Powered By Blogger

fredag 2 april 2010

London calling

Berättade häromdan att jag hade ett kul ”köp” på gång som jag lovade att avslöja om det gick vägen. Det gjorde det!
Vi har shoppat oss en weekendresa i London i slutet av maj.
Jag fyller år precis innan och maken precis efter så det blir en kombinerad födelsedagsutflykt och myntresa.

Vi sparar alla mynt vi får, enkronor, femmor, guldisar. Och sedan använder vi det till en resa.
Det är helt sjukt hur mycket pengar det blir av mynt!
Och ett perfekt sätt att spara utan att man egentligen ens märker att man sparar.

Förra året var vi i Amsterdam och nu blev det alltså London. Egentligen en ren tillfällighet för vi hade massor av städer på vill-listan.
Men bäst flygtider gav London det vinnande draget.

Jag har aldrig varit där så det ska bli skitkul! Men skadad i huvudet som man är dök genast två ytterst livsväsentliga frågor upp…

Undrar om man kan köpa Mollysar där?
Undrar om det funkar att blogga därifrån?

Jag vet ju att ni är några som gör inlägg från Iphone, har en sådan men har aldrig fattat hur man bloggar från den. Maken tror att det kan bli skitdyrt att Iphoneblogga från London.
Någon som vet?
Annars får man väl hoppas på att det finns dator på hotellet man kan blogga från eller något.
Ja ni fattar vilka problem en resa kan föra med sig… I-landsproblem i toppform.

Nu har jag bara slappat hela förmiddagen, dags att ta tag i lite hederligt hushållsarbete. Kram!

12 kommentarer:

  1. ha ha ha... du kommer inte att tänka på mollysar i london! Där finns så mycket annat!! Hör av dig om du vill ha lite tips så ni undviker turistfällorna... annars kan london lätt bli antiklimax! KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att komma iväg till London!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har bara varit i London en gång och då letade jag inte Mollysar. Var gravid och fet! Däremot botaniserade jag friskt på Harrods delikatess-avdelning;) Kram!

    SvaraRadera
  4. DrMolly: tack snälla!!! tar absolut och väldigt tacksamt emot tips. fast det har jag redan skrivit hos dig. Kram!!!

    Jeanette: vi skulle egentligen åkt på bröllop på Kap Verde nu i mars men det blev inget med det så vi har gått och känt oss lite "resdeppiga". Vi måste liksom alltid ha en resa inbokad för att ha nåt att se fram emot. Att jag ska träffa Linda i Norrköping & Sthlm har jag sett som en resa sm livat upp vardagstråket. Maken ska ju till Norrköping för att jobba så han har inte sett det på samma sätt. Nu är vi resglada båda 2 igen, jag dubbelt så det är inte alls fel :o) Kram!!!

    Linda: haha!!! du är bara för jävla skön med dina kommentarer. dör av skratt! Kram!!!

    SvaraRadera
  5. Och jag tror inte heller att jag kommer att leta Mollysar i London. Däremot mer punk-,rock- relaterade attribut som "passar" till Mollysar = gör dem mer mig liksom... Så som någon nitjacka och skor kanske.

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar myntresa :0) Så härligt det låter och det är ni värda!!

    Tack för tipset om underklänningen, jag har inte bestämt mig ännu. Står där och dum-velar!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  7. Å vad smart. Har ofta funderat på det där att samla mynt. Kan bli en hel del misstänker jag! Härligt med Londonresa. Det är något visst med storstäder. Vi tar en tripp till Berlin i början av juni. Kul att du hittade in till "mig" hos Bina!
    Kram

    SvaraRadera
  8. åhh, va underbart! Ska nog med spara så igen. Gjorde det för några år sen och det blev ju massor. :)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  9. Det blir mellan 800 och 1000 kronor i månaden i mynt för oss två. Inte världsmest men bra mycket mer än man tror. Mitt bästa spartips!
    Berlin var med på vår lista, gillar den stan massor men det var 10 år sedan jag var där sist. Så tyvärr har jag inga tips Nena men du kanske vet själv. och säger det igen; ser fram emot när din blogg drar igång ;o)

    SvaraRadera
  10. Hej hej!
    Har ingen egen I-phone men en Nokia med wlan i, vilket det garanterat finns även i din I-phone.
    Med det är det bara att söka trådlösa nätverk när du är utomlands eller egentligen så fort du är utanför hemmets dörrar.
    Att surfa trådlöst på 'någon annans' nätverk är gratis.
    Hotellet har säkerligen ett trådlöst nätverk som du kan koppla upp dig mot, be om lösenordet och surfa gratis :)

    Kanske förklarar dåligt, återkom om du vill ha bättre förklaring - själv surfar jag jämt via mobilen även utomlands.

    Lycka till
    /Carina

    SvaraRadera
  11. Carina: tusen tack! får se om jag vågar, jobbet betalar min mobil och vågar inte chansa på att de får en fet räkning. Funderar på att skaffa ett kontantkort, måste bara kolla så det funkar utomlands. Snopet annars ju. Kram!!!

    SvaraRadera
  12. Hej igen, testa att använda wlan:et här hemma så du vet hur det fungerar, sedan är det 100% riskfritt att använda som surf vart du än befinner dig :)

    LOVAR, de e jätteenekelt!

    Glad Påsk
    /Carina

    SvaraRadera