Powered By Blogger

lördag 3 april 2010

Blekansikte iklädd dagens & ett köp på vägen

Dagens outfit består av:
Emb bikette denim jacket, Odd Molly
Mönstrat halterneck linne, Hunky Dory
Linne under det; slipdress i någonslags grå/silvervariant, Odd Molly
Under det underklänning från HM
Jeans, stövlar och spetssjalen har ni sett så många gånger att jag snart bara måste köpa nytt/plocka fram annat ur garderoben
Den surbistra minen kommer av solen i ögonen, ett ovant fenomen efter månader i ständig skugga

För det har varit massor med sol här i dag. Helt underbart! Trots kalla vindar.
Massor med butiker öppna. Vilket jag inte har brytt mig så mycket om.
Mer än i två fall.

Matbutiken var det som stod överst på dagens är-tvungen-lista.
På vägen dit hade jag en make att invänta. Och varför göra det i kyla när man kan spankulera bland Mollysar.
Tänkte jag.
Och tog en av mina två lokala Mollybutiker i besittning.
Helt ärligt med en baktanke.
För jag hade, efter noga övervägande redan bestämt mig för att om ett visst plagg, som står på min förteckning över måste ha finns kvar där så är det ett tecken på att det vill bo hos mig.
Det fanns. Ett kvar.
Det ville bo hos mig eftersom det med lätthet gled ner i kassen.

Som här står parkerad vid matkasse och illa slängd Nylon Parker Coat, chocolat.

För ja, jag fuskade för bildernas skull idag också, för det är inte så mycket vår i Skåne än att jeansjacka räcker. Har faktiskt fortfarande vinterjackan på mig.

Vad det är i den vita kassen?
Någon som vill gissa?

Annars är planen att visa det på en dagensbild imorgon.

Önskar alla en superbra påskaftonskväll! Kram!

12 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med sol. Mmmmm... Jag väntar och längtar efter min jeansjacka som är på väg. Blir så sugen när jag ser hur fin du är i din!
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Vad snygg du är i din jeansjacka!
    Nu blir jag ju JÄTTENYFIKEN på vad det är i påsen... snälla visa oss snart!
    GLAD PÅSK
    KRAM

    SvaraRadera
  3. mmm sol - vår! (låtsas att jag inte läste om vinterjackan)

    Ett linne av något slag?

    Trevlig kväll och tack för fin kommentar hos mig!

    *KRAM*

    SvaraRadera
  4. Print frill tee kanske?! En i almost black kanske?! Visa oss snart...Du är så snygg i dina lager på lager kombosar! Kram!

    SvaraRadera
  5. Frill tank of course! Nu ska jag sluta trakassera dig;) Godnatt!

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt!
    Önskar dig en glad påsk, det som är kvar av den vill säga!
    själv såg jag solen genom bilfönstret. inte fy skam det heller!
    kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag gillar din stil med lager på lager utan att det blir för "gulligt". Nyfiken på vad du köpt!

    SvaraRadera
  8. Tacktack för kommentarer. Alltid lika kul och alltid lika glad åt vad ni skriver. Stor kram till er alla!!!

    SvaraRadera
  9. oh vad fin kombo med jeansjackan till! O scarfen är supersnygg, du behöver inte byta! Hmmm... vad har du köpt... Linda har väl rätt skulle jag tro? KRAM

    SvaraRadera
  10. Ja jeansjackan är grym, och så mycket den passar till. Kul att du knep en i Stockholm. Fast jag saknar bilder på dig i din Kristensen goes småbarnsmamma-outfit...
    Linda brukar snoka rätt men inte den här gången... Kram!

    SvaraRadera
  11. Ni har verkligen vår hos er, här är det full vinter med 1 1/2 meter snö ännu. Man blir så avundsjuk när man ser dina bilder.

    Jeansjackan is to die for :0) Undrar vad du har i påsen? Jag har låtit bli att shoppa Mollysar i helgen och bara köpt saker till Walk in closet rummet.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  12. Jeansjackan och hela outfiten är grym på dig!!!

    Jag måste ju bara gissa så here goes a wild guess... antingen Nymph nosleeve dress eller en livealot. :D

    Ser fram emot avslöjandet idag. :)
    Kram

    SvaraRadera