Powered By Blogger

söndag 7 februari 2010

Undertips sökes

Det har varit en väldigt lugn helg här i min lilla del av svinkalla, grådaskiga Skåne.
Med mycket tv, lite jobb och en smula obligatoriskt hemmafix, sådana där spännande saker som diskning, tvätt och dammsugning till exempel…

Men jag har däremellan insett att jag har ett problem. Visserligen drar det åt I-landshållet men i alla fall…
Jag tycker sjukt mycket om min Livefirst dress i chalk.
MEN jag har så svårt för att hitta det ultimata att ha under. Har testat med lite blandat utan att hitta rätt.
I dag var det dags för Fields of Lace i chalk att försöka sig på ett underträdesprov.
Men även den här gången föll det platt. Det blev liksom Michelin-varning när riktligt med tyg under mötte ännu mera tyg över. Så nu undrar jag – lite med dragning åt smått desperat; är det någon som har denna omlott-tunika/klänning och har tips på vad man kan ha under?
För i så fall blir jag överlycklig!

Ha en fortsatt bra söndag, här ska fixas potatisgratäng och lax alldeles snart. Kram!

10 kommentarer:

  1. Ursnygg tunika. Tyvärr har jag ingen själv så jag har inga direkta tips förutom spoilertank i någon matchande färg?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Indiska har tunna långa linnen med spetskant i just offwhite. Jag tror den skulle passa utmärkt. Nertill kan du ha som du har nu eller en underkjol i vitt eller bryta av med ngn annan färg som finns i klänningens brodyr.

    SvaraRadera
  3. Den är jättesöt och jag skulle köra ett basic linne från Indiska eller Cubus under.

    SvaraRadera
  4. Tack vännen :-) Så jäkla snyggt alltså! jag önskar att jag vore lite mer "klänningtypen" Du är i alla fall supersnygg !!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Den tunikan är jättefin! Prova att kolla bland underkläderna på H&M, Lindex och dyl. ställen. Finns jättemycket fina nattlinnen på dom ställena som funkar under ett sånt plagg. Dom är ju tunna också, så du slipper se ut som en Michelingubbe;) Kram!

    SvaraRadera
  6. Hejhej

    Åh, den är så fin. Skulle offra mkt för en grå :D
    Hur är den i strl?
    Visst har du också HM´s nattlinne med spets nere? Kanske det passar?

    kram

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för tips! Blir till att röja runt bland kedjorna.
    Nattlinnet jag har från HM är väldigt urringat, vill ha nåt rakt skuret för att slippa känna mig exposed.

    Villa: tycker den är normal i storlek, jag har en 2 i den som i allt annat. Den grå är supersnygg, ett strå vassare egentligen, den rosa är också skitläcker tycker jag. Kram!

    SvaraRadera
  8. En spoiler tank skulle också vara fin under, powder funkar ju till allt men även en annan färg kan vara fin och matcha broderiet med. Annars kan man ju ha ett vanligt baslinne från vilken kedja som helst, ett litet nätt som inte blir så bylsigt under.
    Den är verkligen ljuvlig och jag kan förstå frustrationen då du inte får till det riktigt.
    Kram Ina

    SvaraRadera
  9. Har den i grått och har samma problem som du, hittar inget bra att ha under. Vill inte heller ha för urringat el för mkt fluff...Vilka underbara problem man har =) Kram

    SvaraRadera
  10. Hade en likadan men den har fått ett nytt hem:) Tyckte att den passade bäst med en spoiler och ett par leggings.
    kram

    SvaraRadera