Powered By Blogger

måndag 12 april 2010

Dagens – med nersläckt hjärna

Dagens blev blå som i trött, nervös och nojjig. Vilket hör ihop, för jag har knappt sovit någonting alls i natt i ren oro för hundarna som just nu ligger nersövda på Djursjukhuset.
Inget allvarligt egentligen, de ska bara fixa tandsten. Men för hönsmatte nummer 1 är det just själva sövningen som jag hispar upp mig å det grövsta för.
Värsta scenariot, att de aldrig mer ska vakna upp igen flimrar framför ögonen likt en dålig gammal film som fastnat på repeat.
Jag tycker normalt inte att man ska nojja upp sig för saker i förväg men när det gäller djuren blir min hjärna helt nersläckt.

Nu ska jag i alla fall försöka begrava hundtankarna i högen med jobb, kan funka för den är så stor att den i princip är belagt med drunkningsrisk…

Hoppas ni har det lite lugnare på båda plan. Ses i kväll! Kram!

3 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig sidentunika! Det är väl siden? :)
    Du ska se att allt går bra med vovvarna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fin tunika men jag är som du och tänker mer på dina hundar nu...;) Förstår dig precis, är lika hönsmammig med mina två westiesdarlingar som du med dina;)
    Det kommer att gå bra!=)

    Kram Adela

    SvaraRadera
  3. Jeanette: japp det är siden. Hemklickad från Tradera av vår kära Mia, innan jag visste vem hon var, innan min tid i Blogglandia. Kram!

    Adela: åh vad skönt med någon som fattar, de flesta i min vardag tycker att jag är helt knäpp. Kram!

    SvaraRadera