Powered By Blogger

söndag 21 februari 2010

Prisdilemma

Sitter här och pular lite med auktioner som jag planerar att lägga ut på Tradera i eftermiddag.
Har shoppat mig till 240 positiva omdömen men har hitintills aldrig sålt något. Så det är hög tid.
Men jag har kört fast ordentligt när det kommer till det här med att sätta pris.
Ska man lägga lågt utropspris och riskera att sälja alldeles för billigt?
Ska man lägga högt utrop så man kanske får in det man vill ha, men då är ju det där kansket en risk att man inte får sålt?
Vilket dilemma… Dagens I-landsdilemma…

Önskar alla en bra söndag i snökaosland!

16 kommentarer:

  1. Det man märker när man lägger utropspris på 1 kr tex, det är att de varorna oftast säljs för mest pengar! Det säger även Tradera, korta auktioner(ca 5-7 dagar) och lågt utropspris det är det som ger mest klirr i kassan! Och jag lovar med Molly, då får du en god slant tillbaka!Om det nu var Molly du skulle sälja=)
    De auktionerna som är 3 veckor långa ..zzzzz orka!

    Att använda sig av ett reservationspris tycker jag är störigt,det gillar jag INTE, budar aldrig på de auktionerna, man vet ju inte hur mkt säljaren vill ha, orka liksom!
    MEN där har du ju ett sätt att få det du vill ha.

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Tillägg, avgifterna(provision o så till Tradera, blir mkt lägre om du har lågt utrop då det är % på utg priset. Tex börjar du på 1 kr så har du 0kr i provision o 0 kr i osåltavgift!)

    SvaraRadera
  3. jag håller med, mollysar kan man lägga ut från 1kr för de stiger ändå. Däremot andra saker brukar jag lägga lite högre utbud om det finns riska att det annars går för 1 kr. Orkar inte packa något och posta det för 1 kr.... Men det är ju ingen risk med mollysar!

    Kramar

    ps. vill gärna ha hjälp att fixa träff, Tindy får höra av sig så vi vet när det passar att vi i hennes butik!

    SvaraRadera
  4. Du har redan fått bra tips ser jag och frågan är bara om du har is i magen nog för att lägga 1:-? Jag är nog lite fegsnöre och vågar inte vara riktigt så kall.

    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Tusentusen tack för tips!!! Det är Mollysar jag tänker sälja men är nog mer inne på Binas linje, vågar jag verkligen lägga ut för 1:-... tror inte det, är född med kronisk otur... men får fundera någon timme.
    Megakram!

    DrMolly: kanon, då håller vi kontakt om träffen. Kram!

    SvaraRadera
  6. kom på en sak till... jag brukar vilja ha "köp nu pris" också, då kan man lägga ett pris man verkligen hade varit nöjd med och så finns det chans att någon nappar och man får in pengarna direkt! MEN så fort någon budar över utrop försvinner KÖP NU. Så då brukar jag lägga ett högre utrop än 1kr för att "köp nu" ska finnas kvar ett tag och inte försvinna direkt...

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Jag är så sugen så jag håller på att gå åt på din Native shirt! Måste kolla över läget i kassakistan;) Vad har du tänkt dig för den?! Maila om du inte vill skriva här...Annars får jag vara med och vaka lite på T! Ha en bra söndag gumman! Kram

    SvaraRadera
  8. Hej, jag brukar lägga ut med det pris som jag är nöjd med att få. Till det lägger jag ett köp-nu pris också på ca 200-300 mer än utgångspris. Ibland har någon köpt direkt eller så stressar köp-nu priset ev. köpare att lägga utgångsbudet. Jag har inte provat med 1kr i utgångsbud men det funkar säkert med Molly-kläder. Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Hej! Lägger du ett lågt utropspris..blir slutsumman oftast högre..lägger du för högt blir det ibland osålat eller går för lägre pris..Lycka till!!

    SvaraRadera
  10. Jag lägger upp för det pris jag minst kan tänka mig när det gäller plagg nu. HAr allt för många ggr lagt ut för 1 kr och inte alls fått ut det jag varit beredd att sälja plagget för.

    TAbby

    SvaraRadera
  11. Utgångpris minimum det du vill ha, köp nu vad du önskar att du får.
    Det gör att de som vill köpa blir stressade av att det finns ett köp nu, tänk om någon tar det? De vågar inte "bara" lägga plagget i minnesklista utan lägger utgångbud (eller köp nu) på en gång.
    Jag vågar inte lägga 1 kr. Och om det blir osålt, vad gör det? Vänta tills längre fram och gör nytt försök. Hellre det än att sälja det för billigt. Så rersonerar jag.
    Lycka till!
    Mia

    SvaraRadera
  12. Jag skulle aldrig hellre våga lägga 1 kr som utropspris utan gör allt id som Mabimao ovan skriver.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  13. Jag har testat båda varianterna och jag kan säga att jag får mer sinnesro själv om jag lägger ett utropspris som är i nivå med vad jag kan tänka mig att släppa plagget för. Och de plaggen har också blivit sålda!
    Lycka till med dina auktioner!
    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  14. Hej gumman! Har efter mycket funderande, räknande och ångest kommit fram att jag nog får avstå. Du får mycket mer på Tradera än vad jag kan betala just nu, med vårsläpp och massa födelsedagar. Sug till ordentligt med priset! Jag lade ut en Goolagong, fick 749 spänn och nu ligger den uppe igen och högsta bud är över 1600!! Trodde väl inte en jävel ville ge så mycket....KRAM!

    SvaraRadera
  15. Jag lade nyss ut 3 Molly plagg på tradera. Brukar skriva utgångsbud 1 kr, och det har alltid gått bra! Finns ingen risk att Molly plagg säljs billigt...
    Vad ska du sälja? Kanske något intressant för oss!

    SvaraRadera
  16. Hej,

    ja, jag är också lite av en fegis när det gäller det där. Jag lägger ut de ibland för ett lägre pris än jag minst vill ha - men aldrig 1:- och det brukar fungera bra. Det beror lite på när det är. Just nu säljer många mycket och folk vill ha pengar till den nya kollektionen så inte lika många köper heller så just nu är mitt råd att lägga ett högre utropspris! Kram

    SvaraRadera