Powered By Blogger

lördag 27 februari 2010

Och vinnaren är…

… Suiteheart minidress rouge.
Trots att den inte ser ut som en vinnare på bilden på mig, i förra inlägget.
Men den sitter betydligt bättre live. Jag lovar.
Jag håller alltid kameran med båda händerna när jag tar bilder i tjänsten. Men gör man det när man ska plåta sig själv i en spegel så ser det bara knas ut, för man ser inte hur plaggen sitter med uppåtarmar. Så när jag då istället ska försöka manövrera kameran med en arm så blir det hösäcksvarning i massor. Jag tror liksom att jag ska trilla omkull, visst låter det sinnessjukt men det är sant, men med en liten puckelryggställning a la just hösäck så försvinner trillkänslan.
I-landsproblem of the day!

MEN hade jag fått önska så hade jeansjackan OCKSÅ bott här nu :o). Men 1: den jag provade idag lyssnar inte till förnamnet Emb, som är den fina brodyren baktill som jag älskar. Så ska jag ha så ska det vara med den.
2: den är åt skogen för dyr. 2999:- (med den livsviktiga brodyren, 2500:- utan). Inte helt okej. Inte för moralen och definitivt inte för plånboken…
Framförallt inte när jag precis innan var på Lindex för att köpa presentkortpresent till mamma som fyller år och ska firas imorgon. Och då passade jag på att titta på jeansjackor när jag liksom ändå var där.
Inte helt fy skam de heller. Och 499:-, som den jag fastnade mest för kostade där, är trots allt 2500:- MINDRE.

Så det blir att sukta och drömma efter jeans a la Molly.
Vänta på rea och hoppas knipa en där.
Rota i gamla klädgömmor hemma/ köpa en billighetsvariant och eventuellt låta maken graffa den.

Och glassa runt i Suiteheart minidress rouge under tiden… En tröst jag kan stå ut med.

Kram alla söta tjejer!

8 kommentarer:

  1. åhh, vad mycket fint du haft på dig här! Du passar så bra i alla dina outfits! Så vacker!
    Missat en del inser jag nu när jag kollat igenom, men så är det när man lägger sig tidigt.

    Hoppas du har en underbar kväll fina du!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. jag tyckte suitehearten såg perfekt ut på dig, bra köp! Å en jeansjacka för 3 papp, det är sjukt mkt pengar! Har mailat dig!

    SvaraRadera
  3. Vilket perfekt val! Kanonsnygg på dig. Japp jeansjackan är alldeles för dyr - tyvärr.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker du valde alldeles rätt, klok är du!!!

    Rouge är en härlig färg på dig.

    kram

    SvaraRadera
  5. Jag förstod det! Bra köp:) Ang. tatueringen så låter det jättebra! Kram!

    SvaraRadera
  6. http://www.tradera.com/Odd-Molly-finaste-rostunikan-stl-3-NY--auktion_108125361

    Blir den för stor kanske?!

    SvaraRadera
  7. Tina: tack söta! Kram!

    Filippa: då rusar jag in och kollar mailen. Kram!

    Jeanette: ja visst är det synd, har ju blivit lite jeansjackeinfluerad av dig och hade så gärna velat ha. Kul att se dig här igen, tillbaka från semester! Kram!!!

    Fengxu: haha... klokheten sitter i plånboken, när den säger stopp är det bara att rätta sig efter det :o) Kram!

    Linda: tack snälla för tips! Kanske för stor men garanterat att den blir för dyr. Kram!

    SvaraRadera
  8. Snyggt!!!

    Cream har faktiskt en jättesnygg jeansjacka i år! Finns på http://karlbjer.se , heter joggler Jacket. Kan ju vara ett tips som inte är lika dyrt som OM...lite lite brodyr på :) Jag har beställt en hihi Kram!

    SvaraRadera