TYVÄRR!!

    SvaraRadera