Powered By Blogger

tisdag 16 februari 2010

Kräk istället för konsert

Just nu spelar Rammstein i Malmö. Jag skulle varit där. Men det är jag inte. För jag ligger i sängen och mår skit.
Kände mig knepig redan i morse. Kunde så väl identifiera symtomen direkt men trotsade dem fullständigt. Och sedan har det gått i ett, i 190 hela dagen. Utan att hinna äta någonting dessutom. Ja om man inte räknar 2 Fishermans friend halstabletter alltså.
Hann hem för att i princip bara ha vända i dörren i huvudet. Och det var då. Som konsert byttes mot kräk. Och jag tror inte på vinterkräksjuka, jag sätter in hela stöten på att det är stressen som jag, med väldigt få undantag, konstant lever med.
För visst kan man spy av stress? Och ha kroniskt ont i magen och vara svimfärdig hur ofta som helst? Eller?...

12 kommentarer:

  1. Nej vad trist!!! Låter ju absolut som din kropp reagerar på långvarig stress.... Finns det något sätt att ta det lugnare? Kramar och hoppas du snabbt mår bättre!

    SvaraRadera
  2. Nämen usch vilken osis!!! Men precis som du säger så är det nog så att din kropp helt enkelt har sagt STOPP just nu. Var rädd om dig vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Neeej! Du låter faktist farligt nära utbrändhet. Det är ju skit att du missar Rammstein, men hälsan går först. Det är lätt för mig att säga kanske, men du borde nog varva ner lite. Krya på dig gumman, jag tänker på dig...Stoooor kram

    SvaraRadera
  4. Neeej vad trist!! men vad jobbigt för dig!! jag hade en period i livet när jag mådde illa och kunde kräkas när jag hade för mycket omkring mig...ta signalerna på allvar och försök att ta det lite lugnare! kanske är lätt för mig att säga men jag har varit där och det är inte kul..!!
    Ta hand om dig vännen!
    En stor kram!

    SvaraRadera
  5. Stackars dig, det låter inte alls bra. Jobba inte ihjäl dig nu så det går illa tjejen!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  6. Men vad trist,måste ta det lugnt vännen...
    Du kan inte jobba så mycket som du gör..
    Man kan säkert kräkas av stress...
    Hoppas det ordnar sig...
    Kry på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj vad jobbigt du verkar ha det just nu. Det är lätt att säga att man ska det lugnare men svårare att göra i vissa situationer. Krya på dig, kram.

    SvaraRadera
  8. Men stackare! Ta hand om dig nu och lyssna på kroppen.

    KRAMAR i mängder

    SvaraRadera
  9. Done that been there. Ta signalerna på allvar innan det slutar i lååång sjukskrivning!
    *Kram*

    SvaraRadera
  10. Hoppas du mår bättre.

    Tabby

    SvaraRadera
  11. nääää fyyy stackare!! Å rammstein som är SÅ BRA!! usch krya på dig!

    SvaraRadera
  12. Hu är det med dig vännen? Hoppas att det är ok och att du vilar och tar det lugnt!
    En stor kram!

    SvaraRadera