Powered By Blogger

tisdag 13 april 2010

Camprade & jordgubbsplockning

Och så satt man där framför jobbdatorn och väntade med öronen på helspänn hela dan. För frågan var, skulle det plinga ödesdigert i mailen eller glädjande i mobilen.
Var ute på jobb, som jag kommer till senare, tillbaka vid datorn hade fortfarande ingenting plingat.

Men klockan 16.05 kom det. I mobilen!
Vilket betyder att jag är en av de lyckliga som fick mitt beställda plagg från Camprade, min högst efterlängtade Full emb smock, chalk.
Ryckte med mig make och vovvar och hämtade den nu ikväll.
Inte alls lika fin på mig som på de vackra Mollysystrar jag har sett den i. Men det kan lite bero på att glädjen förtogs en smula av att så många andra underbara Mollybloggister INTE fick sina efterlängtade plagg…
Så nog om det, provar och visar en annan dag istället…
För behålla blir det till 99 %, trots min tveksamhet just nu.

Över till något roligare. Jaha och vad kan vara roligare än Mollysar kanske du tänker nu.
Och då kontrar jag med; att plocka jordgubbar.
För det har jag ägnat ett par av dagens minuter åt. Och nu sitter jag här med en liten låda, innehållande årets första svenska jordgubbar!


De säljs för 221 kronor asken på Östermalm om någon är intresserad...
Visst låter jag som värsta skrytmonstret nu… sorry… jag kan liksom inte låta bli… för ibland är det de små sakerna som betyder mest.
Som några små röda bär som lös upp min för övrigt äckligt jobbiga arbetsdag.

Och nej jag har inte betalt 221 kronor för dem… De var gratis!
Jag tar i princip aldrig emot saker i tjänsten… men ibland hamnar man i ett läge när det blir oförskämt att neka. Idag var ett sådant.
Har inte smakat dem än. Men om ni vill ha en smakrapport så kan jag bjuda på en sådan imorgon… Kram!

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig turdag!!! Underbart sådana behöver man lite fler av, superroligt för dig!!
    Vill verkligense en outfit på dig och fortsätta drömma om en för egen del:)

    kramar

    SvaraRadera
  2. Å härligt efter en jobbig dag;) I looooooove jordgubbar=)

    Kram Adela

    SvaraRadera
  3. oh vad underbart! Jag ser fram emot smakrapporten! KRAM

    SvaraRadera
  4. Nu ska jag vara kärringen mot strömmen här: Jag äter inte jordgubbar! Kram!

    SvaraRadera
  5. Oh, men vad underbart med härliga egenplockade jordgubbar! Jag har fått hålla till godo med makens hemlagade citron- och jordgubbslemonad. Och ja, den smakade underbart. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hmmmm, jordgubbar och champange - jag älskar jordgubbar å skumpa!

    Men jag e inte så knusslig, jordgubbar kan funka till rosé eller vit också =)

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  7. Mums med jordgubbar! Kul att du med fått pling.

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Mmm mums vad gott..vattnas i munnen av längtan efter dessa godsaker! Lär dock dröja ett tag till innan vi får några här, suuck. Jag älskar jordgubbar o äter nog minst en liter om dan under säsongen här på Öland.

    Förstår glädjen förtas när så många tydligen blev utan! Du kommer förhoppningsvis över det, för dom är verkligen underbara..kram

    SvaraRadera